Prijzen zijn bekend !!!

___JC___

Forumguru
Ik heb bij ING even snel een Superb 2 en Octavia 2 vergeleken met ongeveer dezelfde aanschafwaarde:

Superb 2.0TDI 103 kw Elegance EUR 36.590
Octavia RS TDI 125 kw EUR 36.060

En wat denk je? De Superb is EUR 16 per maand duurder dan de Octavia.
Lijkt me dus niet dat ie (relatief) veel duurder is in de lease dan de Octavia.

Om een vergelijkbare uitrusting en vermogen te krijgen als een RS moet je wel wat dieper in de buidel tasten bij de Superb bij aanschaf.
Dat zorgt wel voor een hogere leaseprijs uiteraard.
 

Selwin

Nieuw lid
JC,
Is dat wel helemaal vergelijkbaar? Een RS is toch een hele dure Octavia. De Octavia is toch meer een Golf dan een Superb een Passat is. De restwaarde van de S1 is gewoon veel lager dan die van de Passat en dat merk je in de leaseprijzen.
Als je kijkt naar de S2Combi dan zou de populariteit toch wel moeten gaan stijgen zou je zeggen.
Het enige dat de Passat qua functionaliteit voor heeft op de S2 is de Adaptive Cruise Control. Ik zat al maanden uit te kijken naar de prijslijst van de S2 en ik kreeg bij de VIP introductie een voorlopige prijslijst, zonder ACC. Ik viel bijna van m'n stoel. De Passat heeft het en zelfs een Ford Mondeo. Dan mag het topmodel van Skoda toch zeker wel de ACC van VAG aanbieden?
Sorry ik liet me even gaan. Terug naar de maandlasten. Het valt te bezien of in de loop der tijd de leaseprijzen van de S2 gaan dalen, maar daar heb je pas iets aan bij de volgende S2 denk ik;)
 

___JC___

Forumguru
Het was een reactie op de post dat een Superb relatief duur zou zijn in de lease. Dat blijkt dus wel mee te vallen gezien de aanschafwaarden van genoemde auto's en het verschil in leaseprijs. De RS heeft wel wat meer opties dus die schrijft wel iets harder af dan een normale Octy. Ter vergelijk, mijn Octy is wel een 'normale' versie en die kost ongeveer EUR 2.000 minder dan een RS TDI. Scheelt in leaseprijs ongeveer 35 euro. Kortom de verschillen in leaseprijs zijn niet zo groot.
 

Selwin

Nieuw lid
Scheelt in leaseprijs ongeveer 35 euro. Kortom de verschillen in leaseprijs zijn niet zo groot.
OK dat had ik idd niet verwacht. Dank voor je bericht! Waar bemoei ik me trouwens eigenlijk mee... via mijn werk valt er niets te leasen (OV 100% vergoed) dus ik schaf hem prive aan...
 

VEEJAY

Forumguru
Ik zou de RS laten staan puur om het uiterlijk van de stoelen. Anders zou ik zeker een RS TDI met DSG als volgende auto willen. De S2 is mooi, maar die achterkant kan ik niet mee leven. Dan maar een O2.
 

Selwin

Nieuw lid
Ik zou de RS laten staan puur om het uiterlijk van de stoelen. Anders zou ik zeker een RS TDI met DSG als volgende auto willen. De S2 is mooi, maar die achterkant kan ik niet mee leven. Dan maar een O2.
Als je de S2 alleen vanwege de achterkant laat schieten kun je ook wachten op de combi. Die ziet er hopelijk wat minder suf uit.
 

sitechris

Donateur
Ik zou de RS laten staan puur om het uiterlijk van de stoelen. Anders zou ik zeker een RS TDI met DSG als volgende auto willen. De S2 is mooi, maar die achterkant kan ik niet mee leven. Dan maar een O2.

als ik moet kiezen tussen de RS TDI en de Superb, kies ik toch voor de Superb.

Want: beter uitgerust, mooier interieur en ruimer (ook al heb ik geen kinderen, een ruime, grote auto is toch altijd een plusje). Ook verwacht ik dat de Superb stiller is en nog wel wat comfortabeler is. De RS zal net iets sneller zijn, maar met een chippie erin is de Superb toch ook meer dan snel genoeg ;). En nu ga ik even muggeziften, maar de RS heeft wel een niet onbelangrijke lancune in de uitrusting. Namelijk geen radiobediening aan stuur. Op zich een optie die niet heel belangrijk lijkt, maar het is wel de optie waar ik het meest gebruik van maak. Dus toch wel erg zinvol! En ik ga mee met Veejay, de stoelen in de RS zijn lelijk.
 

