Probleem onder het rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Desperado

Forumguru
Het bekende langs elkaar heenwerken van werkplaats en administratie....
Ik zou ook zeker niet betalen voor ik een credit of een goeie factuur had.
Dat doen we bij ons op het werk ook niet en daar wordt er ook noioit moeilijk over gedaan.
 

van inkel

Forumguru
Even een aangetekend briefje sturen met de afspraken die je hebt gemaakt. Niet te lang wachten met het versturen van de brief, anders kun je hem misschien wel aan de deurwaarder meegeven.
 

Gieliovd

Forumguru
Ik ga ze eerst morgen bellen en kijken wat ze daar hebben te melden. Gelukkig heb ik vorige keer de datum en de afspraken op de envelop geschreven, met wie ik heb gesproken.

Als ze daar moeilijk gaan doen dan krijgen ze wel een brief.

Maar dat lijkt me niet de bedoeling, om een klantenrelatie op te bouwen op deze manier.

Ik zat al aan die deurwaarder te denken, bij mijn ouders thuis.
 

EdK

Forumguru
Volgens mij rij je er dagelijks zowat langs !? Dus rekening op zak nemen en na het werk er langs gaan met de Pinpas op zak !!
De persoon opzoeken waarmee je de afspraak gemaakt hebt en hem erop aanspreken !!
Laat hem meteen de factuur veranderen en betaal dan per pinpas en laat op de oude rekening tevens een notitie maken met tekst vervallen en dagtekening en handtekening erbij !!
Dan meteen pinnen en wegwezen aldaar !!
Anders voorzie ik dat het zo'n langlopend en slopend verhaal gaat worden !!
Bellen doe ik nooit in zulk soort situatie's maar ga langs bij zo'n winkelier/ dealer !! Waarom ?? Wel om de simpele reden dat als je er in levende lijve staat op een of andere manier de boodschap bij mensen beter overkomt dan per telefoon !!
Sterkte ermee en altijd beheerst en vriendelijk blijven dan kom je sterker over dan als je gaat schreeuwen of onbeleeft wordt !!

succes !!!
 

cvegreen

Forumguru
Bij mijn vrouw is dat ook al voorgekomen dat ze een factuur opgemaakt hadden waar er iets op gefactureerd stond wat door mondelinge afspraak niet gefactureerd zou worden. De ganse factuur is moeten betaald worden, want die man die het mondeling met mijn vrouw afgesproken had , vertelde doodleuk dat hij dat niet gezegd had. Ik begrijp mijn vrouw nu nog niet dat ze nog steeds naar die dievenbende gaat met haar mormel.
 

Gieliovd

Forumguru
Ja, het lijkt erop dat ze wel heel professioneel bezig zijn daar.

Het is een verhaal dat alweer een tijdje loopt maar ik ben verder alweer een paar maanden niet geweest.

Ik ben het volledig met je eens, ik ben dan ook meteen in de auto gestapt toen ik die nota had liggen voor de eerste keer. Ik ben erheen gereden, nota met onderstreepte regels voorgelegd, maar de betreffende persoon was er niet.

Laten kopiëren, zou op teruggekomen worden. Is gedaan, zou opgelost worden. Nou dan ben ik er klaar mee.

Maar toen kwam de herinnering, weer contact gehad, zou worden opgelost. 2e herinnering... contact gehad gisteren via de telefoon... later een CC van de betreffende persoon... wordt opgelost.

Ik ben er inderdaad stellig in niet eerste te gaan betalen om vervolgens te wachten tot er misschien een creditering komt, waarop ze opeens zeggen "Jaa, meneer van Diepen.... maar dát hebben we niet beloofd", of iets in het verlengde daarvan.

Ik blijf wel vriendelijk, tot het moment dat het persoonlijk wordt, want dan heb ik de neiging boos te worden. Maar daartoe zal het wel niet komen hoop ik. Ze lossen het maar op, ik hoor het wel.

Ik laat wel weten hoe het afloopt.
 

EdK

Forumguru
Hou er alleen rekening mee dat als JIJ het op zijn beloop laat gaan de kans bestaat dat JIJ uiteindelijk een deurwaarder voor de deur hebt !!
EN die komt alleen maar innen en heeft geen oor voor jou mondelinge afspraak !! dus uiteindelijk betaal je dan nog alles !!
Ik zou NU in die auto van je stappen met alle bescheiden en even een praatje gaan maken !! Het is zaterdag en alleen de showrooms zijn open en er staat een nieuw model wagen dus iedereen is er en je kunt meteen je ei kwijt !!
Ook aan toekomstige kopers als het geheel de foute kant oploopt voor jou en je echt je fruststratie kwijt wil !!

We horen wel weer !!??
 

Gieliovd

Forumguru
Daar heb je gelijk in. Ik heb dan ook weinig trek in een deurwaarder, maar als het moet komt hij maar. Ik betaal niks gezien dit afgesproken is.

Ik ben toch nooit thuis :)

Nee even serieus, ik laat ze deze week het zootje oplossen en als ze dat niet voor elkaar krijgen dan sta ik volgende week zaterdag op de stoep bij ze. Door de week werk ik full time in Wormerveer en ben vroeg weg + laat thuis, dus dat gaat niet.

