Problemen met nieuwe Octavia

yal

Lid
Hoorde net v/d Mazda dealer dat onze nieuwe auto al in Antwerpen staat , dan moet ik wel een rijdende Skoda inleveren.....
Laat de Skoda nou net niet rijden , hoorde overigens rond het middaguur dat de Skoda nog steeds niet is afgesleept.

Heb meerdere keren telefonisch en mail contact gehad met Pon , echter is volgens Pon de dealer een zelfstandig ondernemer en mogen derhalve zelf hun beslissingen nemen.

Radar is een overweging , tevens ga ik een topic aanmaken in "My Review'.

Sliepen er vannacht minder lekker door......

Grtn Yal
 

sitechris

Donateur
Bizarre service van de dealer. Schandalig slecht dit. Ik zou hier slapeloze nachten van hebben, wat een ellendige situatie.
 

yal

Lid
Gelukkig zijn we bijna van deze dealer af , vragen ons af wat ze deze keer voor onzin op onze mouw willen spelden.
In Januari stonden we ook meerdere keren met pech (33 opgeslagen storingen in 1week) tijdens een weekje wintersport , dat zou veroorzaakt zijn door de accu!

Bij 'mijn' dealer lopen meerdere mensen rond die OK zijn , wij ergeren ons vooral aan de aftersales.
Mails reageren ze niet op , terug bellen doen ze ook niet.
En als wij dan bellen om weer een probleem te melden krijg je gezucht en gesteun te horen en dat ze het allemaal wel weten (aftersales manager).

Hoop dat de auto naar behoren wordt gemaakt en dat ze er netjes mee omgaan , anders krijgen ze de Mazda dealer op hun dak.
 

CharlesTucker

Forumguru
Tsja, strikt genomen heeft PON er ook niet zoveel mee te maken. Yal heeft een overeenkomst met de deler, en dat is dus ook de partij die er toe doet.
Yal heeft natuurlijk formeel inderdaad alleen met de dealer te maken, maar die heeft die auto ook niet zelf gebouwd. De dealer had die auto gewoon zonder zeuren terug moeten nemen, volgens de wettelijke garantiebepalingen, en Yal de volledige waarde moeten terugbetalen. Die auto voldoet duidelijk niet aan de verwachtingen die je aan zo'n auto mag stellen. Vervolgens had de dealer onder dezelfde wettelijke garantie dat ding bij PON moeten inleveren en zijn geld van PON terug moeten krijgen. PON/Skoda had dat ding dan kunnen gebruiken voor allerlei nuttige doeleinden, monteursopleiding bv, of desnoods een crashtest. Waarschijnlijk had Yal dan een nieuwe besteld waar hij dik tevreden mee zou zijn geweest. Dan had hier iedereen op het forum en op verjaardagsfeestjes hoog opgegeven van de geweldige service bij Skoda en hadden ze bij Radar de warme douche gekregen.

Gelukkig komen dit soort problemen heel weinig voor, dus financieel had PON dat makkelijk kunnen regelen. De meeste mensen, waaronder ikzelf, hier op het forum zijn dik tevreden zijn met hun Skoda's, Yal heeft de pech gehad een van de weinige mislukte Skoda's geleverd te krijgen. Waar gehakt wordt vallen spaanders, kan gebeuren, en mijn standpunt is altijd dat problemen op zich niet erg zijn, waar het om gaat is hoe je het oplost. Dit forum wordt ook gelezen door mensen die op zoek naar een nieuwe auto. Nog zo'n horror verhaal en mensen haken af, dus ik vind de afhandeling naast heel vervelend voor Yal en zijn familie ook knap stom van de dealer en PON. Het lijkt erop dat zij het gezegde "vertrouwen komt te voet en gaat te paard" niet kennen.

Overigens Yal, ik vind dat je veel geduld gehad hebt, en wens je veel plezier toe met de Mazda, ook hele mooie auto's!
 

sitechris

Donateur
@Yal: Als dit een beetje voorbij is zou ik idd een dealer review schrijven op Autoweek en je kunt ook overwegen of je op dit forum wilt vermelden over welke dealer het gaat.
 

MarcoO2

Forumguru
@ CharlesTrucker: je hebt wel een iets bredere opvatting van de wettelijke garantiebepalingen dan daadwerkelijk het geval is. Maar voor het overige sluit ik me volledig bij je aan: zowel de dealer als PON hebben hier een enorme kans laten liggen en hun merk een hoop schade toegebracht.
 

yal

Lid
Helaas geen nieuws ,

we hebben niets v/d Skoda dealer vernomen en er is geen contact meer geweest nadat wij afgelopen Donderdag met pech stonden en de auto is weggesleept.

Hoop dat de auto snel gemaakt is , dan kunnen wij dit verhaal afsluiten.