LenK

Forumguru
O2 RS en Superb zijn auto's voor een heel verschillende doelgroep.
Behalve dat ze er heel anders uitzien, zullen daarom ook de karakter eigenschappen flink verschillen.
Om de ene wel en de andere niet te willen vanwege stuurbediening radio of stoelbekleding is wat kort door de bocht lijkt me.
 

Selwin

Nieuw lid
als ik moet kiezen tussen de RS TDI en de Superb, kies ik toch voor de Superb.
Want: beter uitgerust, mooier interieur en ruimer (ook al heb ik geen kinderen, een ruime, grote auto is toch altijd een plusje).[...].
Wij moeten wel een Superb. Klinkt raar en nee ook niet zielig, integendeel:winkie:. Hoezo dan? Wij hebben 3 kinderen in de leeftijd van 0-2 jaar. Vanwege mijn lengte en een beenblessure moet mijn stoel helemaal naar achteren tijdens het rijden. Probeer dan maar eens in een Passat of een willekeurig andere stationbak een kind van 4-5-6-7 jaar oud achter die stoel te prutsen. Lukt je niet. Ik heb geprobeerd: V70, A6, Mazda 6, Avensis, enz. eigenlijk alle grote stations. Uiteindelijk ben ik gezwicht voor het idee een MPV te kopen en had al bijna een Smax besteld toen ik hoorde dat Skoda de S2 Combi uit gaat brengen. Nu nog wachten totdat ik kan bestellen...
 

Bakkertje

Forumguru
Wij moeten wel een Superb. Klinkt raar en nee ook niet zielig, integendeel:winkie:. Hoezo dan? Wij hebben 3 kinderen in de leeftijd van 0-2 jaar. Vanwege mijn lengte en een beenblessure moet mijn stoel helemaal naar achteren tijdens het rijden. Probeer dan maar eens in een Passat of een willekeurig andere stationbak een kind van 4-5-6-7 jaar oud achter die stoel te prutsen. Lukt je niet. Ik heb geprobeerd: V70, A6, Mazda 6, Avensis, enz. eigenlijk alle grote stations. Uiteindelijk ben ik gezwicht voor het idee een MPV te kopen en had al bijna een Smax besteld toen ik hoorde dat Skoda de S2 Combi uit gaat brengen. Nu nog wachten totdat ik kan bestellen...

Je zou nog eens kunnen gaan passen in een Altea XL, dat was er 1 op mijn short list. Zelf ben ik afgeknapt op het dashboard uit de Seat, maar ruimte heeft ie wel en echt veel beenruimte, zowel voor als achterin!
Maar een keuze alteaXL vs S2 is natuurlijk makkelijk, dan ga je voor een S2 :worshippy:
 

___JC___

Forumguru
Wij moeten wel een Superb. Klinkt raar en nee ook niet zielig, integendeel:winkie:. Hoezo dan? Wij hebben 3 kinderen in de leeftijd van 0-2 jaar. Vanwege mijn lengte en een beenblessure moet mijn stoel helemaal naar achteren tijdens het rijden. Probeer dan maar eens in een Passat of een willekeurig andere stationbak een kind van 4-5-6-7 jaar oud achter die stoel te prutsen. Lukt je niet. Ik heb geprobeerd: V70, A6, Mazda 6, Avensis, enz. eigenlijk alle grote stations. Uiteindelijk ben ik gezwicht voor het idee een MPV te kopen en had al bijna een Smax besteld toen ik hoorde dat Skoda de S2 Combi uit gaat brengen. Nu nog wachten totdat ik kan bestellen...

Dat probleem ken ik ook. Niet vanwege een blessure maar vanwege mijn lengte moet de stoel helemaal naar achter. Dan krijg je dus in de meeste auto's zeer lastig iemand achter je gepropt. Ik heb laatst in de A6 gezeten en die heeft tegenwoordig net zo veel ruimte achterin als de nieuwe A4! Het moet volgens mij wel in een Passat of Mondeo lukken toch? In mijn O2 kan een klein iemand wel achter me zitten trouwens, maar moet geen uren duren..
 

