Rokerspakket Fabia Combi Greenline

erik2907

Actief lid
Je laatste vergelijking met die militair en politieman slaat dan weer nergens op... Die mensen worden verwacht een bepaalde verantwoordelijkheid te hebben en die mentaal ook aan te kunnen. Dat verwacht ik persoonlijk niet van elke McDonalds-klant :tongue: (of van welke zaak dan ook). Maargoed, met het rokerspakket heeft dit dan weer niet echt iets te maken ;)
Zit nu zelf te denken dat ik een 12v aansluiting in de achterbak misschien wel handig vind. Maar niet mee besteld, dus zal't met een verlengkabeltje ofzo moeten doen.
"12v aansluiting in de achterbak" -- > Makkelijk voor de koelbox, toch?
 

Bart_G

Lid
@ Erik2907: Bijvoorbeeld ja. En ik heb bewust geen onboard navi besteld omdat dat ook op mijn telefoon zit. Als ik m'n telefoon met navigatie aan heb staan moet die eigenlijk wel aan de stroom, dus is die ene 12V aansluiting bezet. Een koelbox via een splitter aansluiten vertrouw ik niet altijd even veel, aangezien daar wel bij meer mensen wat mee fout is gegaan doordat de interne splitter de hoeveelheid stroom niet aan kon, terwijl de ingebouwde zekering dan nog niet doorbrandde. Dus voor zo'n situatie was een extra aansluiting misschien wel handig geweest.
 
ik heb deze aansluiting ook laten aanleggen om eventueel een koelbox aan te sluiten, maar ook voor de compressor die erbij geleverd wordt, mocht ik deze ooit nodig hebben voor de achterbanden, hoef ik niet door heel de auto met de aansluitkabel. leek mij ook wel handig.
 

Bart_G

Lid
aansluiting zit toch bij de handrem ergens? Achterdeur open en je bent er zo. 't Is maar hoeveel moeite je wilt doen :tongue:
 
daar heb je wel weer gelijk in, maar is toch handig als je bijvoorbeeld met slecht weer aan de kant van de weg staat.
 

erik2907

Actief lid
@ Erik2907: Bijvoorbeeld ja. En ik heb bewust geen onboard navi besteld omdat dat ook op mijn telefoon zit. Als ik m'n telefoon met navigatie aan heb staan moet die eigenlijk wel aan de stroom, dus is die ene 12V aansluiting bezet. Een koelbox via een splitter aansluiten vertrouw ik niet altijd even veel, aangezien daar wel bij meer mensen wat mee fout is gegaan doordat de interne splitter de hoeveelheid stroom niet aan kon, terwijl de ingebouwde zekering dan nog niet doorbrandde. Dus voor zo'n situatie was een extra aansluiting misschien wel handig geweest.

Hier enkele oplossingen van het grootste elektronica bedrijf in Europa voor 12V aansluitingen:

Optie 1:
12V splitter met USB past in bekerhouder;
Optie 2:
3-voudige 12V-stekkerdoos + 1 USB-poort;
Optie 3:
12V splitter 2 voudig met usb aansluiting;
Optie 4:
12 V sigarettenaansteker-verlenging

PS: links werken niet! Zie bericht 52!!
 

Captain Hook

Forumguru
@erik2907: directe links zijn leuk, maar werken niet als die naar iemand anders z'n winkelwagentje bij Conrad verwijzen... :ahum:

Blijkbaar maakt het uit in welke volgorde je ze aanklikt...
 

erik2907

Actief lid
@erik2907: directe links zijn leuk, maar werken niet als die naar iemand anders z'n winkelwagentje bij Conrad verwijzen... :ahum:

De eerste link verwijst niet naar "mijn winkelwagen" maar naar de pagina "uw zoekopdracht en gekozen filter optie(s)".

De overige links verwijzen naar de onderliggende pagina's indien men een van de artikelen aanklikt om naar een onderliggende pagina te gaan om de beschrijving van het product volledig te kunnen lezen.

Dus, try again (bij mij werken ze wel en ook op mijn andere PC en laptop!)
 

Gerke

Forumguru
Ik krijg invalid session, kenelijk log je op je andere pc's ook automatisch in.

Bij elk artikel staat een linkoptie om door te sturen bij Conrad, die link kun je hier gebruiken zodat iedereen het artikel kan bekijken ;)
 

erik2907

Actief lid
Ik krijg invalid session, kenelijk log je op je andere pc's ook automatisch in.

Bij elk artikel staat een linkoptie om door te sturen bij Conrad, die link kun je hier gebruiken zodat iedereen het artikel kan bekijken ;)

Zo, dat weten we ook weer. Klik hier voor de site van Conrad en volg dan in het menu in de balk "Auto > Onderhoud&pechhulp > Elektronica > Auto 12V splitters". Conrad zorgt er namelijk voor dat links regelmatig ververst worden opdat er geen oude links achterblijven op internet in de loop van de tijd :)! Mooi systeem!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik had tijdens de vakantie zo'n 3-weg splittertje van Halfords, ik geloof dat het 9 euro kostte. Ideaal, had er navigatie, fm-transmitter voor Ipod en telefoon/zaklaarn opladen tegelijkertijd op.
 

LenK

Forumguru
Daar moet je toch mee uitkijken. Weet niet precies maar waar ik het gelezen heb (voor de foto's) maar die verdelertjes zijn vaak van abominabele kwaliteit. Je loopt dan het risico dat de zaak doorbrandt (smeltend plastic :( )
 

CaseyBasey

Actief lid
Ja dat las ik ook hier ergens op het forum. Iemand die er een koelkastje op aangesloten had als ik me goed herinner. Ding smolt....
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, dat moet je er ook niet mee doen (koelkast), dat kan zo'n ding niet hebben. Maar de apparaatjes waar ik het over had, dat gaat makkelijk. Geloof dat de limiet van de splitter 5 Amp is en met die 3 of soortgelijke dingen kan dat dus makkelijk.
 

EdK

Forumguru
Rosinfield: Leg mij eens uit waarom je dat niet zou mogen doen ??
Zo'n ding is ondergezekerd , en als een apparaat is ondergezekerd behoort de zekering de zwakste schakel in het component te wezen en niet de bedrading.
Dus maw de interne bedrading in zo'n splitter behoord de afgezekerde waarde aan te kunnen.
Dus zodra jij teveel vermogen op de splitter zet dan dat de bedrading aan zou kunnen, dan behoort de zekering door te slaan en niet je bedrading te verbranden.


Ter info voor degene die gissen naar het verhaal, de splitter was mijn eigendom en hebzelf alles ondervonden.
En met mijn beroepsachtergrond weet ik helaas gerust wel waar ik over praat.
 

Bart_G

Lid
Het geval dat gesmolten was, had ook een interne zekering. En die was nog niet doorgebrand. Staar je dus niet blind op een zekering. Eigenlijk weet je pas zeker wat de kwaliteit is als iemand t eens uitgebreid test of zo'n ding los schroeft.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Anyway, dat ding van Halfords heeft ook een zekering en zolang je er geen al te grote stroomvreters op aansluit, zoals een koelkast, gaat het prima.Twee weken lang uren achtereen gebruikt met de eerder genoemde 3 apparaten.
 
Bovenaan Onderaan