RS 2.0 TSI DSG 2010

s-line

Forumguru
Sowieso te vroeg, ik ga waarschijnlijk pas deze zomer op zoek en vond de combinatie van wit met blauw niet mooi.....
Maar dat blauw was gewoon maar een stikker dus gemakkelijk te verwijderen!:D
Maar hij was waarschijnlijk ook te duur voor je...;)
Ik heb zo'n goede prijs gevangen dat had jij er niet voor betaald denk ik.
 

LT83

Forumguru
Zag het ook op facebook, wat een baggerverloop van tunerX zeg!
Zal nu wel stukken fijner rijden denkik ja!
Benieuwd naar de constateringen van JD eigenlijk, was al geen fan van jet werk van TVS na een aantal verhalen en dat geklooi met die vermogensmetingen (op de meetings) daar telkens weer.
 

Thokozanoah

Forumguru
:lezen:Ik kom hier nog op terug
Ik ben afgelopen vrijdag naar JD gegaan aangezien mijn RS nog steeds een dip had bij deellast.

Even een korte voorgeschiedenis......de auto bij TVS laten tunen in november 2014, daarna nog een CAI laten maken en een 3" downpipe laten monteren. De RS had een megakoppel en ging volgas als de brandweer, maar ik bleef mij storen aan het dipje wat ik ervaarde. Meestal dacht ik na een bezoek aan TVS dat de klacht minder was of misschien wel geheel weg was, maar tijdens een proefrit rij je niet zoals in het dagelijks leven. De klacht bleef helaas aanwezig.

Als een soort van second opinion contact opgenomen met Mark van JD en gevraagd wat hij evt zou kunnen betekenen. Hij stelde voor om eens samen te rijden en dan de originele software in te laden, als zich dan het probleem niet meer voor deed, dan zou Mark proberen met de software van JD de auto weer "soepel" te laten rijden. Zo gezegd zo gedaan.
Na een proefrit samen de originele software ingeladen en wederom een proefrit, het dipje leek niet of nauwelijks aanwezig. Daarna de software van JD en samen meerdere malen gereden en na enkele aanpassingen van Mark heeft dit geresulteerd in een supersnelle, maar vloeiend accelererende auto waarin ik nu weer met een dikke glimlach kilometers maak. Ook na een aantal dagen normaal gebruik kan ik zeggen dat de auto een stuk soepeler rijdt en accelereert dan voor die tijd. Ik wist dat destijds een extreem programma is geschreven voor mijn RS, wat dus een mega koppel met zich meebracht (en dus misschien ook wel die dip), maar met de huidige setting ben ik supertevreden en is voor dagelijks gebruik veel praktischer. En toch liegen deze cijfers er ook niet om........ image.jpeg image.jpeg
 

ertromp

Forumguru
Linksom of rechtsom het ziet er gewoon een stuk beter uit dan je vorige tuning
De hoeveelheid koppel en het super mooie verloop is nu ook enorm
Je levert maar weinig in tov de vorige waar het ook nog behoorlijk hobbelig in verliep
Veel plezier ermee maar dat zal wel lukken
 

CDK

Forumguru
Ziet er super uit nu :thumbsup: 1-0 voor JD :jaja: ben alleen wel benieuwd waar het nu (technisch) aan heeft gelegen. Wil je daar opheldering over geven @Race Eend? Is er behalve software ook hardwarematig nog iets vervangen?
 

Thokozanoah

Forumguru
Laten we er nu geen wedstrijd van maken:D
Waar het gevoel nu zegt dat het 1-0 voor JD is, zal het op een ander vlak misschien wel 1-1 worden door iets anders. Ik schrijf bovenstaande niet om TVS zwart te maken, daar heeft nl niemand iets aan......TVS heeft aangegeven dit op te lossen, maar ik heb er zelf voor gekozen om naar JD te gaan. Ik heb nadien nog contact met TVS hierover gehad en no hard feelings!

Verder is het software matig aangepast en alleen de LMM is uitgeschreven, puur omdat we dachten dat hierdoor de RS nog ietsjes soepeler rijdt. Inhoudelijk mbt software kan ik natuurlijk niet over vertellen.....
 
Laatst bewerkt:

Race Eend

Forumguru
De Skoda heeft geen extra mechanische modificaties ondergaan.

Door het open filter systeem wat deze auto heeft, zit de luchtmassameter op een andere plek. Hierdoor veranderd de flow op de sensor behoorlijk (hij zat vlak na de bocht zegmaar). Dat is niet ideaal voor de meting van de sensor.

Bij TVS was dit ook al gevonden, maar omdat er andere probleempjes waren, was hij aldaar ook zonder LMM niet goed.

De auto had al 2 jaar dit deellast probleem, ook zonder filter en ook met de originele downpipe.

Dat de auto nu beter presteert bij de hoge toerentallen heeft met name te maken met het feit dat de turbodruk extreem hoog stond in het koppelgebied, hierdoor stook je hem zo heet dat je bovenin de toeren vermogen gaat verliezen.
 
Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Goede uitleg, en toch zag je in de grafiek van TVS (facebook JD) dat hij niet zozeer meer koppel draait, maar eigenlijk een wat onrustiger verloop heeft waardoor hij misschien "agressiever aanvoelt". Ik denk dat wanneer je 100-200 meet hij met de JD software sneller is.
Eens dat dit geval niet alles zegt over de kwaliteiten van TVS, de Superb van Corne loopt volgens mij ook mooi na de tuning daar.
Maar in dit geval hebben ze de plank wel een beetje misgeslagen lijkt mij! Ik heb hier meerdere verhalen van gehoord vandaar dat mijn gevoel bij hun niet super is. Veel rijplezier, gaat vast goedkomen. Rij zelf al 110.000km met de software van JD en hij loopt nog hetzelfde als toen ik hem daar mee nam.
 

LT83

Forumguru
Op welke brandstof heb je hem trouwens af laten stellen? Het verloop is super mooi, maar het resultaat is met de mods en de IHI turbo volgens mij geeneens bijzonder hoog te noemen, wel gewoon netjes en lekker natuurlijk :D
 

koreaan

Forumguru
Goede uitleg, en toch zag je in de grafiek van TVS (facebook JD) dat hij niet zozeer meer koppel draait, maar eigenlijk een wat onrustiger verloop heeft waardoor hij misschien "agressiever aanvoelt". Ik denk dat wanneer je 100-200 meet hij met de JD software sneller is.
Eens dat dit geval niet alles zegt over de kwaliteiten van TVS, de Superb van Corne loopt volgens mij ook mooi na de tuning daar.
Maar in dit geval hebben ze de plank wel een beetje misgeslagen lijkt mij! Ik heb hier meerdere verhalen van gehoord vandaar dat mijn gevoel bij hun niet super is. Veel rijplezier, gaat vast goedkomen. Rij zelf al 110.000km met de software van JD en hij loopt nog hetzelfde als toen ik hem daar mee nam.
@Luuk Thijssen Dat laatste kan ik zeker beamen
! Geen meter langzamer dan de mijne met een ton minder op de klok!
 
  • Leuk
Waarderingen: LT83
Bovenaan Onderaan