Rooooooooooooooooomster

Fabia

† In Memoriam
Nadat de garage ze ingespoten heeft met siliconenkit is het probleem gelukkig weg. Ik hou het in de gaten.
 

Fabia

† In Memoriam
Sorry, inderdaad moet het siliconenspray zijn. Ik zie m'n rubbers al inspuiten met kit:laugh:
 

Hetzer

Forumguru
mooi!!!!!!!!!!!!
Hoe kom je trouwens aan die witte wieldoppen, zijn niet origineel Skoda toch, heb je die weer zelf gefabriceerd ??
Ik ben nu al benieuwt naar de witte spiegel kappen

8vron5.jpg
 

EdK

Forumguru
Jeetje wat een grote kenteken stikker is dat !!
Dus nu ook een nieuwe kentekenplaat besteld ??
 

Fabia

† In Memoriam
Grote beurt en APK

(31.600 km)En was het tijd voor de eerste APK. Ik liet de beurt en APK uitvoeren bij Skoda garage Swartouw in Barendrecht. Daar aangekomen was de man van de receptie nogal verbaasd over de APK vanwege het kenteken van de Roomster. Ik vertelde hem dat 'ie uit Belgie kwam en twee jaar ouder was en dus een APK nodig had. En een 30.000km beurt en ik wilde graag een aircocheck doen. De receptionist legde me uit dat de Roomster een 60.000 beurt nodig had omdat íe vier jaar oud is. En dus waren er extra werkzaamheden nodig. Zoals vervangen van de vier bougies en remvloeistof. Daarmee akkoord gegaan gingen ze aan het werk. Op een gegeven moment zag ik mijn Roomster weg rijden voor een proefrit. Wel grappig om je eigen auto te zien rijden.

Nadat de Roomster klaar was werd door de receptionist alles netjes uitgelegt en de lijst met verrichte werkzaamheden door genomen. Er werd netjes bij verteld dat ik maar 3 bougies nodig had maar dat ze dat in het vaste pakket niet konden veranderen. Ook was mijn luchtfilter niet vervangen, ik heb een ander luchtfilter er inzitten. Het bedrag van het filter werd netjes van de rekening afgetrokken. En voor de aircocheck hoefde ik helemaal niks te betalen. Al met al hulde voor Swartouw en hoe ze met klanten omgaan. Je voelt je daar echt serieus genomen. De Roomster kan nu er weer twee jaren tegen wat betreft de APK. Verder zijn er geen schokkende dingen te gevonden.

De Roomster is nu bijna 4 jaar oud en heeft 31.600 gereden en bevalt nog steeds uitstekend. Het motortje bevalt ook nog steeds heel goed. Zeker als je veel in de stad rijdt komt íe echt tot z'n recht.
 

Captain Hook

Forumguru
De Roomster is nu bijna 4 jaar oud en heeft 31.600 gereden en bevalt nog steeds uitstekend. Het motortje bevalt ook nog steeds heel goed. Zeker als je veel in de stad rijdt komt íe echt tot z'n recht.
Da's wel heel weinig...:shocked:
Die motor wordt nooit goed warm, met dat kilometrage.

Ik ben nu toe aan de 30kkm beurt na 10 maanden...
 

Cordoba

Forumguru
Voorbarige conclusie Captain Hook :grin: Misschien rijdt de auto maar 1 dag in de maand en maakt dan gelijk 650 km in die dag. Ik heb zelf ook een periode gehad dat ik minder dan 10.000 in een jaar reed (per OV naar het werk), maar alle ritten korter dan 60 km waren voor mij de korte ritjes.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb nu meer dan 15.000k gereden in een jaar. Dus de motor wordt echt wel warm. De Roomster heeft bij de dealer een flinke tijd stil gestaan. Daarom durfde ik het wel aan. Dus nee, geen heel veel korte ritjes gelukkig. Ik merkte wel dat de motor echt weer lekker los gereden moest worden.
 

Fabia

† In Memoriam
Deze week op marktplaats een setje mooie dorpelbeschermers gekocht en vandaag gemonteerd in de Roomster. Staat echt sjiek.

IMG_2240.jpg IMG_2239.jpg
 

Fabia

† In Memoriam
IMG_2245.jpg IMG_2249.jpg
En nu ook mooie lichtmetalen velgen eronder gezet. Kon dit setje behoorlijk goedkoop kopen op marktplaats. Eindelijk Rial Milano 16inch onder mijn RR. Jammer dat er straks weer winterbanden onder zitten.
 
Bovenaan Onderaan