Problemen met nieuwe Octavia

bobby45

Actief lid
Mirjam zit ook op dit forum maar ik denk dat pon toch en paar dagen moet kijken daar de dealer de verantwoording draagt vraag het pon . Ze zijn niet de beroerdst
 

sitechris

Donateur
Pon niet het beroerdst? Heb ik mijn twijfels over. Mbt de opmerking over de Hyundai, of die nu wel of niet betrouwbaar is, is nu even minder relevant als je auto zoveel problemen heeft. Dan is logischerwijs iedere auto buiten je huidige al snel beter en meer acceptabel.
 

bobby45

Actief lid
zo zal ik hem ook niet willen in ruilen:regels: dus zal pon/dealer wat moeten doen.
kabel boom na zien /door meten accu vervangen wel gek dat er data in de log staan die in de toekomst liggen
 

yal

Lid
Ik ben niet ontevreden over de dealer of over Pon , maar over het product dat ons verkocht is.
De reden dat ik mijn dealer niet bekend maak op het forum is omdat de dealer geen discussie aangaat en gewoon de auto maakt , keer op keer zonder eronderuit proberen te draaien.

Wij zouden graag zien dat de auto werd ingeruild , beetje water bij de wijn v/d dealer en van onze kant en genieten van de nieuwe auto en al dit gedoe snel vergeten.
Helaas gaat de dealer er niet tot nu toe niet op in en concentreren zij zich alleen op het herstel van de mankementen.
 

yal

Lid
zo zal ik hem ook niet willen in ruilen:regels: dus zal pon/dealer wat moeten doen.
kabel boom na zien /door meten accu vervangen wel gek dat er data in de log staan die in de toekomst liggen

Nee dat is waar , ik bedoel eigenlijk dat de dealer de auto maar inruild en dat ze dan alle tijd hebben om alle problemen op te lossen.
Dat er data in staat in de toekomst (scherp opgemerkt:xyxthumbs:) was voorheen ook al zo.

Het storingsgeheugen belooft weinig goeds voor de toekomst:crazy:....

Grtn yal
 
E

Ex-lid 2926

Heel veel succes met de afwikkeling van deze vervelende kwestie. Vanaf de zijlijn is het moeilijk hierop te reageren. Ik heb begrepen dat het je privéauto is en al hebben we de prijslijst misschien niet in ons hoofd, we hebben wel een idee welk gat een nieuwe O2 met deze specificatie in een gezinsbudget slaat. Met uitzondering van een oude Bugatti of Ferrari is een auto al de slechtste investering van je zuurverdiende geld en als die auto dan ook nog een rijdend mankement is....
Ik geloof dat ik bij een deskundige op het gebied van consumentenrecht informatie zou inwinnen. Misschien dat toch een keer het moment is aangebroken dat reparatie niet meer acceptabel is en dealer/importeur/fabrikant over moeten gaan tot vervanging van het geleverde product.
Dan zal je misschien met enige tegenzin weer in een Skoda plaats moeten nemen, maar na enige tijd is een goede gebruikte Skoda beter te verkopen of in te ruilen dan een auto die allerlei mankementen heeft gehad.
En als je het advies van je echtgenote toch op wilt volgen: Een Mazda 6 station staat momenteel voor zeer gunstige prijzen in de showroom.
 

jalex_h

Forumguru
Dat de dealer steeds zonder morren de auto weer repareert, is zeer te prijzen. Alleen schiet je er per saldo natuurlijk geen fluit mee op.
In grote lijnen is het zo geregeld dat een leverancier/fabrikant/etc eerst de gelegenheid moet hebben om bij een mankement jouw auto weer in goede staat te brengen. Maar uiteindelijk moet het gekochte wel voldoen aan de (redelijke) eisen die je eraan mag stellen. Welnu, de gelegenheid tot herstel hebben ze nu onderhand ruimschoots gekregen en ben je, imho, wel op het punt aan gekomen dat de auto gewoon niet aan de eisen, die je aan een nieuw gekochte auto mag stellen, voldoet. Er zijn domweg te vaak te veel mankementen geweest en hij heeft daardoor te vaak in de garage gestaan. Welliswaar kosteloos en steeds met vervangend vervoer, maar je koopt geen nieuwe auto om steeds in een vervanger te rijden. Daarbij is er ook geen zekerheid dat de problemen nu wel definitief de wereld uit zijn.
Kortom, ik ben het met Harrie eens dat het onderhand tijd is om je door een goede jurist te laten informeren. Ik kan me voorstellen dat je dat misschien vervelend vind richting jouw dealer, omdat hij je steeds weer correct behandeld, maar ik ben bang dat je zo door blijft emmeren. Misschien heb je een rechtbijstandsverzekering?
 

