Rooooooooooooooooomster

EdK

Forumguru
fabia Peperskoda heeft gelijk een 16 inch is genoeg met een 205 bandje lijkt het wel een porsche door de bochten
Ik hoor de lezers al griniken, maar tis wel zo
 

Fabia

† In Memoriam
Eindelijk, ik ga de RR zaterdag om 13.00 ophalen bij Verdaat. Het wordt trouwens een grappige dag, het zoontje van mijn vrouw heeft een tafeltennistoernooi in Zoetermeer en ik rij zijn team daarnaar toe in de Fabia. Daarna rij ik door naar Einhoven om vervolgens weer naar Zoetermeer om het tafeltennisteam op te halen in de Roomster. :uitlachen:

En mijn lichtmetalen velgen wordt 15inch. Dat vind ik groot genoeg.
 

peperskoda

Forumguru
Heb je meteen een mooie lange rit te doen in je aanwinst. Door de langere wielbasis van de Roomster t.o.v. de Fabia ligt de auto rustiger op de weg. Hou er in smalle straatjes wel rekening mee dat de Roomster achter wat breder is als voor. Kwam vandaag een Roomsterbestuurder tegen die dat waarschijnlijk ff vergeten was, die zat mooi klem tussen 2 paaltjes.....
 

Fabia

† In Memoriam
Thx voor de waarschuwing maar ben vrachtwagenchauffeur en wel gewend aan het feit dat er nog heel wat achter je zit.
 

Fabia

† In Memoriam
Kijk maar: De bakwagen is niet echt hoog maar wel lang. Er passen in lengte 5 denen in (plantenkarren) en zeker in Brussel waar ik rij moet je goed oppassen met je lengte. Om maar te zwijgen over de belgen......................
 

Bijlagen

  • nieuwe%20auto%2005-11-20005.jpg
    nieuwe%20auto%2005-11-20005.jpg
    16,6 KB · Weergaven: 26

peperskoda

Forumguru
Ik schat zo een meter of 10(lengte van je MAN) Ik was laatst in Antwerpen met een 15m hoogdekker en dan dus Belgen om je heen, da's niet fijn. Gelukkig kom ik er niet elke dag. Nu nog 1 nachtje slapen en dan........
 

Fabia

† In Memoriam
Het zal morgen trouwens weer een heel gedoe zijn om op tijd in Eindhoven te komen. Zat net op de site vanAnaarBeter te kijken en de A2 is dicht richting Den Bosch is tussen knooppunt Everdingen en aansluiting Beesd volledig afgesloten van vrijdag 23.00 uur tot maandag 05.00 uur. Heb ik weer. Ik kom namelijk uit Zoetermeer die dag. En ook de A20 tussen Kleinpolderplein en Kethelplein afgesloten (inclusief tussenliggende toe-en afritten). En op teletekst staat dat dit weekend het drukste van het jaar wordt door deze twee afsluitingen. Ik ga het proberen via A15 en A58 en hopen dat het daar nog een beetje door rijdt.
 

Fabia

† In Memoriam
Het viel eigenlijk reuze mee, ben via de moerdijk gegaan en dat ging heel goed. Maar ik heb de Roomster. Moest bij Verdaat nog wel ff wachten, want mijn lederen stuur, houder navigatie en armsteun werden nog ff overgezet. Ook Verdaat heeft het reuze druk met alle af te leveren Skoda's.

De Roomster rijdt heerlijk wat ook te danken is aan de Bridgestone Turenza banden, een heel verschil met die Eco Conti's. En een langere wielbasis helpt ook daarbij. De RR is gewoon stiller van binnen, veel comfortabeler dan de Fabia. En is ook groter, je hebt echt veel meer auto achter je. Wat ook prettig is zijn die grote ramen, als je rechtsaf slaat zie je echt veel meer. Ik ga zo de RR nog eens goed bekijken want ik ben pas net terug. Maar ik ben erg blij er mee, echt veel meer auto. En de 1.2 spint heerlijk. Oja, ik heb inderdaad boxen achter. Er zit nu een Pioneer in maar die heeft geen USB aansluiting, het boekje en het doosje zitten er ook niet bij. Dus ik ga binnenkort maar eens naar Mediamarkt voor een andere pioneer met USB en/of SD card aansluiting. Misschien heeft iemand nog een goede suggestie. Al met al Fabia is erg blij met zijn Roomster. Volgend jaar een paar mooie velgen er onder. Ik heb voor de winter deze velgen http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/skoda-onderdelen/380196549-nr-9-octavia-i-fabia-roomster-sportvelgen-14-inch-5x100.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M#photo&thumb_click=1#photoGalleryop markplaats gekocht, moet ze alleen nog ff ophalen.

PS. Foto's volgen morgen.
 

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Fabia, fijn dat de reis meeviel!
En dat de RR je erg goed bevalt, een juiste beslissing dus!
Veel fijne en veilige kilometers voor jullie!
 

van_der_P

Senior Member
Hoi, Fabia
Goed weer wat van je te horen en meteen zo'n leuk bericht.
Ik hoop dat de RR je goed bevalt, ook ik weet uit ervaring dat je er geen slechte keuze mee gemaakt hebt.
Hoe was de reactie van je zoontje ?
Die zal zich toch zeker net zo verheugt hebben als zijn vader, denk ik ?

Veel veilige kilometers toegewenst.
 

EdK

Forumguru
Mooi te horen Fabia, ik weet precies wat je bedoeld als een scheermes door de bochten wat je niet in eerste instantie verwacht
En in testen had men het nog wel eens over een dode hoek, wel dode heb ik wel gezien maar echt niet bij de RR
En hoe vind de zoon het achterin ?
 

Fabia

† In Memoriam
Foto's!!!!!!!!!!!!!
 

Bijlagen

  • IMG_0193.jpg
    IMG_0193.jpg
    26,7 KB · Weergaven: 39
  • IMG_0194.jpg
    IMG_0194.jpg
    27,5 KB · Weergaven: 35
  • IMG_0196.jpg
    IMG_0196.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 28
  • IMG_0197.jpg
    IMG_0197.jpg
    14,2 KB · Weergaven: 32
  • IMG_0198.jpg
    IMG_0198.jpg
    11,8 KB · Weergaven: 32
Bovenaan Onderaan