Rapid VCDS, wat zijn de mogelijkheden?

kevinbel

Actief lid
Heb precies hetzelfde ja, bestuurderskant is auto one touch, de rest moet je vasthouden.
Maar jammer, dat regensluiten had ik idd ook gezien dat dat dan ook niet gaat werken (al heb ik zelf geen regensensor).
Had de site van @Antera nog niet echt gevonden eigenlijk. :LOL:
Vooral op briskoda info gevonden, beetje hier op het forum, op deze site en dan dus ook bij de duitse community waar die Onenote weer stond.
Maar lijkt erop dat ik alles wel zon beetje gevonden heb dan.
 

kevinbel

Actief lid
Iemand hier die bij een Rapid de refuel quantity heeft aan gezet?
Zodat het zichtbaar is in je minidot zegmaar.
Ik kom overal tegen dat ik die in module 17 bij long coding, byte 10 dan bit 4 moet aanvinken.
Maar bij Byte 10 zijn er bij mij helemaal geen bits die ik kan aanpassen. Staat gewoon niks.

Moet even weten wat ik in de totale code moet aanpassen. Lijkt erop dat ik de 6 moet veranderen naar 7 maar wil het even zeker weten.
Mijn long code: 072d0c002180000801086a001000000000000000
 

Antera

Donateur
Als je niet weet wat je moet doen blijf er dan zeker vanaf. Je gebruik dan ook geen originele kabel anders was het wel bekent welke bit en byte wat is namelijk. Zomaar wat doen omdat het ergens staat kan je in de problemen brengen.
 

kevinbel

Actief lid
Als je niet weet wat je moet doen blijf er dan zeker vanaf. Je gebruik dan ook geen originele kabel anders was het wel bekent welke bit en byte wat is namelijk. Zomaar wat doen omdat het ergens staat kan je in de problemen brengen.

Leuk dat je zo snel concludeert dat ik geen originele kabel gebruik, maar daar ben je fout. Ik heb de laatste originele VCDS software van de ross-tech website draaiende zonder iets van tweaks/cracks aan hardware of software en mijn kabel wordt gewoon netjes erin geladen. Kabel komt blijkbaar van randstadcarsolutions want zit in blauw koffertje en staat ook op de kabel.

En mbt refuel quantity, ik heb dat volop onderzocht en het is niet dat het ergens stond, het stond overal op internet...
Ik heb alleen binnen VCDS gewoon geen uitleg van bits in byte 10 en iets om aan/uit te vinken.

Maar intussen is het al gelukt door handmatig bit 4 van 0 naar 1 te veranderen wat resulteerde in 7A ipv 6A.
Nu heb ik de refuel quantity (bijtankhoeveelheid) in de minidot.

Kijk eens op de website van Lowering (Antera)
En mb je ramen !
Bij mijn Fab was het ook niet mogelijk !
Bijrijderraam en achterramen moest ik bv ook de knoppen continu ingedrukt houden om ze geheel naar beneden of naar boven te krijgen.
Bestuuurderskant was alleen met aantikken van de bedieningsknop dat hij verder auto ging !
En ook dus niet op AB open of dicht te krijgen en ondanks regensensor ook niet bij regen auto sluiten ( was bij me Yeti wel mogelijk )

Ik heb het idd nu voor elkaar gekregen om mijn bestuurdersraam met de sleutel te openen en sluiten.
Maar de rest van de ramen gaan helaas niet mee.
Ik ga er dus maar vanuit dat dat komt omdat er op die ramen geen auto (2-stage) knoppen op zitten en niet de goede comfortmodule aanwezig is...

Of zou ik hardwarematig de knoppen kunnen vervangen, of de comfortmodule, en het dan wel werkend krijgen?

Volgende aangepast om raambediening mogelijk te maken:
Comfortable control of the driver's door window regulator from a standard key fob
Block 09 -Closed area - code 31347. Adaptation -channel:
- Access control 2-Comfort closing - active
- Access control 2-Comfort opening - active
- Access control 2-Fahrertuerbedienung Fensterheber oeffnen - active
- Access control 2-Fahrertuerbedienung Fensterheber schliessen - active
- Access control 2-Funk Comfort oeffnen - active
- Access control 2-Funk Komfort schliessen - active
- Access control 2-Komfortbedienung global - active
- Access control 2-Menuesteuerung Komfortbedienung einstellbar
→ adjustable

In het menu dan ook aan te passen, 'alle ramen', 'alleen bestuurdersruit' of 'uit'.
Helaas geen verschil tussen 'alle ramen' en 'alleen bestuurdersruit'.
Als ik het op uit zet, staat het ook daadwerkelijk weer uit.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan