Radar zoekt auto's met hoog olieverbruik

andrehj

Forumguru
Ik heb mijn 1.8 uit 2012 ook weggedaan toen er bij een km stand van 22500 al een verbruik van 1 op 750 begon op te treden.
Dat is wel heel extreem. Mijn 1.8 TSI van 2011 (met nu zo'n 55.000 km op de teller) verbruikt nog steeds nauwelijks olie (ca 1:20.000). Wel gek dat er zulke grote verschillen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MarcoO2

Forumguru
Ik heb in de afgelopen 7,5 jaar bij mijn beide 1.8TSI's slechts twee keer tussen de 30.000 km-beurten door olie bij moeten laten vullen. Niks te klagen dus.
 

plaza

Forumguru
Neptukker :
Je hebt gelijk , eerst in het begin praat men hoofdzakelijk over de 2.0 tfsi , maar 20 minuten later praat de advocaat over alle type motoren van de tfsi.
 

Kogamyata

Senior Member
@Marco Jouw auto is 7,5 jaar, dus van 2008 of 2007. Volgens mij heb ik gehoord dat het om auto's tussen 2009 en 2012/13 gaat. Wellicht valt de jouwe daar net buiten en heb jij nog net 'n goeie of goeien.
 

MarcoO2

Forumguru
@Marco Jouw auto is 7,5 jaar, dus van 2008 of 2007. Volgens mij heb ik gehoord dat het om auto's tussen 2009 en 2012/13 gaat. Wellicht valt de jouwe daar net buiten en heb jij nog net 'n goeie of goeien.
Goed lezen: beide 1.8TSI's: het zijn twee auto's ;) die wel degelijk in die periode vallen.
 

Kogamyata

Senior Member
@plaza Hallo,
Dan doet die van 2008 niet mee dus en gaat het over 1 auto. Het zouden er ook 2: 1 van 2007 en 1 van 2008 kunnen zijn. Kijk en dat bedoel ik nou met duidelijkheid. Het valt mij wel op dat forumguru's het vaak voor elkaar opnemen.
 

jonbongoofy

Forumguru
Dat is wel heel extreem. Mijn 1.8 TSI van 2011 (met nu zo'n 55.000 km op de teller) verbruikt nog steeds nauwelijks olie (ca 1:20.000). Wel gek dat er zulke grote verschillen zijn.

Op zich is dat niet zo gek natuurlijk. Mede gelet op de hoeveelheid motoren van dit type die geproduceerd zijn. Wat wel duidelijk is inmiddels is dat er geen sprake meer is van een incident. Ook bij de vrienden van autobild komt dat steeds weer naar voren. Niet iedereen is getroffen maar de hoeveelheid getroffenen is inmiddels zo groot dat je het probleem niet meer af kunt doen als incident. (zoals VW dat graag doet)
 

plaza

Forumguru
Helmond42 : ieder skodaforumlid is mij even lief hoor...:)...........ben zelf door te veel drukte met eigen zaak al ( helaas ) veel minder actief op het forum als " vroeger " ........Marcoo2 zal hopelijk tussen de foto's door nog wel even tijd hebben om wat duidelijkheid te scheppen....:koffie:
 

Schippersss

Forumguru
@Pedro nu heb ik voor tsi begrippen extreem weinig olie verbruik, 1L op 19.000/20.000 km, km stand CC 92.000km. Nu is die van mij redelijk getuned, dus meer druk hoge verbranding enz. Zou het dan kunnen zijn dat de compressie veren, olie schrap veren minder snel vast kolen? De meeste die ken met een getunde 1.8tsi hebben relatief weinig olie verbruik, of is dit toeval?
 

De Stip

Forumguru
Ik ga eerdaags wel even langs De Waal Skoda, om te vragen wat het plan is. Kunnen ze gelijk kijken naar mijn tweede set remschijven achter, welke alweer aan het roesten zijn. Altijd wat met die auto :( Het is dat hij zo compleet is en lekker rijdt, maar anders......
 
Bovenaan Onderaan