@Stolwijk, draai je wel genoeg toeren bergop? Te laag in de toeren draagt bij aan oververhitting namelijk. Wat kan werken is de olietemperatuur in je maxidot scherm zetten, zodra je ziet dat de temperatuur van de olie oploopt boven de 115 en richting de 120 graden gaat, dan moet je terugschakelen. Meer toeren draaien is meer koeling, laat hem maar gerust 4000rpm draaien, dat is beter als 2000 bergop
Het is bij mij ook alleen bergop @Bakkertje en het toeren draaien dat @Corné de Kluijver benoemt doe ik uiteraard ook. Helpt wel wat, maar niet voldoende.
Olietemp is de eerste die oploopt. Zodra die boven 120 graden is begint de koelvloeistof temperatuur mee te bewegen.
Zoals gezegd, eerste auto waarmee ik dat meemaak. En heb toch al een paar keer een caravan over de alpen getrokken, zowel licht als zwaar gemotoriseerd...
Kun je daar dan de tijd mee instellen dat het heet mag worden ???En dat ik nu voor water en olie een klokje heb