Resonantie Octavia Combi

MeneerB

Forumguru
Afgaande wat ik hier zo lees zou het ook wel eens kunnen dat het aan de hardheid van de diverse draai en ophang punten kan liggen.

Ik heb al een tijdje geleden melding gemaakt dat kleine oneffenheden en ribbels goed merkbaar zijn door "klonk" geluiden vanuit het onderstel.
(op de Duitse fora wordt hierover ook al gediscussieerd.)

Ik kan me voorstellen dat vrij harde banden met lage wangen kleine oneffenheden niet genoeg dempen en via de toch al harde ophangrubbers de boel laten resoneren.

Ben heel benieuwd wat de dealer zegt.
 

Tom RS

Forumguru
Is er iemand die deze resonantiegeluiden ook al heeft opgemerkt met een ander bandenmerk dan Continental?
Ik heb namelijk nogal wat ervaring met resonantie bij auto's en dat was haast altijd terug te brengen tot het profiel (en dus merk) van de band.
Ik ga deze week mijn 19 inchers bestellen voor op de toekomstige RS en was van plan om Conti's er op te laten leggen, maar als ik dit zo lees denk ik dat ik beter voor een ander merk ga.
 

Wesly

Senior Member
Ik begrijp uit het begin van deze draad dat het ging om drukopbouw in de cabine, toch???

Heeft het raampje openzetten nu geholpen of niet.
 
In de test de Adac komt de Continental Sport Contact 5 er overall het beste uit. Echter het geluid in de cabine valt wel onder een van de ergste. De michelin pilot sport 3 is daarentegen een van de stilste wat betreft geluid in de cabine.

http://www.adac.de/infotestrat/test...17.aspx?ComponentId=160352&SourcePageId=31821

Onder mijn O2 liggen op dit moment sportcontact 3 achter en vanaf het begin waren ze al niet erg stil, maar moet zeggen het is nu wel heel erg extreem. Ben totaal geen fan van Continental, geef mij maar Michelin. Mijn winterbanden zijn stiller. De auto moet de 20ste naar de garage en dan gaat men ook naar onregelmatig slijtage kijken.
 
Laatst bewerkt:

elephtera

Forumguru
Ik ben er dankzij dit topic op gaan letten, en waar ik zei dat ik er geen last van had, merk ik het wel, heel lichtjes.
Ook kwamen we er perongelijk achter dat een achter raampje openzetten je oren binnen 5 tellen sloopt. Wat een lawaai/druk opbouw in de cabine. En dat terwijl we 50 reden.
 

Herman Janssens

Senior Member
Op het Duitse forum willen ze hebben dat het aan de schokdempers of veren ligt en dat vooral de MY 2013 combi's er last van hebben. Voor de MY 2014 zouden er andere schokdempers geplaats worden. Kon nog zijn dat enkele MY 2014 de oude dempers nog meegekregen hebben. In Duitsland kan men de oude dempers gratis laten vervangen door de garagist, naar het schijnt. Ik kan niet garanderen dat het werkelijk zo is natuurlijk.
 

MeneerB

Forumguru
Op het Duitse forum willen ze hebben dat het aan de schokdempers of veren ligt en dat vooral de MY 2013 combi's er last van hebben. Voor de MY 2014 zouden er andere schokdempers geplaats worden. Kon nog zijn dat enkele MY 2014 de oude dempers nog meegekregen hebben. In Duitsland kan men de oude dempers gratis laten vervangen door de garagist, naar het schijnt. Ik kan niet garanderen dat het werkelijk zo is natuurlijk.

Ik denk niet dat het een modeljaar kwestie is. Mijn combi is een van de eerste in NL geleverd (Juni) en is volgens de productie papieren modeljaar 2014. Alle combi's geleverd als demo's zijn heel iets eerder gefabriceerd en ik kan me niet voorstellen dat na 4 productie weken het modeljaar alweer omgegooid wordt.
 
Laatst bewerkt:

Wesly

Senior Member
Ik denk niet dat het een modeljaar kwestie is. Mijn combi is een van de eerste in NL geleverd (Juni) en is volgens de productie papieren modeljaar 2014. Alle combi's geleverd als Demo's zijn heel iets eerder gefabriceerd en ik kan me niet voorstellen dat na 4 productie weken het modeljaar alweer omgegooid wordt.
Was het niet zo dat de 2014 modellen gemaakt werden na de productiestop ?
 

MeneerB

Forumguru
Was het niet zo dat de 2014 modellen gemaakt werden na de productiestop ?

Niet dat ik het fijne ervan weet maar in het dashboard kastje vond ik een grote uitdraai van de productie lijn met allemaal codes erop.
Die ben ik allemaal gaan opzoeken. Het modeljaar was echt 2014. De auto rolde voor zover ik weet 17 juni van de productie lijn. Van vakantie was toen nog geen sprake.
 

Hopke67

Nieuw lid
Conti's hebben al jaren last van het zgn. cuppen (het "vierkant" worden van de blokken op de band). Mijn voorkeur gaat uit naar Michelins.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan