Rooooooooooooooooomster

peperskoda

Forumguru
Als je gaat voor een nieuwe radio met usb aansluiting sla dan vooral de afdeling met Alpine niet over. Ik had er één in mijn Roomster en ze geven een geweldig geluid over de 8 speakers. Ze zijn niet volgens de laatste design mode vormgegeven maar een geluid, helemaal geweldig. Ik ga nu eerst een tijdje de standaard Swing proberen in m'n GL maar als de dat niet bevalt laat ik fijn mijn Alpine weer monteren.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zelf zat meer te denken een aan Pioneer DEH-4200SD. Ben zelf een grote Pioneer fan.
 

peperskoda

Forumguru
Pioneer levert inderdaad mooie radio's mar persoonlijk vind ik de kracht van de einduitgang niet echt denderend. Bij Alpine ligt de nadruk wat minder op design maar meer op geluidkwaliteit en daar koop ik een radio voor, om tijdens m'n ritten te kunnen genieten van een hele goede geluidskwaliteit. Ga het verschil maar eens beluisteren bij een goede autoshop. Voorheen intereseerde mij het merk van een radio niet zo maar na een aantal keren goed geluisterd te hebben ben ik "om". Overigens kun je op een Alpine verschillende extra's zo inpluggen en hoef je geen kunstgrepen toe te passen, hoe dat bij Pioneer zit weet ik niet.
 

Falcon

Donateur
Al vind ik de bouwkwaliteit van Alpine weer iets minder. Ik heb nu 2 DVD schermpjes van Alpine en vertonen niks anders dan kuren. Strepen over het scherm etcetra.
 

EdK

Forumguru
he fabia ten eerste veel geluk in je RR, ziet er mooi uit.
Dan mbt je radio van pioneer
Waarom niet meteen één met BT module erbij, heb je probleem van de carkit ook meteen opgelost
 

Fabia

† In Memoriam
Ik hoef geen carkit in mijn RR, ik gebruik wel mijn oortje. Zit nog ff te kijken naar Alpine. Ga morgens eens langs een goede autoshop.
 

cvegreen

Forumguru
Fabia , wat een mooie auto zeg. Heb dat nog niet eerder gezien met die klevers aan de zijkant , maar wel mooi. Ik vind pioneer radio's ook mooi en vind het geluid beter dan een kenwood of blaupunkt , alpine zou inderdaad veel betere geluidskwaliteit moeten hebben als de rest en dat voor de prijs van een pioneer of zo . Ik heb wel niets met de modellen van alpine , zo saaie modellen zeg .
 

Fabia

† In Memoriam
Het was een actie van Skoda zelf en ik vind het wel stoer staan. Nu nog mooie lichtmetalen velgen.
 

EdK

Forumguru
De Roomster stickers (plakkers ) was (is) een optie die je kon bestellen
Kijk maar in de oude accesiore blaadjes van de RR
 

Fabia

† In Memoriam
Dat klopt, het was nu een speciale aanbieding. En wat beteft de lichtmetalen velgen ben ik er uit. Ik was vandaag in een autoshop en daar hadden ze toevallig de Rial Milano liggen. Een hele mooie antracite spaak velg. Gelijk ff bij de RR gehouden en ja dat wordt het. Denk dat ik ff wacht tot volgend jaar bij de wissel van winterbanden naar zomerbanden.
 

Bijlagen

  • RIA-MLN.jpg
    RIA-MLN.jpg
    16,1 KB · Weergaven: 14

EdK

Forumguru
is die dan niet duurder als je em volgend jaar koopt ?
Denk dat als je het financieel kunt neerleggen dat je em beter meteen kunt nemen en lekker opslaan
En mbt banden, neem een zomerband met velgbeschermer, iets duurder maar verdien je terug op behoud van je velg.
 

Fabia

† In Memoriam
Als je gaat voor een nieuwe radio met usb aansluiting sla dan vooral de afdeling met Alpine niet over.

Ik heb naar je geluisterd en vandaag een Apline CDE-112Ri gekocht en gelijk laten monteren in mijn RR. En inderdaad WAUW wat een geluid zeg. Dat klinkt echt heel erg mooi. Mooi helder hoog en mooi donker laag. En wat heel fijn is dat de Ipod via de radio te bedienen is. Geen gedoe meer met onderweg kijken naar je Ipod maar gewoon via je radio. En de Ipod wordt gelijk opgeladen. Nog bedankt voor de tip:xyxthumbs:.
 

EdK

Forumguru
Alpine CDE-112Ri MP3 / WMA / USB
(Autoradio CD)
pixel_trans.gif
cde-102ri.jpg

  • 4x 50 Watt High Power
  • FM / AM
  • RDS / EON
  • CD / CD-R / CD-RW
  • CD-tekst Display en Scroll
  • MP3
  • ID3-tag
  • USB ingang op front
  • AUX-ingang op het front
  • Full Speed iPod-bediening (standaard bijgesloten kabel KCE-422i t.w.v. € 29,-)
  • Werkt tevens met iPhone via KCE-422i kabel (geen car kit functie)
  • Quick-Search
  • Regulated 1-Bit DAC
  • Zero Data Mute
  • Voorbereid voor OEM-stuurwielbediening
  • 2 pre out (front, rear/sub schakelbaar)
  • Bass Bandbreedteregeling
  • Volumeregeling met draaiknop
  • 14 Segment Black Mask Display
  • White LCD verlichting
  • Toetsenverlichting schakelbaar: 4 kleuren (Rood, Blauw, groen en Amber
  • Front colour: Gunmetal Black
  • Bluetooth ready
  • Afneembaar frontje
 

peperskoda

Forumguru
Soms, zo heel af en toe komt er nog weleens iets zinnigs uit m'n vingers..... Graag gedaan!
Ik hoop dat je net zoveel plezier van je Alpine(en je Roomster natuurlijk) gaat beleven als ik heb gedaan.
 

EdK

Forumguru
Wel Peperskoda dat wij hier met zijn allen dan veel voordeel uit die spaarzame momenten uit je vingers mogen hebben !
 

Fabia

† In Memoriam
Aaaaargggg, mijn Roomster lekt bij aan de bestuurderskant. Ik kwam vrijdag terug van mijn werk en reed in de regen terug naar huis. En ik denk onderweg wat voel ik ik toch, hele kleine druppeltjes die boven uit de deur op mijn arm en been lekte. Thuis de deur na gekeken en het viel me op dat de bovenkant nat was precies op de hoek. Ik heb ondertussen dit forum door gespit maar niet echt wat concreets kunnen vinden. Wie heeft hier ook ervaringen mee en wat is er aan gedaan. Ik heb met mijn FII nooit problemen gehad. Is er toevallig een modificatie geweest voor de FII/Roomster?
 

EdK

Forumguru
in de mate dat jij verteld heb ik niet, maar smeer wel om de zoveel tijd ( meestal voor de winter ) de rubbers in met zuurvrije vasaline.
En dit stoot ook het water een beetje af, maar als ik portier open dan zie ik op de door jouw beschreven plek ook wel water staan.


Oja Fabia doe zo en zo de ramen niet tijdens regen open als je die windgeleiders niet hebt, dan komt er in algemeen wat meer water naar binnen lopen als je bv een bocht doorgaat naar links.
 
Bovenaan Onderaan