Regelmatig foutmeldingen

barretje

Senior Member
Ik ben ook aan het kijken voor een andere wagen, we kijken naar de 1.4 PHEV. Vanwege de caravan zoeken we er wel eentje met trekgewicht van 1500kg. Daar moet je dus goed naar kijken, er zijn ook auto's met trekhaak maar geen trekgewicht dus goed opletten.
Geïmporteerd uit Duitsland is geen probleem hoor als je maar op de papieren hebt staan dat hij trekgewicht heeft.
 

Bijlagen

  • trekgewicht.pdf
    137 KB · Weergaven: 6

Jessedew

Senior Member
zitten we in hetzelfde schuitje, wel bizar, wrang smaakje is dat de afschrijving erg meevalt, betekend dat de prijzen voor occassions de pan uitrijzen. Ik weet nog niet waar ik goed aan doe, behalve dat ik IV model wel mooi vind, heeft de O3 alles wat ik prettig vind. Dus hier nog 2 jaartjes in doorrijden sluit ik niet uit. Zeker niet als blijkt dat er toch nog met regelmaat storingen zijn met de O4 die je dan weer moet laten oplossen (nu nooit gedoe eigenlijk, ja wat ouderdomskwaaltjes inmiddels, maar dat is niet schokkend)
 

barretje

Senior Member
Eerlijk gezegd waren er bij mij ook twijfels, maar toch maar de knoop doorgehakt en voor een PHEV kijken. Mede dat mijn vrouw volledig elektrisch naar haar werk kan rijden met de auto wat dan weer voordelig en leuk is. Onze superb is ook nog goed maar zal dan toch plaats moeten maken voor iets anders leuks. Ook aan de ruimte in de kofferbak zal ik moeten wennen want de octavia is daar toch een stuk kleiner in. Maar eerlijk gezegd ga je dat alleen met vakanties merken en dan heb ik ook nog een dakkoffer dus eigelijk mag dat geen probleem zijn.
 

Jessedew

Senior Member
ik heb geen ervaring met de superb. (die past niet op mijn oprit) maar ik kan ook in de octavia behoorlijk wat kwijt, gaan 2 mtb's plat in met 1 het wiel eruit. 2 racefietsen kan ook en kunnen er nog 2 personen achterin zitten. Met vakanties gaat dat bij ons ook prima. Superb is nog slapper geveerd dan de octavia volgens mij?
in het geval het een PHEV wordt kunnen wij ook de meeste ritjes elektrisch rijden. Gebruiken auto niet eens dagelijks (vrouw werkt meestal in dorp en ik heb nog een motor voor woon-werk) maar moet ik wel weer een laadpaal laten plaatsen (heb al zonnepanelen en een oprit dus dat kan dan wel gewoon gelukkig)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de phev rs met 245pk is volgens mij nooit geleverd geweest in NL dus dat is net als de mijne veelal import. En ja: en moet je kijken als het van belang is wat het trekgewicht is bij de rdw. Zo ook bij mij 0 kilo. Voor mij geen probleem maar kan me voorstellen voor andEre wel. De reguliere 204 pk is wel geleverd in NL maar vrij kort dacht ik.. dus kijk bij de rdw naar trekkend gewicht. Is dat 0: laat staan. Want je krijgt die trekhaak er achteraf niet op. Niet met papieren iig.

verder de e-tec. ja, das de mild hybrid, dus die is wat zuiniger maar daar kun je dus niet elektrisch mee rijden.

o en jesse. Pas op voor Peter met je citeren ;)
 

Jessedew

Senior Member
haha, ik zal eens uitkijken dan :D mja wel handige tips, voor je het weet heb je anders een auto gekocht die niets mag trekken ;) al zal het geen RS worden, als brave huisvader.
 
Had heel even kortstondig ”ohneee.. nee het zal toch niet héh” moment;

Mijn RS iV is van Poolse import. Nu had ik eerder in t verleden gedoe met dat de updatemeldingen maar niet weg bleven, die kwamen na het wissen steeds terug. Om dat te verhelpen wisselde ik even van taal. Gevolg daarop was meteen geplof en gekraak uit de SOS speaker. Of het echt samen hangt, geen idee. Maar na vandaag 3x een reboot van dat ding te hebben gehad dacht ik van: ik fabrieksreset gewoon het infotainment. Ding komt dan terug online in het Pools. Zou eigenlijk ook wel willen veranderen… waar zit de programering voor de standaard taal? Moet toch te coderen zijn..

Dus de reset gedaan. En toen kwam het: ik moest me aanmelden als hoofdgebruiker. Dus ik druk daar op: “App kon niet worden gestart
ik denk neeeeeeeeeeee… nee nee nee daar gaan we weer.. t zal niet heh… maar nee. Gelukkig. Bij tweede keer drukken ging ie wel door en moest ik met de twee sleutels aan de gang..

pff.. nou. Ben benieuwd of die SOS nu nog steeds blijft rebooten..
 
Laatst bewerkt:

vw2020

Nieuw lid
Bij de dealer geweest voor diagnose. Komende donderdag komt er een nieuw stuurwiel in. Ben benieuwd of het dan is opgelost.
Is dit dan onder garantie? ik heb ook de melding travel assist niet beschikbaar maar ze proberen je natuurlijk links of rechtsom een oor aan te naaien
 

Rallye

Forumguru
Hoe oud is je auto? Heb je nog garantie? Zou je indien dat niet zo is, coulance krijgen? Mogelijk is wel een zaak te maken een vorm van coulance: het vervangen van een stuurwiel en de bijbehorende module (zoals ook bij mijn Golf onder garantie is gebeurd) mag n de eerste in de eerste vijf jaar niet voorkomen: dit is geen slijtage-onderdeel. Daarnaast is het een bekend probleem. Maar dan zit je denk ik al bij je rechtsbijstandsverzekering. Alles begint dus bij je dealer.
 
…..Gevolg daarop was meteen geplof en gekraak uit de SOS speaker. Of het echt samen hangt, geen idee. Maar na vandaag 3x een reboot van dat ding te hebben gehad dacht ik van: ik fabrieksreset gewoon het infotainment.

Nadat ik de reset heb gedaan heb ik geen geplof meer gehoord uit de speaker. Toch vreemd. Ik weet niet of er wellicht kleine updates worden geïnstalleerd (die komen zo nu en dan) die dan de boel verzieken op de achtergrond? Geen idee. Eerder had ik echt elke rit wel geplof, dat was uiteraard niet altijd zo, maar de laatste tijd was het bij elke rit. Maar nu na reset is het niet meer geweest.

iig is de conclusie duidelijk: software gerelateerd.
 
Kreeg dit maar niet weg heh.. dat kruisje van geen internet verbinding.. skoda app werkte niet, shop app werkte niet, harde reboot van het infotainment ook niet.. niks.. privé instellingen stonden gewoon op positie delen.. maar: op 1 april liep de connect dienst af. Die heb ik 31 maart vernieuwd. Ik vermoed dat syncen niet goed is gegaan? Dus de auto via de hotspot van de telefoon met wifi verbonden.. in de hoop dat hij op die manier zijn verbinding kon maken.. ik had misschien na verlenging op de 31ste even de shop app had moeten openen… maar goed.. het zóu vanzelf moeten gaan heh..?

maar wat een gekut zeg.. met wifi via de mobiel had de shop ook geen verbinding,, uiteindelijk zekering 19 eruit gerukt en daarna deed alles het zowaar weer.. wellicht nu dan ook (hopelijk) wat minder geplof/gekraak en meldingen van die SOS module..

Wacht overigens nog op reactie van de dealer want daar heb ik dat geneuzel met due SOS module neergelegd..

IMG_1102.jpeg
 

michelangelo

Senior Member
Kan het zo zijn dat je SOS module ook de antenne voor de connectiviteit aanstuurt?

Ik heb ooit ook een plof in de module gehad waarna alle data connectiviteit foetsie was, na software update door dealer nooit meer meegemaakt. Inderdaad gekloot dat je dat niet zelf makkelijk kan verhelpen.
 
Geen idee, vanochtend antwoord van de dealer. Advies om langs te komen voor diagnose (ja, €..) maar hij had geen TPI of software update.. volgens rainesh is er een recall geweest (?) op die module en zou due vervangen moeten worden voor een F ipv een A (einde onderdeel nr) maar op mijn VIN komt er bij skoda geen recall naar voren..

Module 75: Telematics
Systeem omschrijving: OCU3HMQB37W
Software nummer: 5WA035284A
Software versie: 0067
Hardware nummer: 5WA035284A
Hardware versie: H12
 
Bovenaan Onderaan