@leon-cupra Wat betreft dat vele rijden...
Één van mijn vorige jobs was ik ICT-specialist bij tal van onze vestigingen in Nederland (en nog wat andere locaties in Europa en soms daarbuiten). Toen reed ik 85kkm per jaar (en regelmatig met het vliegtuig) in een Golf TDI. Dat heb ik bijna 5 jaar lang zo gedaan en in die tijd bijna 3 leaseauto's 'verbruikt'. (want destijds werd na 150kkm de leaseauto alweer vervangen)
Op zich een zuinige auto, zo'n TDI, maar dan nog stond ik vaak meerdere keren per week bij de pomp om te tanken. Het was wel goed voor de spaarzegeltjes en de airmiles, maar op een gegeven moment ben je het wel zat. Was ik blij dat je iedere keer slechts een paar minuten nodig had om de tank weer vol te gooien met diesel.
Moet er niet aan denken dat je dan, anno nu, met een EV, telkens zoveel uur moet opladen!
In afwachting van onze plug-in hybride zit ik me nu al te bedenken hoe ik dat zo effectief en efficiënt mogelijk kan inplannen. En dan wordt dat nog maar een auto, met naar verhouding, een klein accupakket.
Op zich heb ik geen range angst, want onze nieuwe auto rijdt gewoon door op fossiel sap, maar ik betrap mezelf er wel op dat het oplaadgebeuren een rol gaat spelen en door m'n hoofd gaat malen.