yal

Lid
Bedankt voor reacties en adviezen.
Ik zal de dealer in de gelegenheid stellen de auto te repareren , daarna kunnen ze de auto taxeren en een scherpe inruil aanbieden.
Indien de inruil mij niet bevalt geef ik de zaak uit handen , heb ik al eerder geprobeerd en toen werd er gezegd dat ik de dealer eerst de kans moet geven om de gebreken te herstellen.

Hoe dan ook , deze auto is exit.

Twijfel erover om garantie erbij te kopen , misschien is de auto dan beter in te ruilen bij een ander merk.

Een mazda 5 en 6 zien er ook goed uit , kan mij eigenlijk niet zoveel schelen welk merk we hebben , als het maar betrouwbaar is.
Jammer dat mijn 11 jaar bora highline (staat te koop) te krap is anders hadden we deze auto gehouden , ook nieuw gekocht en zonder grote problemen al die jaren mee gereden.

Grtn yal
 

sitechris

Donateur
Mazda 6 wordt bijna vervangen, dan zou ik wachten op de opvolger. Als je iets betrouwbaars wilt kom je toch snel bij de Japanners uit, alleen vind ik die auto's verre van aantrekkelijk (kijk bv naar de Avensis).
 

yal

Lid
Dat de mazda 6 binnekort wordt vervangen zal idd. niet gunstig zijn voor eventuele inruil.
Voordeel is dat de kinderziekten eruit zijn (hoop dat dit ook het geval is met mijn pas gekochte golf VI , en dat ik hier weer jaren in kan rijden zoals met de bora).

Dat de Japanners minder mooi zijn is een feit , maar een betrouwbare auto is een must zeker als deze als gezinsauto wordt ingezet.
Op vakantie willen wij immers ontspannen en ons niet groen en geel ergeren aan de auto die er constant mee ophoud :shocked:
 
Yal, misschien kan je nog herinneren dat ik ook zo'n mooie Skoda Octavia 1.8 tsi 7 dsg had. Ook problemen met de dsg, trillen e.d. Na 1 1/2 jaar de auto ingeruild (met bijbetaling uiteraard) tegen een 3 jaar oude Mercedes C280 (3 ltr 6 cilinder) met een 7 bak automaat. Wat een top wagen en ik geniet weer elke dag en dat wilde ik weer hebben. Dus iets voor jou:)

Succes verder.
 
E

Ex-lid 2926

Dat de Mazda 6 binnenkort vervangen wordt is ook de reden dat de huidige voor zeer gunstige prijzen wordt aangeboden. En in tegenstelling tot @sitechris vind ik de Japanse modellen wel heel aantrekkelijk. Misschien dat een enkel dashboardpaneeltje gemaakt is van harder plastic, maar verder vind ik deze auto's altijd redelijk perfect als het gaat om de bediening van knopjes, hendeltjes e.d. En gemiddeld genomen zijn ze ook nog eens betrouwbaarder. Voor heel veel priverijders een echt aankoopargument. Een Toyota Auris haalt bij lange na niet de verkoopaantallen van b.v. Astra of Focus, maar is veel waardevaster. Kijk ook eens naar de waardevastheid van b.v. een Yaris. Die waardevastheid heeft dus niets te maken met b.v. uiterlijk.
De Avensis vind ik nu na de facelift wel een stuk aantrekkelijker. De Mazda 6 stationwagon en vooral de Honda Accord vind ik uitgesproken mooie auto's.
 

yal

Lid
Dealer belde zojuist , dat de auto klaarstaat en kan deze morgen ophalen. Alles schijnt hersteld te zijn , voor zolang als het duurt.....:crazy:
Vanmorgen de directeur even gesproken en die ging een verkoper een inruil offerte laten maken , het zal ons benieuwen , aangezien de voorgaande offertes treurig waren :ahum:.

