Rapid carplay

fireben

Forumguru
vraagje wie heeft de carplay /mirrorlink al laten doen op zijn RAPID achteraf ??dus niet vanaf fabriek maar achteraf laten doen en werkt het ook ??? want mijn dealer zegt dat het niet kan en werkt op de rapid alleen op de fabia pffffff:mad::mad::mad::mad: dus ben benieuwd wie het wel heeft op de RAPID :pardon::pardon::pieker::pieker::pieker:
 

Carlovdw

Forumguru
Onze dealer zei dat het achteraf evengoed te activeren was + wat ik hier allemaal lees doet mij vermoeden dat ook zo is.
Greetz
 

fireben

Forumguru
Onze dealer zei dat het achteraf evengoed te activeren was + wat ik hier allemaal lees doet mij vermoeden dat ook zo is.
Greetz
mijn dealer zei vandaag dat dat dus kan en niet werkt :mad::mad: vandaar hier vragen kijken or er iemand het wel gelukt is :pieker:
 

Rallye

Forumguru
Vreemd. Je hebt een Rapid met een 2016 Amundsen-systeem. Zou dat systeem anders zijn dan de Amundsen in andere modellen? Zo anders dat Carplay (terwijl het wel gewoon een niet-geactiveerd menupunt in het menu is) niet aan de gang te krijgen is?

Terwijl het af-fabriek in een Bolero (=Amundsen zonder navi) wel werkt?

Edit: af-fabriek werkt het ook gewoon op de Rapid, zie http://www.skoda-auto.com/en/models...e5d_ctl00_ctl03_ReasonBlock1_ctl03_divContent

Edit2: op mijn Amundsen heb ik het ook achteraf mieten laten activeren. Dat werkte daarna gewoon.

Hebben ze trouwens ook gezegd waarom het niet zou werken?
 
Laatst bewerkt:

fireben

Forumguru
Vreemd. Je hebt een Rapid met een 2016 Amundsen-systeem. Zou dat systeem anders zijn dan de Amundsen in andere modellen? Zo anders dat Carplay (terwijl het wel gewoon een niet-geactiveerd menupunt in het menu is) niet aan de gang te krijgen is?

Terwijl het af-fabriek in een Bolero (=Amundsen zonder navi) wel werkt?

Edit: af-fabriek werkt het ook gewoon op de Rapid, zie http://www.skoda-auto.com/en/models...e5d_ctl00_ctl03_ReasonBlock1_ctl03_divContent

Edit2: op mijn Amundsen heb ik het ook achteraf mieten laten activeren. Dat werkte daarna gewoon.

Hebben ze trouwens ook gezegd waarom het niet zou werken?
ja volgens pon gaat het idd niet werken zeggen ze maar waarom weten ze niet maar ik kan niet geloven dat het niet kan dus wil graag weten wie dit wel achteraf hebben laten doen op de RAPID en bij wie :bloos::pieker:
 

servies

Forumguru
Is je auto van na week 22 2015 oftewel modeljaar 2016 en heb je dan een Amundsen ingebouwd dan kan het wel. Alles zit er in, het menupunt moet alleen geactiveerd worden door een software sleutel. Niets meer, niets minder.
PON is totaal onbetrouwbaar wat dit soort dingen betreft.
Het is gewoon PON die niet wil meewerken... In Duitsland was het toen ook gewoon een punt op de opties lijst die aangevinkt kon worden. PON heeft die optie gewoon weggelaten en ook niet standaard geactiveerd...
 

servies

Forumguru
Eh, dat zei ik? Dus zou Pon wel eens gelijk kunnen hebben......
Nee, jij zegt dat het aan de ingebouwde modules ligt en dat is het niet, het is gewoon software die er al lang in zit, maar waar jij geen licentie voor kunt krijgen bij PON, niet omdat het niet kan maar omdat PON het niet wil...
 

Rallye

Forumguru
@servies Hoe weet je dat dat het probleem (evt. specifiek voor de Rapid als "budget-auto") niet is?

