Rapid carplay

servies

Forumguru
in het duist haha snap er niets van hahhaa
Er staat een scan van een pagina van een Duitse catalogusover de activatie van Smartlink
Op regel 1 staat op welke Skoda Fabia modellen het te activeren is, er schijnt wat beperkingen te zijn met betrekking tot bepaalde modules.
Op regel 2 staat: Skoda Rapid (NH), in combinatie met Amundsen, Bolero, Swing
dan nog een rijtje andere modellen
en dan de regel:
De activering van Smartlink(+) is alleen mogelijk bij apparaten die vanaf fabriek het icoon 'Smartlink' / 'Smartlink +' op het scherm hebben.
 

servies

Forumguru
Zucht... heb met mijn garage overlegd, zij weer met de dealer via wi zij hun Skodas inkopen... Die zeggen dat het weer niet kan voor mijn Rapid...
Nu ga ik de bestelling via de webshop van Skoda doen en wat zegt die doodleuk na het invoeren van mijn kenteken: Dit artikel is compatibel met uw auto...
Ik ga gewoon de bestelling inschieten en laten installeren door een officiële Skoda dealer, betaling achteraf en als het dan niet werkt hebben zij een probleem en ik niet...
 

Rallye

Forumguru
Ik ben zeer benieuwd. De uitleg bij de Rapid was altijd dat het onderdeel voor contact met de fabriek ontbrak. Dat is nodig voor de activering. Hopen dat het nu wel lukt!

Edit: vandaar dat in de fabriek aangezette Smartlink wel kon, maar achteraf actieveren niet.
 
Laatst bewerkt:

servies

Forumguru
Tja... ik weet het nu ook niet meer... Als jouw verhaal klopt dan snap ik wel waarom sommige opties op een auto zo verbijsterend duur zijn: er zit veel te veel onnodige elektronica omheen...
Geef me een uur met de sourcecode van de Amundsen en iedereen heeft Smartlink...
 

Rallye

Forumguru
Maar dat levert Skoda niets op......

Kan overigens nog erger: bij BMW krijg je na betaling en activering slecht tijdelijk (drie jaar geloof ik) CarPlay. Na die periode kun je opnieuw dokken.
 

fireben

Forumguru
Zucht... heb met mijn garage overlegd, zij weer met de dealer via wi zij hun Skodas inkopen... Die zeggen dat het weer niet kan voor mijn Rapid...
Nu ga ik de bestelling via de webshop van Skoda doen en wat zegt die doodleuk na het invoeren van mijn kenteken: Dit artikel is compatibel met uw auto...
Ik ga gewoon de bestelling inschieten en laten installeren door een officiële Skoda dealer, betaling achteraf en als het dan niet werkt hebben zij een probleem en ik niet...


pfffffffffffff ik heb het zelfde voor mijn rapid kan het ook niet ik snap er echt niets meer van :mad::mad::mad::mad::(:(
 

servies

Forumguru
Het vervolg:

...

<tromgeroffel>

...

<nog meer tromgeroffel>

...

Smartlink is door DAGO Aalten geactiveerd op mijn auto...
Binnen een kwartier stond het erop, nadien zijn er nog 2 updates uitgevoerd op de andere software en is de auto ook nog even gewassen.

Dus als je het nu wilt hebben is de werkwijze de volgende
Bestel via de website van Skoda.nl Smartlink voor je auto, bij het doorvoeren van de bestelling wordt om je kenteken gevraagd ter controle, zodra je daar doorheen komt kun je uitkiezen bij welke dealer je het wilt laten bezorgen en uitvoeren en dan kun je daar een werkplaatsafspraak inplannen.
En een uurtje na het begin van de werkplaatsafspraak rij je met geactiveerde smartlink en €244 lichter weer weg.

De conclusie luidt nu dus dat het WEL mogelijk is...
 

TurboT

Forumguru
Vraagje: voor Het gebruik maken van Carplay moet je per se dit met een kabel verbinden of kan dit ook via Bluetooth?
 
Ik wilde ook graag Android auto, maar als ik het op de website probeer te bestellen geeft hij de melding dat het niet geschikt is voor mijn Rapid uit 2018
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    37,3 KB · Weergaven: 17
Bovenaan Onderaan