Probleem onder het rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdK

Forumguru
Nou zojuist de factuur betaald, verminderd met 9,10 euro vanwege die mysterieuze prijsverhoging.

Ze krijgen waar ze recht op hebben en niet meer.

Ik hoop dat ik daar geen gezeik meer mee krijg en het EINDELIJK na 4 maanden voorbij is.

Jij gaat gewoon weer een rekening krijgen van die 9,10 euro !! Let maar op !!

Maar ga je nu ook een andere dealer zoeken of blijf je gewoon zaken met ze doen met de grote kans dat de volgende keer je weer 4 maanden bezig bent ???
 

Gieliovd

Forumguru
Het is niet mijn bedoeling zaken met die mensen te blijven doen. Het is makkelijk dat ze lekker dichtbij zitten voor de kleine dingen, maar een beurt laat ik er nooit meer uitvoeren.
 

Gieliovd

Forumguru
Afgelopen vrijdag even bij Martin Schilder Alkmaar geweest. Ik had een wasstraat coupon gehad, dus ging hem even benutten op mijn vrije dag.

Ik was even bij de showroom binnen en sprak met de receptie. Ik meldde dat mijn motormanagement weer eens 150 km aan was geweest na een hele tijd uit te zijn geweest. Ik vroeg of het slim was om hem even uit te lezen. Wellicht dat het wat anders was dan de gasinstallatie die aldoor problemen gaf/geeft.

Zo gezegd, zo gedaan. Na een tijdje wachten de auto opgehaald, ik ben vanuit de showroom naar de werkplaats meegelopen. De deur was verderop dus was klein stukje lopen.

Zo'n 4-5 minuten later kwam ik bij de auto en de monteur was al klaar. Gasklep gereset in de basisstand, was een bekende melding. Auto kon weer mee.

Ligt er vanmiddag een factuur op de mat: €20.68 voor uitlezen auto.

Dat is €21 per 4 minuten! Ze hebben gewoon 0,25 arbeidsuur ingetikt en hatsee, rekening de deur uit.

Ik stond er van te kijken en vind het nog belachelijk. Ik heb de auto wel 5 keer of meer laten uitlezen in Schagen, ook vóórdat ik er een beurt liet uitvoeren. Allemaal gratis gebeurd! Stukje merkgarantie en service zou je zeggen.

Ik heb dan ook Martin Schilder gemaild en dit even uitgelegd met vermelding dat ik het belachelijk vind om dit plots op de mat te krijgen nadat ik het bij dezelfde firma als service gewend ben, en ik daar ook klant ben.

Ze hebben er geen notie van hoeveel geld het is voor 4 minuten werk. Ik moet er een paar uur voor werken ieder geval!

Ps. omgerekend is dit 310 euro arbeidsloon per uur.

Edit: van die factuurfout van laatst heb ik niets meer gehoord tot op heden, is alweer 2 maanden geleden zie ik.
 

Fabia

† In Memoriam
Tsja, een beetje kortzichtig om daar een rekening voor te sturen. Lijkt wel of jij het aantrekt. Ik zou het als een stukje service zien en misschien komt de klant nog een keertje terug voor een andere/nieuwe auto.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik heb ze dan ook benaderd en heb daar gemeld dat ik kwam kijken voor een nieuwe Fabia en gelijk dit ff heb gevraagd. Tevens gemeld dat ik het als service gewend ben.

Ik hoor wel wat ze te melden hebben. Ballentent.
 

Desperado

Forumguru
Rekeningen sturen ok, maar voor 4 minuten werk is dat wel een beetje overdreven.Service valt niet meer mee lijkt het wel.
 

Roel

Lid
Dus altijd eerst afspreken wat de kosten zijn vóórdat er aan de auto wordt gewerkt.
Dat doe ik tenminste wel, om zo ondergenoemde narigheden te voorkomen.
Bij mijn garage (Holdinga in Almere) heb tot op heden dus nog geen problemen gehad met dit soort praktijken!
 

Gieliovd

Forumguru
Tja, als het aldoor netjes wordt gedaan, en je gaat bij hetzelfde concern, ander filiaal, voor hetzelfde klusje, verwacht je dit niet. Ben je met me eens neem ik aan.

Ik spreek ALTIJD kosten af.
 

cvegreen

Forumguru
Is wel handig als je voor ze eraan beginnen dat je zo ongeveer weet wat het je gaat kosten . Ik vraag dat ook altijd " wat gaat dat ongeveer kosten ? " Dan kan je nog beslissen of je het ok vind of niet .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan