'Project 3L'

Sjoerdb

Forumguru
Tomtom heeft ook mooie steunen om aan je ventilator rooster te monteren, dan is geen zicht belemmerd en kun je toch goed aflezen en bedienen voor beide personen voor in
 

45069

Senior Member
@45069
Een beetje zoals dit? Dat was deze zomer toen ik zowat het hele interieur achter had verwijderd. Het scheelde zo'n 75 kg en dat voel je. Maar wel veel rijgeluiden zonder bekleding. En enorm stuiterig (toen nog op standaard veren). Kortom, de rijervaring van een leeg bestelbusje :D

Bekijk bijlage 85233

Ja zo inderdaad, heb je al eens gekeken of je de originele A2 /magnesium velgen er onder kunt leggen , 145 bandjes er onder en dan op 3 bar zetten.
Stoelen hadden ook een lichtmetalen frame,

succes er mee
 

laagvlieger

Forumguru
Heb 2 fabias uit 2010 gehad waarvan 1 op dit moment. Beide zelfde bouwjaar, niet aangepast in de software. Toch was de eerste zuiniger en kon ik 1op28 halen op een tank terwijl ik bij de huidige goed m'n best moet doen 1 op 24 te halen.

Gek he. Zo heb je ook 1.2 TDI's die standaard 87 pk hebben terwijl de andere er maar 78 kunnen produceren. Hoe komt dat, veel hangt toch nog steeds af van het inrijden, netjes warm rijden en zeker de algemene staat van onderhoud.

Ja zo inderdaad, heb je al eens gekeken of je de originele A2 /magnesium velgen er onder kunt leggen , 145 bandjes er onder en dan op 3 bar zetten.

Die velgen zijn 4-bouts en passen niet op de Fabia. Die wegen dacht ik zo'n 4.5 kg per stuk. Onder de Fabia zitten nu reeds lichtgewicht Audi-velgen van 5.5 kg die wel passen en nog een maatje groter zijn. En 145 is wel erg smal voor dit formaat auto. Dan kan ik even goed op 4 thuiskomers rijden :D Het moet wel gewoon veilig blijven, een Fabia Combi is toch een slag groter en zwaarder dan een Lupo/A2
 

laagvlieger

Forumguru
De stage 1 chiptuning van VAGtechniek is ondertussen een feit. De Fabia stond statig tussen een Golf GTI en een Passat Highline 2.0 TDI en hij was totaal niet onder de indruk van al de spierballen die er gerold werden ...:maakmegek:

Moet zeggen dat het een erg schone werkplaats is en dat men er goede kennis van zaken heeft. De rit naar huis heeft mij aangenaam verrast, flink meer trekkracht, lijkt minder geknepen, ook bij lage toeren. Loopt daarbij wat rustiger, het voelt aan als een grotere motor. Over het verbruik kan ik weinig zeggen, heb met het gaspedaal zitten spelen. Toch nog een nette 4.1l/100 km genoteerd bij aankomst.

DSC_0000092.jpg
 

Timmer

Donateur
4.1l/100 en dat met spelen met het gaspedaal:nailbiting:
Als ik autostrade doe aan 120 krijg ik mijn verbruik onder de 7l, als ik speel met het gaspedaal ga ik toch makkelijk richting 11, zelfs 13+ heb ik al gehad.
Ik vind het echt knap dat je dit kan halen, en succes met je doelstelling!

ivm lege auto en geluid, kan je eventueel de auto met dynamat (geen dynamite! :D) beplakken, dat houdt geluid en trillingen tegen. Is vaak gebruikt in de caraudio.
 

Tees

Donateur
Maar een Octavia 2.0 RS op benzine vergelijken met een Fabia 1.2 op diesel, das ook geen vergelijk hè @Timmer. Alleen de energieinhoud van diesel is al 10% hoger, en je hebt een veel zwaardere auto, met een véél véél sterkere motor.

Desalnietemin is 3L/100 km natuurlijk wel een prachtig verbruik.
 

laagvlieger

Forumguru
@Sjoerdb

Het project is wat stil gevallen momenteel, mede door de nieuwe corona-uitbraak, waarbij ik het drukker heb op mijn werk (dus minder tijd en 'puf' om ergens anders energie in te steken) maar ook door de verstrengde maatregelen en het wegvallen van mijn gebruikelijke grote autoritten.

In ieder geval kan ik mijn doelstelling nu niet halen. Ik haal op kortere ritten wel vaker een verbruik van om en bij de 4 liter/100km waar dat vorige winters op lange ritten eerder 4,4l/100km was. Echt vergelijken kan ik trouwens pas na de zomer.

Er staat nog wat op het programma zoals het verwijderen van de dakrails en de antenne, en het dicht maken van de binnenkant van de achterbumper.
 

laagvlieger

Forumguru
@Timmer
Niet zo gek met 2,5 keer zoveel vermogen! Feit blijft dat deze motor is gebouwd op minimaal verbruik bij zeer matige prestaties en die van jou enkel op prestaties. Ik heb nu dan wel 100 pk en veel koppel over een breed bereik, maar de sprinttijd blijft toch echt behelpen door die rare versnellingsbakverhoudingen.
 
Bovenaan Onderaan