@Gerard6 , je verhaal kan ik mij zeker herinneren, jij hebt de juiste beslissing genomen. Mijn vrouw had echter goede hoop dat haar auto goed zou functioneren na het vervangen van de DSG etc.
Echter krijgen wij steeds weer nieuwe problemen. Hoe zijn de onderhoudskosten van de benz? Heb er vroeger 2 gehad , 220 diesel en super betrouwbaar maar roesten heel erg.

@Harrie D de kofferbak v/d mazda en toyota zijn aanzienlijk kleiner dan van de de skoda. Tevens zijn xenon, navigatie en automatische transmissie voor ons een must.
Ik wil Geen cvt , vreselijk.

@jalex-h , bedankt voor je reactie , ik heb rechtsbijstand maar die werken met DAS en daar heb ik niet zo'n hoge pet van op. We zullen zien waar de dealer mee komt , en anders heb ik weinig keus dan de zaak uit handen te geven.
Mijn vrouw is bang dat ze ergens in 'the middle of nowhere' komt stil te staan en wil niet meer met deze rampenbak rijden.
 

delta

Actief lid
Ik heb anders veel problemen gelezen over de diesel motoren van mazda, geloof dat ze die delen met Ford??
Honda daarintegen is een auto van bovengemiddelde kwaliteit, zeker de motoren, maar op de accord na zijn ze miz niet om aan te gluren zo lelijk.
 

MarcoO2

Forumguru
ik heb rechtsbijstand maar die werken met DAS en daar heb ik niet zo'n hoge pet van op.
Terecht! ;)

Maar doe jezelf een lol, beeindig die verzekering en sluit 'm ergens af waar je wél vertrouwen in hebt. Wel premie betalen en er geen beroep op doen is zonde van je geld!
 

bobby45

Actief lid
Ik heb anders veel problemen gelezen over de diesel motoren van mazda, geloof dat ze die delen met Ford??
Honda daarintegen is een auto van bovengemiddelde kwaliteit, zeker de motoren, maar op de accord na zijn ze miz niet om aan te gluren zo lelijk.

diesel is s.p.a groep benzine doen ze zelf dacht ik
 

Falcon

Donateur
@Yal: Ik ben benieuwd of je de auto in je bezit hebt en of het daadwerkelijk alles functioneerd. :)
 

yal

Lid
Auto is vandaag opgehaald , en alles schijnt opgelost te zijn :crazy: Helaas hoor ik dat al bijna 2 jaar.
Ze hebben er heel veel tijd in gestopt , en de specificatie krijgen wij opgestuurd.

Accu is vervangen,achter ruitenwissermotor is vervangen en wat stekkers,schakelaars etc.
Nieuwe motor software en dsg software en ze hebben iets met de columbus gedaan. Water lekkage zou ook opgelost zijn.....

We hebben een offerte gevraagd aan dezelfde verkoper die ons deze auto destijds verkocht , die ging hij maken in overleg met de directeur.
Hoop dat daar iets van terecht komt , vrouw durft niet goed meer met de auto weg te gaan:(

Kortom , wordt vervolgd.

Grtn yal
 

bobby45

Actief lid
sus6 ik hoop dat het nu wel goed is lijkt er op dat zal ik ook zo gedaan hebben accu stekers niet goed vast enz
 

yal

Lid
Accu polen zaten echt wel goed vast , daar zat het probleem zeker niet.
Eerder de stekkers bij de keuzehendel van de automaat.

Grtn yal
 
Bovenaan Onderaan