Radio cd-stream new octavia

higgy

Forumguru
Dit probleem heb ik gisteren ook even voorgelegd aan V-car en die kwamen met dezelfde oplossing die ik ook bedacht had (hun demo-Octavia heeft overigens dezelfde klacht): in mijn eerdere zakelijke Passats viel het me op dat er in de antennedraad van de radio's telkens een aluminium kastje (klein, langwerpig) zat. Bleek uiteraard een antenneversterker te zijn (met 1 draadje naar de geschakelde plus). Deze versterkers monteert V-Car nu standaard in de Octavia's met Stream en zie daar: geen klachten meer.
Blijkbaar is het signaal van de antenne die standaard op Octavia's zit, te zwak. Da's overigens schandalig (het hoeft geen Hirschmann te zijn om goed te ontvangen), maar dit terzijde.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Dit probleem heb ik gisteren ook even voorgelegd aan V-car en die kwamen met dezelfde oplossing die ik ook bedacht had (hun demo-Octavia heeft overigens dezelfde klacht): in mijn eerdere zakelijke Passats viel het me op dat er in de antennedraad van de radio's telkens een aluminium kastje (klein, langwerpig) zat. Bleek uiteraard een antenneversterker te zijn (met 1 draadje naar de geschakelde plus). Deze versterkers monteert V-Car nu standaard in de Octavia's met Stream en zie daar: geen klachten meer.
Blijkbaar is het signaal van de antenne die standaard op Octavia's zit, te zwak. Da's overigens schandalig (het hoeft geen Hirschmann te zijn om goed te ontvangen), maar dit terzijde.

[/ QUOTE ]

Ik hoop dat dit DE oplossing is, als ik zelf ook klachten krijg weet ik direct wat er gebeuren moet /forum/images/graemlins/cool.gif
 

Arjen

Actief lid
Heb je meer gegevens voor mij over V-car.

Ik heb niet veel last van storingen maar het geluid zit op de grens van wel/geen storing, en de ontvangst is erg gevoelig voor verstoringen.
En ik wil er wel mee terug naar de dealer.
 

dvdhoek

Nieuw lid
Ja, idd de dealer. Ik rij nu een tijd rond zonder AF en Learn en het is toch een stuk beter dan voorheen.

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
[piiieeep]. Mijn stream vertoont nu ook kuren. Regelmatig slechte ontvangst (alhoewel volgens mij vooral in de randstad). En daarnaast op enkele zenders inbraakpogingen van andere zenders. Mijn Duits is erbarmelijk slecht, dus die fora over het probleem kan ik echt niet volgen. Aangezien mijn auto 2 weken geleden geleverd is, ga ik ervan uit dat de laatste versie van de radiosoftware is gebruikt. Kan ik dit ergens aflezen? Of "liever naar de dealer"?...

gr - Menno

[/ QUOTE ]
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Heb je meer gegevens voor mij over V-car.

[/ QUOTE ]
V-Car Skoda dealer (voorheen Verdaat), Pisanostraat, Eindhoven. Mijn contact: Bart Luyten.
 

menno

Nieuw lid
ik ben gisteren langs mijn dealer gereden. De werkplaatschef reageerde in eerste instantie niet erg enthousiast om me te helpen: "Aan die radio kunnen we niks doen. Zo is ie nou eenmaal". Ja hallo. Ik heb er EUR 485 voor betaald dus daar ging ik niet mee akkoord. Laten doorschemeren dat er structureel problemen mee lijken te zijn. Monteur nog even naar het ding gekeken. Een behulpzame jongen die wel wat wilde met het verhaal. Echter het kwam erop neer dat ze contact op gaan nemen met de importeur om daar informatie in te winnen. Ik heb eind volgende week weer contact met ze.

Al iemand verder gekomen?

gr - Menno
 
Hoi allen,

woensdag was mijn wagen bij de dealer ook voor de stream. Over twee weken ofzo krijg ik de software update. Of dat de boel gaat verhelpen weet ik niet maar er gebeurt in ieder geval iets.

