Regelmatig foutmeldingen

harry123

Actief lid
@LapNL dat stuur dat jij vorig jaar gekregen hebt is later niet de juiste/definitieve oplossing gebleken. Er is sinds ik meen ergens begin februari wel een structurele oplossing gecommuniceerd richting de dealers. Die oplossing behelst nogmaals een nieuw stuur.

Ik zou dus even contact opnemen met je dealer en aangeven dat je (nog steeds) last hebt van deze storing. Ik begreep dat levertijden wel langer dan gebruikelijk zijn omdat er veel VAG auto’s gefixt moeten worden (maar misschien is dat inmiddels grotendeels gebeurd en valt het mee).
 

LapNL

Actief lid
Yes, zoiets had ik ook begrepen toen ik vorige maand weer met een lege accu bij de garage stond... Er moet toch weer een nieuw stuur in, maar de levertijd was toen nog vrij lang en ik was niet zo slim om direct een afspraak in te plannen.... Heb gisteren contact opgenomen dat het nu écht verholpen moet worden. Dus nieuw stuur, software etc. De garage gaat hier contact over opnemen met mij.
 

Spoetnik

Forumguru
Bewust een tijdje hier niet gekeken. Heb ook al veel problemen voorbij zien komen en de octavia heeft al maanden in de garage gestaan. Tegenwoordig is het regelmatig dat de wagen niet wil starten. Alle foutmeldingen die je dan kan bedenken rollen over het beeldscherm. In eerste instantie schrikken en ook al keer hulp ingeroepen van de wegenwacht. Nu is het een kwestie van uitstappen. Auto terug op slot. Wandelingetje van 10 minuten. Weer proberen en dan doet de wagen het meestal wel weer. Dan krijg ik ook nog een bedankje. Steeds weer krijg ik dat bericht dat de grootlichtassistent is geactiveerd. Ik dacht eigenlijk dat dit standaard op de wagen zit. Het is een vreselijk slecht product. skodagrootlicht.jpg
 

JeSko

Forumguru
@Spoetnik

Je zal maar iets ernstigs aan de hand hebben, medisch noodgeval, iets met de kids of de familie whatever, en die kl*te auto heeft gewoon geen zin dankzij VW hun fenomenale software, heb het hier al gezegd, terugnemen zullen ze of ik duw hem door de vitrine de showroom binnen.

Sterkte ermee en hopelijk ben je snel van dit vreselijk slecht product verlost.
 

Japanese Power

Donateur
Je auto pal voor de ingang van de werkplaats parkeren en een passende oplossing eisen.
Eerder haal je hem daar niet weg. Kijken wie de langste adem heeft. De relatie met de dealer is toch al verziekt.
 

coppe218

Senior Member
Ik kan alleen maar de complimenten geven aan mijn dealer. Ondanks alle storingen is de auto stapje voor stapje storingsvrij en door aanhoudende druk vanuit de dealer naar de importeur gaat de auto binnenkort naar de Pon voor de laatste stap, als zij dit tenminste kunnen vinden want alles aan het kessy systeem is naar mijn mening al vervangen...
 

Alpha

Donateur
Hmmmz gisteren gaf de auto aan dat ie een update had voor "het systeen". Update aangezet. Daarna verdween de update.

Gevolg was dat de Store niet meer wilde opstarten. Ik denk komt wel goed.

Vanochtend wilde de store nog steeds niet laden. Dus de power knop vast blijven houden tot de Navi ging rebooten. Hierna werkte de Store wel weer.

Very strange. Normaal gaan die kleine updates wel goed. Maar goed uiteindelijk kwam t goed.

Update: er is een bug opgelost lijkt het. Ik had ooit een keer een dataabonnement afgesloten. Deze was verlopen. Bij iedere start van de auto bleef die melding hangen dat het abonnement was verlopen. Dus iedere keer zo'n (1) in t scherm. Die is nu weg.
 