Mazda belde zojuist en de nieuwe auto is binnen :yeah:
 

MarcoO2

Forumguru
Zodra de O2 weer rijdt, ga je zeker linea recta naar de Mazda-dealer... "hier, die is voor jullie" ;)

Ik hoop voor je dat je van je Mazda heel wat meer plezier gaat hebben!
 

reeseend

Forumguru
@yal, zou je niet iedere dag 2 maal aan de telefoon hangen om die Skoda dealer als de sodemieter je auto te laten repareren. Ik bespeur hier enige gelatenheid, maar dat zou ik echt niet pikken van mijn dealer. Kom op, laat je horen als een klant die niet genoegen neemt met een afscheping.
Succes Reeseend.
 

yal

Lid
Vanmorgen de directeur van Skoda gebeld en mijn ongenoegen geuit over de gehele gang van zaken en over het wrak dat zij ons verkocht hebben als zijnde een nieuwe auto.
Morgen is de Skoda klaar en hebben ze de gehele schakeltoren vervangen , probleem zat waarschijnlijk in Januari ook daar.

Daarna zijn wij bij de nieuwe auto gaan kijken , en dat zag er goed uit. Mooi leer met rode stiksels ,Bose soundsystem zal wel lekker klinken en de 19inch wielen lijken niet eens zo groot...
Gadgets als een achteruitrijcamera en keyless entry en starten , dode hoek sensoren etc. zijn ook gaaf.

Belangrijker is dat het betrouwbaar is , de tijd zal het leren!

De mazda dealer(zeer enthousiaste mensen) zeiden dat onze auto de eerste GT-M (= full-options) is die ze leveren.

Woensdag (vrouw jarig) kunnen wij haar nieuwe auto halen , of de baby moet dan net komen....zal je net zien :grin:

Grtn yal
 

MarijntjeTDI

Actief lid
Kijk dat zijn leuke dingen om naar uit te kijken; nieuwe auto en een kleintje! Bekijk het maar zo; op het moment dat je de skoda gedropt hebt ben je er vanaf en denk ik ook gauw genoeg vergeten. Suc6 met de auto en de bevalling!
 

MarcoO2

Forumguru
Zo, dat klinkt als een erg mooie uitvoering van de Mazda! Gaaf! Van mij mag je, tegen de tijd dat je 'm hebt, best een paar foto's hier posten!

Enne, succes met de bevalling en geniet van de kleine!
 

mmarechal

Actief lid
Nu weer vooruit kijken dus naar leuke tijden voor wat betreft de auto! Auto klinkt erg goed, prachtige auto, en een kleintje is natuurlijk helemaal geweldig! Alvast veel geluk hiermee!
 
E

Ex-lid 2926

En koop als voorproefje even de nieuwe Autoweek. Vergelijkingstest tussen de CX-5, VW Tiguan en Kia Sportage. Krijg je de bevestiging dat je de goeie hebt uitgekozen.
 

yal

Lid
Bedankt voor de leuke reacties , zal inderdaad een drukke maand worden :xyxthumbs:

De nieuwe autoweek heb ik nog niet binnen , ben al jaren lid.

De proefrit beviel prima met de TS+ automaat.

Grtn yal
 

yal

Lid
We staan PERPLEX , zojuist hebben wij onze Skoda opgehaald.
Mijn vrouw en ik melden ons bij de balie dat wij onze auto kwamen ophalen en de leenauto in kwamen leveren.

De directeur kwam tevoorschijn en gaf ons beide een hand , waarna hij ons feliciteerde!......huh, pardon?? De directeur feliciteerde ons met het feit dat zij van ons verlost zijn , ze zijn blij dat wij als klant weg zijn weggegaan.

Het hele bedrijf is getrakteerd op gebak omdat wij als klant weg zijn , aldus de directeur.
Te gek voor woorden , waar halen ze het lef vandaan???

De problemen die wij gehad hebben bestonden niet , de DSG zou Pon vervangen hebben zonder reden de navigatie die gecrashed was zou niet waar zijn blabla..
Mijn vrouw zei 'dus alle keren dat wij met pech stonden langs de kant v/d weg zijn dus schijnproblemen'??? Geen reactie van de directeur.

Echter een nieuw probleem , er zijn 2 krassen op de auto gekomen die er niet opzaten (getuigen genoeg ivm. o.a. inruil taxaties).
Toen ik de directeur daarmee confronteerde zei hij 'die krassen zaten er al' , waarop ik vroeg of hij de auto had bekeken?
Hij zei , dat hij de auto niet had gezien en dat zij niets meer vergoeden onder garantie , ook de krassen niet.

Dan moeten wij een advocaat in de arm nemen en dan zien wij elkaar in de rechtzaal, aldus de directeur.
De naam van dit bedrijf zou ik niet genoemd hebben als dit niet was voorgevallen.
Dit kunnen wij echter niet over onze kant laten gaan.


Het betreft Skoda Center Utrecht , de directeur is Sjef ten Bergen.

Wordt vervolgd ,

Yal
 
Bovenaan Onderaan