Rapid VCDS, wat zijn de mogelijkheden?

Antera

Donateur
Blinken links rampe ken ik niet

Blinken links beide fase wel

Daarnaast spelen met minimize en maximize.
 

kevinbel

Actief lid
Fireben heeft een MY2016. Comfort knipperen in de zin van 4x knipperen werkt niet.

Ik heb ook een MY2016 Rapid, en ik kan binnen de VCDS het comfortknipperen ook niet hoger krijgen als 3x knipperen.
De waarde onder de Turn signal control-Komfortblinken_Blinkzyklen staat namelijk op 5. Als ik deze op 4,3of2 zet dan blijft het bij 2x knipperen.
Of heeft iemand een ander idee intussen toevallig dat het wel ergens additioneel ingesteld kan worden?
Mijn dank is groot mocht het mogelijk zijn :)
 

Handige Harry

Forumguru
Met de OBD Eleven is het wel te doen, geen idee welke waarden je moet veranderen.
722a3c13391c3965e77ac3a692fa8945.jpg
 

EdK

Forumguru
Met orginele VCDS bezig geweest op de Fab 3 toendertijd en net als Kevinbel al aangaf staat deze op 5 en knippert 3x
Je kon de getallen aan aanpassen maar instelling bleef op 3x
Ook hierover contact gehad met Antera die vertelde dat de instelling niet meer was aan te passen !
Hoop binnenkort dat het met de Fab4 wel mogelijk is !! Wil hem van 3 naar 4 hebben zoals ik op de Yeti ook had.
En op zich vind ik het jammer dat Skoda dit niet als optie in zijn menu plaatst
Ik kan namelijk bij de Fab 4 nu wel kiezen voor comfortknipperen of niet, maar dan weer niet het aantal knippers aanvinken.
Eigenlijk een gemiste kans, want voor de één is 2x comfort en voor de ander 4x knipperen
 

EdK

Forumguru
Heeft ook bij heleboel gewerkt, mijn Yeti en RR was het ook geen probleem
Maar bij de FAB 3 begon de ellende en net zo'n VCDS scherm als bericht hierboven.
En uiteindelijk nog bij de goeroe Antera geweest voor camera en hem laten kijken maar is klaarblijkelijk niet meer mogelijk bij nieuwere wagens , offf er moet een bepaalde unit inzitten dat het wel mogelijk is.
Antera of Rainesh zal daar meer van weten vermoed ik zo maar..... :koffie:
 

EdK

Forumguru
En daar zal het dan wel aan liggen....
Want zoals al gezegd, je ziet het wel met VCDS, maar beide velden staan op 5 en je kunt 2 3 of 4 invullen maar gebeurd uiteindelijk noppes nada ...
 

kevinbel

Actief lid
Is vanaf 2016 gewijzigd (voor de Rapid althans)

Eigenlijk wel bizar dat ze zoiets simpels gesloopt hebben dat het niet aan te passen is.
Terwijl het voor mij 1 van de dingen is die ik als eerste wou aanpassen aan de auto.
Ik vindt 3x namelijk te weinig en niet comfortabel.

Maar goed intussen al best veel dingen aangepast aan de auto:
Tekst in Cursief was al aangezet toen ik de auto kocht.
- Needle sweep
- Lap timer
- Achterlichten aan bij DRL
- Mistlichten voor gaan aan bij achteruit rijden wanneer dimlicht aan staat

- Static cornering lights dmv de mistlichten
- Hill hold assist aangezet
- Stuurbekrachtiging op dynamisch gezet
- Pieptoon wanneer sleutel op contact en de deur open gaat staat nu uit

Iets wat ik eigenlijk zou willen maar blijkbaar ook niet kan op deze auto?
- Ramen kunnen sluiten (en evt openen) via de AB door knop in te houden

Iemand die daar een uitsluitsel over kan geven?

En zijn er nog meer VCDS aanpassingen die niet op de duitse Onenote staan toevallig maar wel zouden kunnen?
 

EdK

Forumguru
Kijk eens op de website van Lowering (Antera)
En mb je ramen !
Bij mijn Fab was het ook niet mogelijk !
Bijrijderraam en achterramen moest ik bv ook de knoppen continu ingedrukt houden om ze geheel naar beneden of naar boven te krijgen.
Bestuuurderskant was alleen met aantikken van de bedieningsknop dat hij verder auto ging !
En ook dus niet op AB open of dicht te krijgen en ondanks regensensor ook niet bij regen auto sluiten ( was bij me Yeti wel mogelijk )
 
Bovenaan Onderaan