Rapid VCDS, wat zijn de mogelijkheden?

Okki

Donateur
Gisteren even bij @Antera langsgeweest. Goed geregeld daar....P voor bezoekers en zo.
Bezoekers.jpg


Eindelijk de achterlichten bij DRL aan laten schakelen en needle sweep (heb je niks aan, maar ja....was er nu toch)

Voor de rest is er niet zoveel aan te zetten, coming home....maar ja... ik heb geen oprijlaan dus dat was niet nodig.
Helaas werkt comfortknipperen verhogen niet op een Rapid, dat was wel handig geweest.

En ik heb Mark ook nog wat geleerd over het Start/Stop systeem. Wie had dat gedacht!
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Okkie congratz en wat exact heeft Mark wat van je geleerd?

Het gaat wanneer SS inschakelt en de motor dus uit zet. Hij heeft me verteld door te testen door zachtjes te remmen ook tot stilstand (ism DSG) start stop niet de motor al uit gooit voordat je helemaal stil staat. Zelf niet kunnen testen maar zo zou het zijn. Het komt nogal eens voor dat ene auto met DSG de auto al uitgooit voor hij compleet stil staat.


Misschien is er een update...ff contact opnemen met @Antera

Deze snap ik helaas niet
 

Marcooctavia

Forumguru
"Antera, post: 768729, member: 3657"]Het gaat wanneer SS inschakelt en de motor dus uit zet. Hij heeft me verteld door te testen door zachtjes te remmen ook tot stilstand (ism DSG) start stop niet de motor al uit gooit voordat je helemaal stil staat. Zelf niet kunnen testen maar zo zou het zijn. Het komt nogal eens voor dat ene auto met DSG de auto al uitgooit voor hij compleet stil staat.




Klopt met de dsg ook de golf 6 heeft twee schakelcontacten op de rem zeg maar.
Als je met een dsg stil staat en op de rem.
En je rem iets op laat komen start je motor al en rem je nog steeds.
Als je de rem verder laat op komen ga je rijden.

Dus ook omgekeerd als je dus rustig afremt blijft de motor lopen.
En druk je de rem wat dieper in stopt ook je motor.

Marco.[/QUOTE]
 

Okki

Donateur
Deze snap ik helaas niet

Je zei mtb comfort knipperen wat niet ging dat je even nakeek of er wellicht een update was..(van de VDCS neem ik aan)

Geen idee wat het bouwjaar van de Rapid van fireben is, en wanneer hij de needle sweep aan heeft laten zetten. Dus dacht is.....misschien is er in die tussentijd een update geweest omdat het bij mij wel werkt.

(dit is wel erg veel tekst, betwijfel of ik het nu duidelijk heb gemaakt)
 

TurboT

Forumguru
Je zei mtb comfort knipperen wat niet ging dat je even nakeek of er wellicht een update was..(van de VDCS neem ik aan)

Geen idee wat het bouwjaar van de Rapid van fireben is, en wanneer hij de needle sweep aan heeft laten zetten. Dus dacht is.....misschien is er in die tussentijd een update geweest omdat het bij mij wel werkt.

(dit is wel erg veel tekst, betwijfel of ik het nu duidelijk heb gemaakt)


Fireben heeft een MY2016. Comfort knipperen in de zin van 4x knipperen werkt niet.
 

TurboT

Forumguru
Het valt tegen wat je allemaal aan de Rapid kan aanpassen via VCDS. Het is een beetje vergelijkbaar als op de Fabia.

Ik ga binnenkort voor de grap eens kijken of ik de DRL laat dimmen als de richtingaanwijzers aan gaat of de DRL en knipperlichten om en om gaan.
 

fireben

Forumguru
Het gaat wanneer SS inschakelt en de motor dus uit zet. Hij heeft me verteld door te testen door zachtjes te remmen ook tot stilstand (ism DSG) start stop niet de motor al uit gooit voordat je helemaal stil staat. Zelf niet kunnen testen maar zo zou het zijn. Het komt nogal eens voor dat ene auto met DSG de auto al uitgooit voor hij compleet stil staat.




Deze snap ik helaas niet
ging om de needle sweep hahaha
 

React

Actief lid
Weet iemand de security access code voor module 09 central electronics van de Rapid? De codes die ODBeleven suggereert en ook die voor bijv. octavia worden niet geaccepteerd...

De auto is uit juni 2014 Module is BCM PQ25 Max4
 

TurboT

Forumguru
Weet iemand de security access code voor module 09 central electronics van de Rapid? De codes die ODBeleven suggereert en ook die voor bijv. octavia worden niet geaccepteerd...

De auto is uit juni 2014 Module is BCM PQ25 Max4

31347 bedoel je vast.

Heeft iemand een idee hoe je in vcds een DRL gaat dimmen als een knipperlicht aan gaat.
Helaas lukt mij dit niet. Wel is het mogelijk om de DRL uit te zetten als een knipperlicht aan gaat.
 

Antera

Donateur
Dimmen kan ook met de juiste dimwaardes enz. En omtrent de rapid is het afhankelijk wat voor BCM erin zit en ik denk dat je de oude BCM nog hebt zonder login
 

TurboT

Forumguru
@Antera

Ik heb het volgende gedaan:

Closed area - enter login 31347 →
Adaptation → Channels:
-Leuchte4TFL LB43-Light_Function_C4 → Blinken links Rampe
-Leuchte4TFL LB43-Dimming_Cd4→ 0 (or other% value)
-Leuchte4TFL LB43-Dimming_Direction_cd4→ minimize
-Leuchte5 TFL RB6-Light_Function_C5 → Blinken rechts Rampe
-Leuchte5 TFL RB6-Dimming_cd5 → 0 (or other% value)
-Leuchte5 TFL RB6-Dimming_Direction_Cd5→ minimize

Op 0% gaat de drl uit. Doe ik 35 dan blijft hij volledig 100 gloeien.

Ik heb ook op blinken links actief en blinken rechts actief geprobeerd. Zonder resultaat.

Het gaat om de MY2016
 
Bovenaan Onderaan