Ze zijn er nu mee bezig naar ik weet, dus geef ze nog een keer de tijd het op te lossen, volgende week moet ik van ze gehoord hebben.

Ik heb ze onderhand een mailbericht gestuurd gezien de werkplaats etc. toch dicht zijn en ik geen zin heb om langs te rijden.

Ik licht hierin de situatie nogmaals toe waarin mijn ongenoegen doorschemert over de afhandeling en een kleine hint richting de uitgevoerde werkzaamheden zonder gewenst effect.

Ik vernoem stellig dat ik deze week de situatie opgelost wil hebben en anders in persoon verduidelijking kom halen op zaterdag.

Het is niet mijn schuld dat de betaling nog niet voldaan is, maar de schuld van de dealer welke verzuimd correct te handelen.
 

EdK

Forumguru
Indien je volgende week toch langs moet ( gaat ) neem dan van je gehele email verkeer een copie mee !! Als je dan iets zegt vanuit die mail's en ze weerspreken het dan kun je ze er meteen mee om de oren slaan !!
Werkt vaak zeer doeltreffend en hierdoor komt het gesprek meteen op zaken doen uit en niet op het welles nietes spelletje !! ( Kunt beter goed voorbereid zijn met bescheiden dan vanuit het hoofd en mond )
 

cvegreen

Forumguru
Indien je volgende week toch langs moet ( gaat ) neem dan van je gehele email verkeer een copie mee !! Als je dan iets zegt vanuit die mail's en ze weerspreken het dan kun je ze er meteen mee om de oren slaan !!
Werkt vaak zeer doeltreffend en hierdoor komt het gesprek meteen op zaken doen uit en niet op het welles nietes spelletje !! ( Kunt beter goed voorbereid zijn met bescheiden dan vanuit het hoofd en mond )

Dat is nu ook weer een heel goede opmerking se . :xyxthumbs:
 

Gieliovd

Forumguru
Jij en ik denken op dezelfde manier, heel goed ja! Ik bereid zoveel mogelijk altijd voor om ervoor klaar te zijn. Ondersteunend is dat mijn geheugen wel eens betere tijden heeft gekend (vermoeidheid).

Nee, alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden, in positieve en negatieve zin.

We wachten het af.
 

EdK

Forumguru
Ondersteunend is dat mijn geheugen wel eens betere tijden heeft gekend (vermoeidheid). QUOTE]

Ehhh weet je je echte naam ( voor en achter ) nog wel ??
Anders heeft dat mbt je geheugen een andere naam, die niet alleen op oude leeftijd voorkomt maar ook op jongere !!
 

Gieliovd

Forumguru
Euh ja, die weet ik nog prima. Ik ben dan ook niet achterlijk, maar heb wat probleempjes :). Alzheimer heb ik ook niet.
 

joergarms

Senior Member
Indien je volgende week toch langs moet ( gaat ) neem dan van je gehele email verkeer een copie mee !! Als je dan iets zegt vanuit die mail's en ze weerspreken het dan kun je ze er meteen mee om de oren slaan !!
Werkt vaak zeer doeltreffend en hierdoor komt het gesprek meteen op zaken doen uit en niet op het welles nietes spelletje !! ( Kunt beter goed voorbereid zijn met bescheiden dan vanuit het hoofd en mond )

Elk A4tje even apart tussen 2 glasplaatjes lijmen, dan komt dat "om de oren slaan" iets beter over.
Verder zou ik zeggen, SUCCES, en anders komt er nog wel een delegatie van het forum om daar wat duidelijkheid te brengen:1439::1439::1439:
 

Gieliovd

Forumguru
Ik wilde het toch wat figuurlijker houden, anders ben ik zo lang niet op het forum ben ik bang, want ja dat zullen ze wel geblokkeerd heb in de PI, denk je niet?

Mijn dank voor het aanbod :D
 

EdK

Forumguru
Elk A4tje even apart tussen 2 glasplaatjes lijmen, dan komt dat "om de oren slaan" iets beter over.
Verder zou ik zeggen, SUCCES, en anders komt er nog wel een delegatie van het forum om daar wat duidelijkheid te brengen:1439::1439::1439:

zie liever die :1439: veranderd worden door lieveheersbeestjes !!!
 

cvegreen

Forumguru
Elk A4tje even apart tussen 2 glasplaatjes lijmen, dan komt dat "om de oren slaan" iets beter over.
Verder zou ik zeggen, SUCCES, en anders komt er nog wel een delegatie van het forum om daar wat duidelijkheid te brengen:1439:

zie liever die :1439: veranderd worden door lieveheersbeestjes !!!

Heb ook zo het idee dat jet met :1439: weinig oplost. Eerder :regels: is aan te raden denk ik .
 

joergarms

Senior Member
nou nou, jullie zijn ineens serieus zeg:D
Tuurlijk weet ik dat ook wel, maar het is wel even nodig om sommige mensen te laten weten dat je je niet van het kastje naar de muur laat sturen. Zelf het recht in de hand nemen werkt meestal averechts, dat snap ik ook wel.

Maar @ Gieliovd, succes in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan