Rapid VCDS, wat zijn de mogelijkheden?

servies

Forumguru
Kan iemand me vertellen wat er allemaal ingesteld kan worden op die manier op een Skoda Rapid MY2016?
Ik heb al zitten zoeken, maar ik kan nergens een lijst vinden voor een Rapid...
 

Joske

Forumguru
Gordelwaarschuwing uitschakelen
Auto lock
Auto unlock
Brake-assist aanpassen
Remschijven "drogen" activeren
Afsluiten met biep biep (alarm moet aanwezig zijn)
Comfortknipperen verhogen naar 4 of 5
Verificatie-toon Bluetooth uitschakelen (na succesvol koppelen van telefoon)
"Tranen wissen" (achterste ruitenwisser)
Stuurbekrachtiging aanpassen (naar analogie met de O3)
Koplampsproeiers (bij xenon) frequentie aanpassen (voor minder verbruik vloeistof)
Bijtankhoeveelheid activeren (zichtbaar maken in MFD)
Claxon bedienbaar maken ondanks dat contact uitgeschakeld is (er zou maar eens een duif op je motorkap komen zitten en je hebt de sleutels niet bij de hand maar zit wel in je voertuig..... :lezen: )


Dit is normaal allemaal activeerbaar op een MY2013-14-15. Dus een MY16 is altijd wat gokken natuurlijk :)
 

servies

Forumguru
@Antera
De items die Joske noemde worden allemaal genoemd in die 'Duitse' lijst, maar er staan meer dingen op zoals:
onder de kop Coming Home ohne RLS
STG 09 Zentralelektrik
Codierung

Byte 10
Bit 1 aktivieren (Leaving Home)
Bit 2 aktivieren (Coming Home)
en onder de kop Abbiegelicht
STG 09 Zentralelektrik
Codierung
Byte 12
Bit 6 aktivieren

Byte 21 Bit 7 muss aktiviert sein

Abbiegelicht über Blinker aktivieren
STG 09 Zentralelektrik
Codierung
Byte 21
Bit 2 aktivieren
Ook word Hill Hold Control genoemd met een verwijzing naar ABS
Maar het is heel goed mogelijk dat ik het niet goed begrijp...
 

Antera

Donateur
ch.LH coderen kan idd maar werkt niet altijd. Die coderingen staan er altijd bijna bij elke auto maar daar gaat men uit van een model met auto schakelaar die al standaard CH/LH heeft
 

Okki

Donateur
Claxon bedienbaar maken ondanks dat contact uitgeschakeld is, is bij mij al standaard.

Heb wel bestuurdersraam dichtdoen bij contact uit laten activeren.

Nu alleen nog een keer achterlichten aan bij DRL aanpassen.
 

fireben

Forumguru
Claxon bedienbaar maken ondanks dat contact uitgeschakeld is, is bij mij al standaard.

Heb wel bestuurdersraam dichtdoen bij contact uit laten activeren.

Nu alleen nog een keer achterlichten aan bij DRL aanpassen.

ja de raam wil ik ook nog laten doen maar de drl achter heb ik ook al haha
 

Antera

Donateur
Claxon bedienbaar maken ondanks dat contact uitgeschakeld is, is bij mij al standaard.

Heb wel bestuurdersraam dichtdoen bij contact uit laten activeren.

Nu alleen nog een keer achterlichten aan bij DRL aanpassen.

Standaard? dit is de eerste waarbij ik dit standaard is met de claxon. Met een alarm ken ik het wel maar nog nooit met de claxon. Apart
 

Okki

Donateur
Zal het straks voor de zekerheid nog een keer testen.....

Stond laatst in de wasstraat, ik denk met sleutel wel in contact maar contact uit toen ik per ongeluk toeterde toen ik mn stuur schoonmaakte. Maar ik kan me vergissen....


Upgrade @Antera: ja hoor, toet zonder sleutel....
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
ho wacht je vergist je in de functie denk ik we hebben het hier over geluid bij openen en sluiten van de deuren met de AB/kessy? mijn fout had het verkeerd begrepen
 

Okki

Donateur
Dat staat dan niet goed:
  • Afsluiten met biep biep (alarm moet aanwezig zijn)
  • Claxon bedienbaar maken ondanks dat contact uitgeschakeld

Ik refereerde aan het "tweede" item, jij bedoeld w.s. het eerste
Zou alleen mooi zijn met zo'n Mercedes bliepje (dat is niet overdreven hard)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Zou alleen mooi zijn met zo'n Mercedes bliepje (dat is niet overdreven hard
Ik zie eerlijk gezegd het nut niet in van die piepjes en bliepjes. De klik van de sloten vind ik al herrie genoeg, de raw's knipogen ten overvloede ook een keertje - wat heb je nog meer nodig?
Zelfs bij mijn camera's staan alle geluiden altijd uit - totaal zinloos en irritant, wat mij betreft, en niet zelden ook zeer storend zoals in bv. kerken e.d. Hoe stiller hoe beter!
 

TurboT

Forumguru
Op een duitse site kon je van Djduese op de Onenote bestand de codes bekijken. Tegenwoordig kom ik niet meer op de lijst vanwege omdat het nu afgeschermd is. Wel een PDF bestand van gemaakt.

Ik heb bijna alles aangepast wat aangepast kan worden. Helaas kan je op een Rapid niet zoveel wijzigen als de Octavia.

Je kan ook de DRL en knipperlichten afwisselend laten werken als je de knipperlicht gaat gebruiken, maar volgens mij mag dit volgens de regels niet? Omdat DRL ten alle tijden aan moet blijven overdag? (Overigens niet gedaan hoor)
 

Okki

Donateur
Ik zie eerlijk gezegd het nut niet in van die piepjes en bliepjes. De klik van de sloten vind ik al herrie genoeg, de raw's knipogen ten overvloede ook een keertje - wat heb je nog meer nodig?
Zelfs bij mijn camera's staan alle geluiden altijd uit - totaal zinloos en irritant, wat mij betreft, en niet zelden ook zeer storend zoals in bv. kerken e.d. Hoe stiller hoe beter!

Ik zeg ook niet dat "IK" dat wil.
Op mijn telefoon staat ook alles uit, alleen een lichte trilling om de pols als er wat binnenkomt.
 
Bovenaan Onderaan