Radar zoekt auto's met hoog olieverbruik

Annemijn

Nieuw lid
Beste allemaal,

Het consumentenprogramma Radar gaat aandacht besteden aan het olieverbruik van auto's met een TFSI motor met bouwjaar 2008 - 2012
Op 19 september willen we een aantal mensen die met dit probleem te maken hebben bij elkaar halen. We houden interviews over dit probleem en maken wat shots van de auto's. Lijkt het je leuk om hieraan mee te werken of wil je meer informatie? Mail dan naar radar@avrotros.nl
Zet er even bij dat het om het olieverbruik gaat dan komt het bij mij terecht.

Groet,
Annemijn Niehof
Redactie Radar
 

newwolf84

Forumguru
Hoi Annemijn,

Er zijn op dit forum wel gevallen bekend, of ze mee willen werken is een 2e maar ik hoop dat het in elk geval nog wat oplevert voor degenen die deze problemen hebben.

Laat PON maar erkennen dat er iets mis is... zelfde geldt trouwens voor de TSI ketting problemen, zelfde verhaal.
 

Neptukker

Forumguru
Goed initiatief. Ik hoop voor 'slachtoffers' van zo'n olieboot zo beter geholpen gaan worden door PON.

Ik hoop ook dat Radar aandacht gaat besteden aan de perverse milieuregels die autofabrikanten noden tot motorconstructies die niet altijd goed zijn voor de techniek. Een fabrikant heeft twee keuzes: een beproefd motorconcept verkopen en gestraft worden met extra bpm wegens vermeende milieu onvriendelijkheid en daardoor lage verkoopcijfers of men experimenteert over de rug van klanten en wordt gestimuleerd door belastingdiensten.
 

turboturbo

Forumguru
Heb hier al diverse topics over olieweging voorbij zien komen, volgens mij het meest inzake de 1.8TSI en 1.4TSI.
@Annemijn laat je hier tzt nog eens weten als de aflevering wordt uitgezonden? Alvast bedankt!
 

hemi24

Forumguru
... Laat PON maar erkennen dat er iets mis is...

Doen ze ook wel in Leusden, alleen lijkt het dat dit wat gemakkelijker gaat als het om een Audi gaat i.p.v. een Seat of een Skoda...

Maar je moet wel eerst rond een olieverbruik van rond de liter op een kilometer of 600 a 800 zitten!
 

SuperBartje

Forumguru
hemi24 zei:
Maar je moet wel eerst rond een olieverbruik van rond de liter op een kilometer of 600 a 800 zitten!
Snappen jullie het nou nog niet? ;);):jaja:
da's nou juist de truuk! dan is het geen Skoda meer, dan is het een tweetakt Trabant geworden. :deuk:en daarvan is PON geen importeur, dus geen garantieverplichting.:maakmegek:
 

Louis

Lid
De uitzending is waarschijnlijk op maandag 28 september. Is er iemand op dit forum die geweest is?
 

CDK

Forumguru
@RogerS, Hartogh komt in die uitzending ook aan bod begreep ik, wellicht komt er nog een kiekje van jouw auto in beeld?
 

andrehj

Forumguru
Hartog was inderdaad goed in beeld en legde het verhaal goed uit. Bij zijn verhaal heb ik nog wel een paar vraagtekens: Hoeveel hoger wordt het brandstofverbruik door die verbeterde olieschraapveren, en wat zijn hun lange-termijn ervaringen? Want de methode die VAG nu gebruikt gaat (bij mij in ieder geval) ook al 60.000 km goed. Echte problemen zijn er blijkbaar pas na een ton of zo, en zoveel km hebben de door Hartogh gereviseerde motoren nog niet gehaald.
 
Laatst bewerkt:

Zespri

Forumguru
Tja de beerput gaat dus open dat wordt tijd.

Ik heb ook de uitzending gezien en de man die er zat kwam me zeer bekend voor.

Ik raad iedereen aan die nu nog in de problemen zit ze massaal aan te schrijven.




:ot:ps er was ook iemand met goede smaak :tongue:
 

Cordoba

Forumguru
Overigens liet de presentatrice weer overduidelijk zien, dat ze geen idee heeft waar het over gaat. Ze had het over een week dat het over de VW-diesels gaat, terwijl dat al een paar weken rondgaat op diverse autofora. Ook de opmerking over garantie, liet ze duidelijk blijken dat ze dacht dat 'onderhoud volgens voorschrift van de fabrikant' door de dealer moet gebeuren, terwijl in Europees recht geregeld is, dat dit veel breder is, en de fabrikant ook aan niet-dealer garages die informatie beschikbaar moet stellen.
 

jonbongoofy

Forumguru
Overigens liet de presentatrice weer overduidelijk zien, dat ze geen idee heeft waar het over gaat. Ze had het over een week dat het over de VW-diesels gaat, terwijl dat al een paar weken rondgaat op diverse autofora. Ook de opmerking over garantie, liet ze duidelijk blijken dat ze dacht dat 'onderhoud volgens voorschrift van de fabrikant' door de dealer moet gebeuren, terwijl in Europees recht geregeld is, dat dit veel breder is, en de fabrikant ook aan niet-dealer garages die informatie beschikbaar moet stellen.

Ze kan zo plaatsnemen in de 2e kamer ;)
 

Schippersss

Forumguru
Hartog was inderdaad goed in beeld en legde het verhaal goed uit. Bij zijn verhaal heb ik nog wel een paar vraagtekens: Hoeveel hoger wordt het brandstofverbruik door die verbeterde olieschraapveren, en wat zijn hun lange-termijn ervaringen? Want de methode die VAG nu gebruikt gaat (bij mij in ieder geval) ook al 60.000 km goed. Echte problemen zijn er blijkbaar pas na een ton of zo, en zoveel km hebben de door Hartogh gereviseerde motoren nog niet gehaald.
Wat mij wel opvalt is dat hartog zegt dat na montage van hun zuigers het probleem 'waarschijnlijk' is opgelost.
 

andrehj

Forumguru
Dat komt omdat ze met hun modificatie nog geen lange-termijn ervaringen hebben. De problemen van de originele motoren beginnen meestal ook pas na een aantal jaren en zo'n ton op de teller.
 
Bovenaan Onderaan