Laatst bewerkt:
Moet ik me zorgen maken? Morgen ga ik mijn Skoda Octavia iV ophalen en volgende week heb ik gelijk een ritje naar Engeland... :rolleyes:
 

Berghuis

Donateur
@freesurr De recentere geleverde Octavia's ondervinden zover ik weet veel minder tot geen problemen. Zelf heb ik een nieuwe voorloopauto (nieuwe Octavia Combi 1.5) onlangs opgehaald. Los van dat het infotainment soms opnieuw start geen problemen ermee ervaren. Zou me daarom geen zorgen maken over de auto.
 

Alpha

Donateur
Hier ook een happy camper hoor! Sowieso lijkt Hardware versie 58 en 61 veel minder nukkiger dan de originele versie. Ik heb zelf een 58 en die doet het prima!
 

Detlev

Actief lid
Ikzelf heb een first edition 2020 met H56 hardware, ellendig ding. Soft 1896.

Dagelijks crashen van infotainment.
Storing front assist
Storing Lane assist
Storing Start/Stop
Storing Airbag
Radio geeft soms geen geluid.
E-sim paar keer luide ploffengemaakt, gevolgd door melding SOS NIET BESCHIKBAAR (1min later ) SOS BESCHIKBAAR

...

1 hoop ellende sedert aankoop. Ik maak geen reclame meer voor skoda, ook zal het mijn laatste zijn.
De service van skoda uit trekt op geen kloten. Niks communicatie. Ellendige wachttijden voor fixes of softw updates.
Via duits forum gezien dat grote update wss EIND JULI komt.

Dus rij ik al sedert Maart 2022 op versie 1896
Het langste dat ik storingsvrij gereden heb, is 1 maand en 2 weken. De auto wordt 3jaar in juli '23
 
@freesurr De recentere geleverde Octavia's ondervinden zover ik weet veel minder tot geen problemen. Zelf heb ik een nieuwe voorloopauto (nieuwe Octavia Combi 1.5) onlangs opgehaald. Los van dat het infotainment soms opnieuw start geen problemen ermee ervaren. Zou me daarom geen zorgen maken over de auto.
Die van mij is van februari 2021, geïmporteerd uit Duitsland. Hopelijk dus de juiste hardware versie of in ieder geval de software bijgewerkt naar de laatste versie :rolleyes:

Vervelend om te lezen dat zoveel mensen er zo'n last van hebben dat ze nooit meer een Skoda (of andere VAG auto) willen...
 
Waarschijnlijk niet; de software word alleen bijgewerkt door de dealer indien er problemen zijn en kleine updates over the air (OTA) komen pas volgens mij vanaf software 18xx. Mijn auto kwam uit polen en draaide op 16xx versie..
 
Waarschijnlijk niet; de software word alleen bijgewerkt door de dealer indien er problemen zijn en kleine updates over the air (OTA) komen pas volgens mij vanaf software 18xx. Mijn auto kwam uit polen en draaide op 16xx versie..
Ik heb dus ook 'oude' hardware versie. Software wel enigszins bijgewerkt.
Nog tips? Kan ik iets zelf doen? Of aan te raden om naar de dealer te gaan zodat zij een update uitvoeren?
PXL_20230414_170026087.jpg
 
Die H56 heb ik ook volgens mij.. dealer doet alleen updates als er ook daadwerkelijk problemen zijn.. je kan het vragen.. maar ik kreeg t niet voor elkaar.. nu had ik wel problemen dus is t opgelost..

Ik had bijv dat de google maps carplay het beeld helemaal paarsig werd na paar minuten.. maar ik zou t vragen.. oa het toetsenbord is beter in nieuwew veries; toetsen (vierkant) ipv dat je precies de letters moet aandrukken
 

the godfather

Nieuw lid
.....
- Emergency assist SOS niet beschikbaar (lampje bij de SOS knop brandt gewoon groen)
- Side assist niet beschikbaar
- Travel assist niet beschikbaar
etc......
Ook ik had deze meldingen van mijn octavia 2021. Na vervangen van stuurwiel zijn de klachten verdwenen. Is een slechte levering van de toeleverancier. Nieuw stuurwiel vragen bij dealer!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan