Problemen met nieuwe Octavia

yal

Lid
Mijn auto is in april 1 jaar oud, en heeft 18k op de klok.
Trillingen heb ik geen last van, alleen nu een bijgeluid uit de aandrijflijn en vocht in de koplampen.

We gaan de goede kant zal ik maar zeggen......

yal
 
Ik geloof dat wij allemaal wat hebben. Dat geluid van yal herken ik ook maar is nu een aantal maanden later bijna weg. Trillingen en overgevoeligheid blijft wel ondanks vele aanpassingen. Mijn octavia is 1 jaar oud.
 

yal

Lid
Ik heb met meerdere auto's met DSG7 gereden, gister nog maar deze maken geen jankende/zingende bijgeluiden en subliem overschakelen, voelde niets.
Dan valt mijn bak vies tegen!
Sinds vandaag schakelt de bak weer terug met een klap, na de software update leek het even goed te gaan totdat er kilometers bijkomen.
Vanmiddag komt m'n vriendin binnen (haar auto) , en vraagt : 'wist je dat versnellingsbak met een klap terug schakelt?'.........grrrr.

Wie weet hoe je inleren positief kan beinvloeden, zodat de bak soepel over/terug schakelt??
Denk dat het daar niet aanligt wat alle andere auto's met een DSG7 reden vanaf de eerste meter soepel weg, zonder inleren!

Yal
 
Ben blij dat ik geen DSG heb maar een handbak.

Heb Octavia Combi 1.2TSI van sep 2010, 17k km's erop.

Weinig tot geen enkel probleem tot heden. Start en rijdt prima, verbruik 1:15.5-16.

Ruitensproeiervloeistof was bevroren met die kou haha... En hij wordt zo snel vies...

Sterkte met de problemen, meestal gaat het wel goed denk ik.
 

Ronnie

Forumguru
Dan valt mijn bak vies tegen!
Sinds vandaag schakelt de bak weer terug met een klap, na de software update leek het even goed te gaan totdat er kilometers bijkomen.
Yal
Ik zou niet verder met die bak klooien, bak zit nota bene nog in de garantie!
De moeilijkheden met de Mechatronic (want dat is het volgens mij) zullen met een software-update ook niet opgelost worden.
Vanaf het begin hapert de zaak al, dat wil mijnsinsziens zeggen dat er een structurele mechanische fout in de bak zit.
Ook het inmiddels optredende gefluit tijdens het rijden duidt wss op een defect lager op de sec. as, ontstaan wss. door het klappen van de tandwielen, dus vroeger of later zal de bak toch uitgebouwd- en gereviseerd moeten worden!
Mijn mening is dan ook dat je je niet zo lang aan het lijntje moet laten houden.......
 

yal

Lid
De dealer mag het uitzoeken, ik brand m'n vingers er niet aan.
Eraan klooien is de oplossing niet, gewoon ellende bak eronder uit en klaar of anders een andere auto dan wel zonder DSG7 rommel.

yal
 
inmiddels een kleine 23K kilometers gereden zonder ook maar een gek geluid uit de DSG bak gehoord te hebben, kortom jou bak is echt niet goed, ik weet zelfs inmiddels de max snelheid van mijn 1.2 tje, uiteraard bij onze oosterburen uitgeprobeerd, daar mag en kan het nog... 209 op de teller, de losse tomtom riep toen 201 km/uur....valt niet tegen vind ik zelf..

Gr,

Tom
 

Ron-e

Lid
Sinds ze mijn bak (2 weken geleden) hebben vervangen, schakelt hij subliem. ik heb nergens meer last van, mmoest alleen weer even wennen in achteruit (R) vooruit (D), wilde ik ietst te snel doen..

Als je bak niet goed is, er op staan dat ze hem vervangen. Bij mij zat het in de electronica, maarja who cares,.. er is dik 30k voor die wagen neergeteld, dus hup nieuwe bak eronder..!

ps ben benieuwd wat de mijne doet op de auto bahnn.. : )
 

yal

Lid
Zal het met de dealer overleggen, probleem is dat er geen foutcode in het storingsgeheugen staat. Hetzelfde verhaal met de motor die na een lauwe start vaak even stottert, ook geen storing opgeslagen.
Ze kunnen niet maar lukraak vervangen en moeten overleggen met Pon.

Op de autobahn heeft 1,8 TSI het zeker naar z'n zin, bij 210km/h had ik nog zat gas over alleen werd mijn auto onrustig en ben ik niet harder gegaan op de 2 baans snelwegen.

grtn yal
 

hemi24

Forumguru
@Gerard6: t.o.v. de vorige O2 uit 2007 heeft vertoond mijn huidige nog altijd een onrustiger (lees: hobbelig) rijgedrag. Grootste verbetering hierin was het afscheid van de Bridgestone Potenza welke extreem gecupt waren.
Momenteel is het redelijk, of dusdanig dat ik geen idee heb waar de dealer het zou moeten zoeken, dus wachten we af tot de remschijven aan vervanging toe zijn en kijken we dan verder.
Ik heb het idee dat het uit de voortrein komt (assen, lagers, schokbrekers???)
 

Falcon

Donateur
Zal het met de dealer overleggen, probleem is dat er geen foutcode in het storingsgeheugen staat. Hetzelfde verhaal met de motor die na een lauwe start vaak even stottert, ook geen storing opgeslagen.
Ze kunnen niet maar lukraak vervangen en moeten overleggen met Pon.

Op de autobahn heeft 1,8 TSI het zeker naar z'n zin, bij 210km/h had ik nog zat gas over alleen werd mijn auto onrustig en ben ik niet harder gegaan op de 2 baans snelwegen.

grtn yal


Als het goed is zal je dealer dit ook veel liever bij PON hebben liggen. De uren die je dealer nu maakt worden namelijjk niet zomaar 1 op 1 vergoed door PON.

Ik ben het daarnaast eens met Ronnie... op je strepen gaan staan en zorgen dat er nu een nieuwe DSG bak zal geplaatst moeten worden. Ik blijf daarnaast dat vocht in de koplampen ook raar vinden. Volledig de koplampunits vervangen, lijkt mij de beste oplossing voor zowel de dealer als jou.

De dealer mag ook wel een beetje een grotere bek hebben tegen PON heb ik zo'n idee ;)
 
Gisteren maar een afspraak gemaak na eigen onderzoek. Volgens mij komt de onbelance of wat het ook mag zijn uit mijn aandrijfassen/homokineet????
Dus dan maar de monteur weer een oordeel laten vellen.

Verder gelijk kunnen regelen dat er een nieuwe software update voor mijn dsg (7) wordt gedaan. Zou de versie uit nov2010 zijn. Iemand ervaring met een update?
 

yal

Lid
Goed nieuws!!

Werd net gebeld door de dealer, half februari plannen ze de auto 3 dagen in en gaat pas terug als het probleem is opgelost. Krijgen wederom een leenauto, zo hoort het!
Probleem is geconstateerd alleen hadden ze geen tijd ivm. drukke planning.

Bak gaat onder de auto vandaan en dan kijken ze wat er mis is, tevens gaan ze kijken naar de stotterende motor na lauwe start en worden de lampen met vochtinwerking vervangen.

Yess, wie weet en worden we toch nog een tevreden Skoda rijder.
Dealer doet z'n best!

Zal blij zijn als het gezeur achter de rug is...

grtn yal
 
Bij ging mijn auto raar doen, eerst motorstoringslampje aan toen in de noodloop.
Bij dealer gebracht en ik hoorde later dat de EGR koeler kapot was.
Hij vertelde dat dit onderdeel normaal nooit kapot gaat, had ik weer.
Omdat het een zeldzaam onderdeel was heeft het 2 weken geduurd voordat ze hem gemaakt hadden.
Gelukkig leasebak en lekker in een 2l tdi gereden was ook geen straf.
 

Ron-e

Lid
Klasse, eindelijk iets concreets en aanpakken.. ben benieuwd maar zal wel goedkomen denk! wel mooi dat ze ook gelijk alles doen!
 

MarijntjeTDI

Actief lid
@TVL2000: EGR koelers gaan nooit kapot? zeldzaam onderdeel? Google voor de gein maar eens komt echt veel vaker voor.....
 

hemi24

Forumguru
Dat heet just-in-time: voor de productie worden ze gemaakt en de rest kan wachten...

Heb een keer een nieuwe kabelboom in een Peugeot 206 moeten hebben: 8 weken wachten, terwijl de levertijd van een nieuwe auto 9 was...
 
Bovenaan Onderaan