Mijn opmerking was gebaseerd op deze link (maar die was ik ff kwijt op het moment van posten): https://www.skoda-sonneberg.de/product-page/smartlink-aktivierungssoftware. Linksboven staat het lijstje auto's. Weer geen Rapid. Rechtsonder staat de volgende uitleg over (zelfs) de verschillen tussen auto's uit verschillende landen:

"Bitte beachten Sie, dass die Software nur an Fahrzeugen mit deutscher Spezifikation verwendet werden sollte. Bei Fahrzeugen mit anderer Länderspezifikation sind ggf. andere BCM-Steuergeräte verbaut, mit denen die Maßnahme-Codes nicht kompatibel sind!"

Dat zou dus ook het verschil kunnen zijn tussen de Amundsen in een Octavia (zoals ik heb - met achteraf geactiveerde Smartlink) en in een Rapid. Wat ik probeer duidelijk te maken is dat er dus mogelijk een verschil is tussen de modules in de Rapid en andere Skoda's. De Amundsen mag dan wel hetzelfde zijn, en dus in principe de mogelijkheid hebben om Smartlink te activeren
 

fireben

Forumguru
Is je auto van na week 22 2015 oftewel modeljaar 2016 en heb je dan een Amundsen ingebouwd dan kan het wel. Alles zit er in, het menupunt moet alleen geactiveerd worden door een software sleutel. Niets meer, niets minder.
PON is totaal onbetrouwbaar wat dit soort dingen betreft.
Het is gewoon PON die niet wil meewerken... In Duitsland was het toen ook gewoon een punt op de opties lijst die aangevinkt kon worden. PON heeft die optie gewoon weggelaten en ook niet standaard geactiveerd...
mijn auto is van okt 2016 met Amundsen maar toch zei de dealer vandaag dat het bij alle rapid niet kan :pieker::pieker::pieker:
toch beetje raar
 

Rallye

Forumguru
Ik constateer het volgende:
- bij een Amundsen is het in principe mogelijk om Smartlink/Carplay achteraf te laten activeren;
- als je de activeringscode bestelt wordt consequent de Rapid niet genoemd als auto waarbij activering mogelijk is, hoewel ook de Amundsen in de Rapid een menupunt Smartlink heeft;
- ook voor de andere auto's wordt gewaarschuwd dat de ingebouwde modules kunnen voorkomen dat Smartlink wordt geactiveerd (kan per land verschillen, zie https://www.skoda-sonneberg.de/product-page/smartlink-aktivierungssoftware );
- de dealer van @fireben danwel Pon zegt dat activering achteraf bij een Rapid niet kan.

Volgens mij is het wel mogelijk om af-fabriek een Rapid met Amundsen (of Bolero, zie het filmpje hierboven) van Smartlink te voorzien.

Mijn conclusie is dan dat specifiek in de Rapid zonder af-fabriek geactiveerde Smartlink iets aanwezig is dat activering onmogelijk maakt. Dat lijkt die module te kunnen zijn. Wat dus uitgezocht moet worden is welke module in een Rapid zit die af-fabriek Carplay geactiveerd heeft en welke in een Rapid zonder af-fabriek Carplay. Als daar een verschil in zit, zou de oplossing kunnen liggen in het vervangen van zo'n module, waarna activering wel mogelijk zou zijn. Daar wordt het geheel niet goedkoper van (geen idee wat zo'n module zou moeten kosten). Zou er een overzicht zijn van welke modules allemaal worden ingebouwd in de verschillende versies van de Rapid?
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Ik ga deze installeren:

platenspeler-in-auto-4.jpg
 

servies

Forumguru
En dat is het nu juist: het is geen andere module, tenzij de radio zelf weer uit allerlei losse modules bestaat: 1 voor het afspelen van mp3, 1 voor het afspelen van flac, 1 voor het afspelen van wav, een voor het afspelen van ogg, etc... en je snapt het al: dat is onzin...
Het is geen losse module, het zit er al in en is gewoon hetzelfde als het upgraden van bijvoorbeeld een volledig geinstalleerde windows 10 Home naar windows 10 Professional, er is technisch geen verschil... Er wordt alleen een stuk software ontsloten.
Het is dezelfde Amundsen als die in de Fabia 3 en daar werd het in het begin als actie meteen geactiveerd.
Die Duitse site heeft het zelfs fout m.b.t de Fabia 3. Het zit ook in de Fabia 3 vanaf week 22 in 2015... Je kunt gewoon zien aan alle teksten etc dat het idee wat een softwaresleutel is totaal nog niet bekend is bij autohandelaren etc...
 
Bovenaan Onderaan