EdK

Forumguru
Je zou nog eens kunnen gaan passen in een Altea XL, dat was er 1 op mijn short list. Zelf ben ik afgeknapt op het dashboard uit de Seat, maar ruimte heeft ie wel en echt veel beenruimte, zowel voor als achterin!
Maar een keuze alteaXL vs S2 is natuurlijk makkelijk, dan ga je voor een S2 :worshippy:


Maar kofferruimte is minimaal bij een XXL
Verschijnende collega's rijden dezewagen zakelijk en zodra men een buitenland klus heeft en met 3 mensen in de Seat wegmoeten lopen ze stuk voor stuk te klagen over de ruimte en alles mee krijgen !
Vaak moet er klein materiaal per koerier nagestuurd worden omdat het simpelweg niet meer meekan !
 

Selwin

Nieuw lid
Dat probleem ken ik ook. Niet vanwege een blessure maar vanwege mijn lengte moet de stoel helemaal naar achter. Dan krijg je dus in de meeste auto's zeer lastig iemand achter je gepropt. Ik heb laatst in de A6 gezeten en die heeft tegenwoordig net zo veel ruimte achterin als de nieuwe A4! Het moet volgens mij wel in een Passat of Mondeo lukken toch? In mijn O2 kan een klein iemand wel achter me zitten trouwens, maar moet geen uren duren..
Ik heb ze allemaal gepast. Als je in een A6 de stoel helemaal naar achteren zet EN achterover kantelt (kan alleen bij elec.verst. stoelen) dan houd je nog geen 14 cm over. Je hebt ca 25 cm nodig voor bungelende voetjes (kinderen van 4 tot 6 jaar). Als de kinderen ouder zijn en de voetjes bij de grond kunnen heb je weer minder ruimte nodig trouwens.
De Mondeo (nieuwe) heeft dan (op de S en S2 na) de grootste beenruimte achterin. Dus nee, de A6 en Mondeo lukken helaas niet. A6 is trouwens ver boven mijn budget...
 

___JC___

Forumguru
Ik heb ze allemaal gepast. Als je in een A6 de stoel helemaal naar achteren zet EN achterover kantelt (kan alleen bij elec.verst. stoelen) dan houd je nog geen 14 cm over. Je hebt ca 25 cm nodig voor bungelende voetjes (kinderen van 4 tot 6 jaar). Als de kinderen ouder zijn en de voetjes bij de grond kunnen heb je weer minder ruimte nodig trouwens.
De Mondeo (nieuwe) heeft dan (op de S en S2 na) de grootste beenruimte achterin. Dus nee, de A6 en Mondeo lukken helaas niet. A6 is trouwens ver boven mijn budget...

Aha, bungelende voetjes. Daar had ik ff geen rekening mee gehouden. Anders trappen ze de hele reis achter in je stoel natuurlijk.
Maar normaal is 20cm beenruimte ook wel prettig voor achterpassagiers. Denk dat het voor mij straks dus een Mondeo of S2 wordt. Mijn ouders reden vroeger Ford Scorpio, megaveel ruimte in die dingen.
 

higgy

Forumguru
Mijn kids zijn nu 7, 9 en 11 en ik begin nu (weer?) te merken dat die lange stelten te lang worden voor achterin de O2 combi.
Die S2 is achterin echt asociaal ruim: ik kon (bij de preview in Amersfoort) met de bestuurdersstoel in een normale positie, achterin zittend, m'n benen over elkaar slaan zonder de voorstoel te raken!
Voor mij ook graag een S2 combi...
(maar ja, dàt die komt is nog steeds maar 99,9% zeker, en da's 0,1% te weinig!)
 

higgy

Forumguru
Leuk trouwens, dat vergelijkje met de Scorpio combi. Ik vergelijk de S2 meestal met de XM Break, ook al zo'n enorm ruime auto.
 

Wiseguy

Actief lid
Aan het einde van deze week staat de S2 bij de dealer in Eindhoven..... ik ben erg benieuwd.... Ga dan ook zo snel mogelijk even kijken :grin:
 

Wiseguy

Actief lid
Vandaag arriveert de nieuwe Superb bij Verdaat in Eindhoven. Moet mijn auto straks nog ophalen van de APK keuring, dus dan zie ik 'm sowieso.... :-) Ben je er dan ook Higgy? ;)
 
Bovenaan Onderaan