Frank
 

Karstieman

Forumguru
En anders maar meteen vragen voor een antenneversterker...met korting /forum/images/graemlins/tongue.gif
 

menno

Nieuw lid
onepingonly: weet jij hoe men erachter komt wat de huidige software versie is? (maw: heb je niet al de laatste versie...). Ik zou verwachten dat in mijn geval de laatste versie is geladen (afl datum 4 weken geleden).

gr - Menno
 

TurboBooster

Forumguru
Wanneer er om de radioantenne een extra gewikkelde draad zit, is het over het algemeen zo dat er in de voet van de antenne een heel klein signaalversterkertje zit.
Het kastje/buisje achter de radio is dus geen versterker, maar een spanningsadapter/ontstoorder. Deze zorgt er voor dat de 12 Volt voedingspanning wordt ingevoegd via de kern van de antennekabel naar de versterker in de antennevoet. Men noemt dat ook wel fantoomvoeding.
Het voedingsdraadje van de spanningsadapter dient te worden aangesloten op de blauwe draad van de radio, oa. Pioneer.
Dit noemt men de geschakelde plus.
Bij een vanaf de fabriek ingebouwde radio evt. met navigatie is de fantoomvoeding al ingebouwd in de radio.
De cd-stream heeft deze voeding ook ingebouwd, doch het zou kunnen zijn dat door 'kortsluiting' deze is uitgeschakeld.
Waarschijnlijk is deze door een softwarematige handeling weer in te schakelen.
Een losse fantoomvoeding/spanningsadapter is
'kortsluitvast' en kent dit probleem dus ook niet.
Vandaar dat sommige garages er dan waarschijnlijk om die reden maar een losse fantoomvoeding tussen zetten.

Hendrik.
 
Hoi,

nope geen flauw idee welke software versie ik heb. Ik weet ook niet hoe je kan checken welke versie je hebt. De afleverdatum van mijn combi was 25-3-2005, volgens mij is de nieuwe software release later gekomen (zie duitse forum).

Frank
 

Harm

Nieuw lid
Mmmm, heb mijn auto sinds 19 mei en ben dik tevreden over de stream. Dat van die hoge geluiden klopt wel, maar ik kan ze redelijk bijwerken met de treble instellingen. En ik luister toch veel hardrock en house, dan vallen de verschillen tussen de tonen ook niet zoveel op... :-)

Maar vind het echt prima klinken verder.

Weet iemand of er ook een pre-out op de radio zit? Heb nog een leuke sub met versterk thuis staan. En met deze kofferbak zou het wel weer leuk zijn om hem te gebruiken.
 
Kijk eens in de beschrijving van de radio meestal zit er als er een isoblok aan de achterzijde zit ook een miniiso op om externe versterkers aan te sluiten
 

Arjen

Actief lid
Mijn dealer wist te vertellen dat zij over 4 weken de software-update voor de Stream radio binnen krijgen.

Dan ga ik er even langs.
 

menno

Nieuw lid
Ik heb vandaag contact opgenomen met mijn dealer (Rijnwoud). Ik heb vernomen dat hij eind vorige week de laatste nieuwe Stream software heeft binnengekregen (had ik 3 weken geleden om gevraagd). Hij zei dat mijn problemen met deze versie zouden moeten zijn opgelost. Ik zou kunnen wachten tijdens de upgrade. Laat het weten zodra het erin zit! Even tijd in mijn agenda vinden.
gr -Menno
 
Als het goed is mag het ook gezegd worden!
Mijn vrouw parkeert in een ondergrondse garage (-2) en vertelde me "en passant" dat de "stream" blijft spelen ook al staat zij al op de -2 verdieping, dit in tegenstelling tot m'n vorige autoradio VDO die al uitviel bij het binnenrijden!!
Ik heb het geluid ook eens laten beoordelen door een vriend en die vond het toch lekker klinken. (ik ook !)
Mijn auto is de 1 ste week van Mei 05 geproduceerd.
Blijkbaar heeft men dan toch al ingegrepen??!!
Hopelijk brengen ze de vorige modellen ook vlug in orde!!!!
 
Beste,
2 weken geleden hebben ze de volledegie bedradgin nog eens gecheckt maar probleem niet opgelost. Nu is de auto vandaag binnen om de speciaal ontwikkelde software te installeren. Ik ben zeer benieuwd.
Ik houd jullie op de hoogte...
 

SweetRyan

Nieuw lid
Hallo,

ook hier problemen met de Stream. Ronduit slecht geluid, ook na de software update. Ruis, sissen, vreemde zenders erdoor, storing, niets blijft me bespaard. Soms is het op alle zenders zo beroerd dat ik de radio uitzet... Leuk, als je 50K per jaar rijdt. Vrijdag staat de auto een dag bij de dealer, en gaat men alles nakijken. Ook de bedrading, in mijn auto zat al eens een stekker los, waardoor het updaten van de software eerst niet lukte. Ik hoop maar dat het gaat lukken, want een DIN radio wil ik niet...
 
Bovenaan Onderaan