Regenwater over de linker zijruit

Joske

Forumguru
je kan steeds je raam ook gewoon open doen natuurlijk...

heb je geen last van water op je zijruit.. :laugh:


serieuze modus terug aan:

overweeg dan toch Rain-X als het in die mate zo storend is ;)
 

turboturbo

Forumguru
Zo ziet het er bij mij ook uit, helemaal niet storend dus.
Let wel: dit is na behandeling van zo'n rain-x goedje, en een recente wasstraat met waxlaag-programma! 'Vroeger' was dit 'streepje' zo'n 7 tot 10 cm breed bij mij, en een stuk hinderlijker (beperkend voor het zicht)
 

roeldewinter

Actief lid
Ik gebruik RainX op de zijruiten, het is (veel) beter naar nog steeds storend. Ik ben aan het experimenteren met een klein stripje, dat lijkt veelbelovend.
 

Cordoba

Forumguru
Overigens heeft Rain-X op de voorruit ook een positief effect: het water gaat dan meer over het dak naar achteren, en bovendien hoef je dan minder de ruitenwisser te gebruiken waardoor het verschil tussen links en rechts in hinder ook kleiner wordt. Ik zie bij mijn auto overigens een nieuw effect: water loopt over de motorkap omhoog tot aan de bovenrand van de motorkap. Afhankelijk van de snelheid en de wind loopt het dan over het randje van de motorkap de parafan in, of de druppels waaien tegen de voorruit, lopen daar omhoog en verdwijnen over het dak.

@roeldewinter heb je een foto van het stripje en wáár heb je het zitten? Daarbij kan een paar cm naar voren of naar achter schuiven van het stripje al een fors verschil maken.
 

turboturbo

Forumguru
Nu gebruik ik een ander merk dan Rain-X (eentje van de h**ords) maar daar had ik niet zulke goede ervaringen mee op de voorruit. Telkens als de wisserarm zwaaide, trok die kortstondig een soort waas over de ruit, waardoor ik vond dat het zicht belemmerd werd.

Ik heb dit toentertijd nooit op de foto gezet en heb de volgende dag de voorruit verwoed proberen te ontdoen van dit goedje. Daarna vervolgens geen last meer van gehad. Met deze regen afgelopen week bedacht me dat de wasstraat die ik regelmatig bezoek, ook een soort wax laagje over de auto giet aan het eind van het programma, wat een soortgelijk effect heeft op de ruiten (hydro-fobisch) en bij het wissen ook een soort waas geeft.

Ik heb het proberen te filmen. Je ziet het niet heel goed meer - de wax laag (wasbeurt) is ruim 3 weken oud, dus heel vers is het niet meer dat laagje, en het wordt altijd iets minder na verloop van tijd.

Kunnen gebruikers van Rain-X zeggen dat dit effect (kortstondig een waas trekken direct na het wissen) niet aanwezig is bij Rain-X?

 

dirkkroneman

Forumguru
Heb het al eerder genoemd, je moet je rubbers goed schoonmaken met een doek. Spul komt op de rubbers en dat trekt een waas, indien je ze echt goed met een droge doek schoonmaakt is je probleem weg (niet even 10 seconden wrijven).
Edit: je filmpje is trouwens niet te zien
 

Cordoba

Forumguru
@turboturbo dat filmpje heeft een slechter beeld dan die waas op je ruit (oftewel, video staat op privé ingesteld) :D
Ik zie het effect een klein beetje bij RainX, maar niet storend, en doordat de frequentie van het wissen ook veel lager is (vrijwel altijd intervalstand) is het ook minder hinderlijk. Om een idee te geven: ik zie soms een lichte waas tot een 3-4 cm achter het bewegende wisserblad, dan is de waas verdwenen.

Edit: deze waas duurt zeker 3-5 keer langer dan ik gewend ben. (filmpje is nu dus zichtbaar)
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
oeps sorry :) Als het goed is is die nu te zien.

@dirkkroneman bedankt voor de tip. Ik zal na de volgende wasbeurt de rubbers eens goed droogtrekken met een doek, kijken of dat wat helpt.
 

EdK

Forumguru
Kun je met zijwindschermen gewoon door de wasstraat? Heeft iemand ervaring hiermee?
Als je ze goed gemonteerd ( geklemd ) hebt en de ramen uiteraard dicht zijn dan is dit geen enkele probleem...
Gebruik ze al jaren op de Yeti en daarvoor ook op een RR gehad en ze hebben alle stormen / sneeuwbuien / vorst en wasstraten overleefd
 
Bovenaan Onderaan