Roomster een heerlijk saaie auto...

Captain Hook

Forumguru
@Rallye Die zie je veel beter; wit met reflecterende streepjes.
Die van ons is helemaal zwart. :giggle:

Bovendien is die flikken-auto een model/(motor)uitvoering die je als consument helemaal niet kunt bestellen in Nederland.
 

Captain Hook

Forumguru
Na hondereenenvijftigduizenddriehonderdvijfentwintig kilometers, negenduizendtweehonderdtweeenzestig liter benzine en eenentwintigduizendvijfhonderdeenentachtig kilogram CO2 verder, is het voor ons een afscheid van de trouwe Roomster.

Met een beetje weemoed achtergelaten bij de Ford garage en omgeruild voor een Kuga PHEV.

Één ding is zeker; ook al is 'ie al 13 jaar oud; nog steeds eigenlijk een prima reisauto. Zeker voor dat geld kun je er geen buil aan vallen (ff afkloppen). Deze Skoda heeft ons best wel trouw gediend. Van noord naar zuid, van oost naar west door Nederland. En menige Alpenritje heeft 'ie tot tevredenheid voor ons voltooid.

Ben trouwens benieuwd waar onze Skoda Roomster weer opduikt. Of 'ie nog ergens in Nederland weer de weg opgaat, of dat 'ie naar het buitenland gaat.

Heb me altijd positief verbaasd hoe handig & praktisch die Roomster is. Zeker op reis; in dat vierkante hok past gewoon alles. En je zit er ook nog eens prima in.
Bij de Ford garage zeiden ze vanmiddag ook nog dat het zitmeubilair en het interieur er nog als nieuw uitzien! :thumbsup: Ondanks dat er een paar stevige achterwerken ruim 150kkm en bijna 13 jaar in gezeten hebben.

Niks op aan te merken? Tuurlijk, er valt altijd wat te verbeteren. Zo vind ik nog steeds dat merkgarages (en daar heb ik toch al zo'n 40 jaar ervaring mee) nog heel wat kunnen verbeteren qua houding en servicevriendelijkheid richting de consument. Ook Skoda vormt daarop geen uitzondering; helaas. Nog afgezien van de soms twijfelachtige prijs/kwaliteitsverhouding van die dienstverlening. Ook daarover is in dit topic de laatste jaren genoeg geschreven.

Is het bij de concurrent dan beter? Het gras groener? Mwah... we gaan het zien.
De zoektocht naar een andere auto ging nou ook niet bepaald soepeltjes:

Zal binnenkort wel een topic over de Kuga openen.

Eerste indruk na de eerste 100km? Tja, dat kan ook niet anders; een behoorlijk grotere, massievere (en duurdere) auto, voorzien van veel meer technologie. Da's ff wennen. Vooral de stilte en rust tijdens het rijden, is oorverdovend; heerlijk gewoon! :dankje:
:love:
 

MarcoO2

Forumguru
Zal binnenkort wel een topic over de Kuga openen.
En, al genoeg ervaringen hiervoor?

Ben wel benieuwd hoe het je bevalt, zat net ff te neuzen op de Ford-pagina, en die hebben nu wel hele interessante aanbiedingen. De Kuga Graphite Tech zit echt bomvol opties, waaronder de zo begeerde AGR-stoelen, de B&O-installatie en het extra geluidswerend glas.

Ik vind het nog steeds niet de mooiste auto, maar zoveel auto voor nu € 46.100 (ipv € 52.820!) is wel een topaanbieding...
 

Captain Hook

Forumguru
Ik ben er idd nog niet aan toegekomen om een vers topic over de Kuga te openen. Zal vanavond eens ff kijken hoe of wat.

Maar idd; die AGR stoelen zitten echt top! :thumbsup:

Tja, en wat is mooi? Als je IN de auto zit, zie je de buitenkant toch niet (en vice versa). ;). Zeker gezien de prijsstelling met de aanbieding waar wij gebruik van gemaakt hebben, konden we, naar verhouding, 'veel' auto voor een redelijk, niet al te fors bedrag aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Even een vraag, ik ging van een Google zoektocht uit dat er 411 liter kofferbak was. Nu zat ik een anwb filmpje te kijken en zeggen ze 650liter… u weet het vast… hoeveel is het? Dan zou het zomaar ook voor mij interessant kunnen zijn deals het meer dan 600 is.
 

Tees

Donateur
600+ liter is een serieuze kofferbak (maatje Octavia zeg maar), kan me niet voorstellen dat dat achterin de Kuga past. AutoWeek geeft ook 405L aan, dat lijkt me correct.
 

Tees

Donateur
Er wordt nogal wat gegoocheld met het bepalen van t kofferbakvolume. Kan best zijn dat de ANWB een andere manier aanhoudt dan mainstream. Standaard is volgens mij tot aan de onderkant van t zijraam opvullen, maar sommige partijen willen wel eens tot bijv de bovenkant van de rugleuning van de stoelen vullen. Bij een SUV als de Kuga kan dat wel eens hoger zijn, en dan kom je op meer volume uit. Maar of dat ook praktisch is...
 

Captain Hook

Forumguru
@Fmoon Ik zou zeggen; ga ff kijken in een Ford showroom. Het precieze aantal liters zegt ook niet altijd wat. Het gaat ook om de manier waarop dat volume bereikt wordt... Of zijn het allemaal onbruikbare hoekjes en gaatjes die meegerekend worden?


De inhoud van de kofferbak varieert tussen 475 - 645 liter afhankelijk van de positie van de verschuifbare achterstoelen, om meer ruimte te bieden aan passagiers op de tweede rij of bagageruimte
...
Het plug-in hybride model wordt Kuga PHEV genoemd en heeft een kofferruimte van 411* liter.


Is 't mooi vierkant? Of juist niet? Hoge tildrempel? Makkelijk in te laden, verschuifbare achterbank/-stoelen? (zoals bij de Kuga mogelijk is en bij de Roomster ook kon)
 

JeSko

Forumguru
Gho ja 7 k veel zeg je, maar hij zit goed in de opties en heeft een lage km stand, plus alle dealer oh historie erbij. Tegenwoordig kosten alle tweedehands auto's veel geld, zeker deftige benzinewagens.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik denk dat dit een taaldingetje is; het betekenisverschil tussen Vlaanderen en Nederland qua 'deftig'.


Het woord heeft in de Vlaamse omgangstaal een grote semantische reikwijdte:

1) Een voorwerp is deftig wanneer het van goede en/of geschikte kwaliteit is.
2) Gedrag of acties zijn deftig als er sprake is van behoorlijkheid, geschiktheid of fatsoenlijkheid.
...

[verdere uitleg in het gelinkte artikel]
 

Tees

Donateur
Ik vind 7k geen heel rare prijs hoor. Mijn Octavia kostte 2 jaar terug 2k meer dan dat, ietsjes jonger en ietsjes lagere km-stand, maar niet veel. En dat was een van de goedkoopste op de markt toen. In de tussentijd zijn de occasionprijzen ook nog aardig doorgestegen. Ik denk dat dit een normale prijs is voor dit deftige wagentje.
 

MarcoO2

Forumguru
Maar idd; die AGR stoelen zitten echt top! :thumbsup:
Heb er vanmorgen even ingezeten. Inderdaad prima stoelen!
Tja, en wat is mooi? Als je IN de auto zit, zie je de buitenkant toch niet (en vice versa). ;).
Haha dat is waar - zowel binnen als buiten is het niet mijn auto. Ook de Focus niet trouwens.

En het feit dat ik bijna een half uur in de showroom heb doorgebracht, nadrukkelijk in beeld, zonder zelfs maar begroet te zijn deed de deur dicht: het wordt géén Ford.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Captain Hook

Forumguru
En het feit dat ik bijna een half uur in de showroom heb doorgebracht, nadrukkelijk in beeld, zonder zelfs maar begroet te zijn deed de deur dicht: het wordt géén Ford.
Als dat het selectiecriteria zou zijn, hadden wij nog steeds geen nieuwe auto...
Dat is bovendien niet specifiek voor merk [x], maar 'gewoon' de algehele teneur. :shutup:
 
Bovenaan Onderaan