Radio cd-stream new octavia

vanmiddag mijn auto weer opgehaald. Het geluid is anders, veel matter. Voor hetzelfde geluid moet ik bass op -3 zetten en treble op +3. Qua zenders erdoorheen komen lijkt het een stuk beter, maar volgens mij nog niet helemaal weg.
Als ik mijn auto vroeger in de parkeerkelder zette en dan 3FM opzette dan knetterde er continu een andere zender doorheen, nu gebeurt dat niet meer maar de ontvangst is nog steeds kl.te. Mijn oude radio in mijn vorige auto deed het prima op 3FM in de kelder. Dit zou volgens mij ook gewoon moeten want 3FM is een sterke zender. NB Yorin, Veronica en 538 doen het wel in de kelder en dat zijn dacht ik zwakkere zenders (ik woon in Delft).
Kortom de ontvangst is nog steeds sh.t, het inbreken van andere zenders stukken beter.

Frank
 
Hoi iedereen,

Heb er nu een week mee gereden na de software update. Conclusie: de storing is verminderd maar nog steeds gevoelig aanwezig. Het probleem van andere zenders die ertussen komen is niet meer. Maar de normale kraakjes en weet ik veel wat nog allemaal wel nog....

Hou jullie op de hoogte,

C ya
 

SweetRyan

Nieuw lid
Vrijdag heeft de auto wederom een hele dag bij de dealer gestaan, maar helaas zonder resultaat. Gisteren op weg naar Amsterdam, A13 en A4, naar zenders als Skyradio, Yorin etc. is gewoon niet te luisteren, continu storing, ruis, kraken, sissen etc. Alleen Radio 3 is goed. Vreemd genoeg was het op de terugweg beter.

Direct gebeld, na mijn vakantie gaan we verder tobben.

Dit, samen met een ander probleem ( zeer ernstige resonantie bij 140 km/u, lijkt wel alsof er een sportluchtfilter op zit ) maakt wel dat ik een beetje spijt begin te krijgen van mijn keuze voor Skoda...
 
@SweetRyan, heb jij je auto wel rustig ingereden? Het viel me namelijk op dat de test auto van de dealer veel meer lawaai maakte dan mijn eigen auto die ik erg rustig heb ingereden.
 

SweetRyan

Nieuw lid
Hallo Rogier,

ik heb mijn auto zeer rustig ingereden, zowiezo rij ik hem altijd warm etc. Mijn auto is ook veel stiller als de demowagen, behalve bij 140 km/u....
 
@Ryan, Same here, rustig ingereden maar wordt wel gestraft met die herrie bij 3000 toeren. Ben er wel aan gewend trouwens. Bij mij werkt gulukkig die Stream redelijk goed, soms een kraakje maar daar let ik niet op.
 

sbm

Lid
Ik was recentelijk bij de Skoda dealer voor een waarschijnlijk aanstaande aanschaf van een Octavia II. Naar aanleiding van dit forum, dat ik vorige week 'gelukkig' heb gevonden, heb ik een aantal kritische vragen gesteld over de Stream. De problemen zijn bekend, echter geven zij nu aan dat er een nieuwe versie is van de Stream die niet meer storingsgevoelig zou moeten zijn. Althans, zij hebben er recentelijk geen klachten meer over ontvangen. Zij passen ook iets aan bij de af-fabriek instellingen waardoor de ontvangst van de antenne verbeterd.

Door dit forum heb ik overwogen om dan toch maar voor de Audience te kiezen, omdat daar vrijwel geen klachten over zijn, maar ik vind de prijs daarvoor wel wat hoog. En gezien de genoemde berichtgeving van de dealer over de Stream, neig ik toch naar de Stream.

Ik dub alleen nog even of ik het Sound System pakket zal nemen of niet. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of dit nog wat toevoegd aan het geluid.
 
Goeiemorgen Skoda fanaten,

Er ligt bij elke Skoda dealer een update voor de Radio/cd Stream om de software aan te passen en de problemen zijn over.

Groet
MagyarSkoda
 
Nou,

Heel bizar in het begin vlak na de software update was alles redelijk in orde maar nog niet perfect. En nu begint hij ineens slechter en slechter te spelen. Andere radiostations die ertussen springen waar dat eerst niet het geval was. Veel meer ruis dan voorheen.

Tjongetjonge dat kl***ding lijkt een eigen leven te lijden. Ik begin er zoetjes aan het schurft van te krijgen. We hebben hem nu 10 maanden en nog steeds geen stap verder...Maar ik weet één ding de garantie van de radio is nog altijd niet in werking getreden wat mij betreft. ik zal de dealer nog eens bellen...
 

sunnyboy

Senior Member
Op een gegeven moment is je geduld op he ElCloudie.
Ruil je hem in voor een aftermarket radio. Voor dezelfde prijs heb je een hele mooie P****** met BT!
Aansluiting voor iPod etc.,etc.
Binnenkort foto's en meer nieuws op topic Aftermarket Radio.
Succes in ieder geval.
 

Arjen

Actief lid
Gisteren de Skoda opgehaald nadat er nieuwe stream software was ingezet.

Er was in mijn woonplaats een bepaald stuk weg waar het signaal altijd over de zeik ging, maar na de update blijft het signaal nu wel goed.

Het is nog even wachten wat het op de lange termijn doet, gezien het bericht van ElCloudie, maar tot zover werkt de update erg goed.

De update heeft zeker een positief effect gehad op de kwaliteit van de ontvangst. /forum/images/graemlins/smile.gif
 
afgelopen dinsdag moest ik naar Hengelo (vanuit Delft), dus een flink stuk rijden en daarmee een goede test om mijn Stream te testen. Ik moet zeggen dat het best meeviel, ik had maar 1 keer dat hij op een andere zender sprong.

Ik krijg nu het gevoel dat de radio het prima doet in rustige gebieden maar dat hij problemen heeft in het drukke westen. Kan dit?
 
Bij mij doet hij het altijd wel goed, alleen op de ring bij A'dam bij de zendmast (ring zuid) valt hij wel weg. Dit is iets wat ik bij andere radio's ook heb gehad. Bij mij is de kans in ieder geval net zo groot dat de radio kraakt in het "rustige" oosten of het "drukke" westen.
 
Bovenaan Onderaan