Prijzen zijn bekend !!!

___JC___

Forumguru
Heb de prijslijst ff uitgedraaid en mijn configuratie al samengesteld!
2.0 TDI elegance inclusief alle denkbare opties zoals navigatiesysteem, soundpakket,sportonderstel, 18inch: consuprijs incl btw en bpm € 40.773,--

Doe mij die maar!
In het zwart aub!

ps.: of de 3.0 tdi moet er binnen een jaar komen..... dan wacht ik ff ;)

Waarom heeft Skoda geen online configurator zoals alle andere merken?? Dat is toch wel handig en vooral ook leuk! En die 3.0TDI komt helaas niet want die zou er niet in passen dacht ik.

Ik heb op de leasesite van ons deze twee even tegenover elkaar gezet:

Ford Mondeo 2.3 16v aut Titanium EUR 33.275
Skoda Superb 1.8TSI Elegance EUR 33.890

Als je de Mondeo dan wil met dezelfde dingen die de Superb standaard heeft (xenon, elektrische stoelen, parkeersensoren, verwarmde voorstoelen) komt die dus op EUR 36.225.

De Superb is dus flink goedkoper. Al moet ik zeggen dat de Mondeo 2.3 alleen maar met automaat geleverd kan worden. Dat kost bij Skoda (DSG) dus ook als snel een paar duizend euro meer.
 

bat

Lid
Eeeh, ja, natuurlijk. Had met name mijn bijtelling voor ogen, die ook nog eens afhangt van het energielabel. Was het niet zo dat ik nu dubbel wordt gepakt?
Misschien heb ik wat gemist, maar volgens mij hangt de bijtelling an sich niet af van het energielabel, maar van het privégebruik en de CO2 uitstoot. :crazy:

Dat kleine beetje boete wat bij de catalogusprijs op komt is nauwelijks van invloed op de bijtelling en wordt door de particuliere rijder veel harder gevoeld (al zit het bij de prijs in, dus in de praktijk heb je vrijwel niet door dat je het betaalt).
 

Dutch4x4

Senior Member
Wat ik bedoel, is dat er steeds meer bedrijven zijn met een leasebeleid dat alleen auto's met A-, B- of C-label toestaat, in het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Juist de DSG-versies zijn zakelijk populair (voor mensen die veel kilometers maken en veel in de file staan), dus dan probeer je die onder de D te houden.

Als BMW dat wel lukt, waarom Skoda dan niet? Maar goed, er is nog geen 1.8 TSI met DSG leverbaar. Die zou wel een B- of C-label krijgen. En waarom is die er eigenlijk niet? Passat heeft 'm wel.
 
Misschien heb ik wat gemist, maar volgens mij hangt de bijtelling an sich niet af van het energielabel, maar van het privégebruik en de CO2 uitstoot. :crazy:
precies. En waar gaat het energielabel over? Over de CO2-uitstoot!

Ik denk dat ik het nu toch maar eens tot de bodem ga uitzoeken.
 

TL@

Forumguru
Waarom heeft Skoda geen online configurator zoals alle andere merken?? Dat is toch wel handig en vooral ook leuk! En die 3.0TDI komt helaas niet want die zou er niet in passen dacht ik.

Ik heb op de leasesite van ons deze twee even tegenover elkaar gezet:

Ford Mondeo 2.3 16v aut Titanium EUR 33.275
Skoda Superb 1.8TSI Elegance EUR 33.890

Als je de Mondeo dan wil met dezelfde dingen die de Superb standaard heeft (xenon, elektrische stoelen, parkeersensoren, verwarmde voorstoelen) komt die dus op EUR 36.225.

De Superb is dus flink goedkoper. Al moet ik zeggen dat de Mondeo 2.3 alleen maar met automaat geleverd kan worden. Dat kost bij Skoda (DSG) dus ook als snel een paar duizend euro meer.

In België is er wel een configurator beschikbaar op de Skoda site. Luiheid van de invoerder lijkt me.

Die Mondeo is trouwens ook niet vooruit te branden, vorige week reed ik achter een TDCI (neem aan dat het de traagste 1.8 was van 125pk), veel zwarte rook maar ik reed er altijd rondjes rond, zowel in het hernemen als sprintjes aan het stoplicht.
Heb een tijdje samen gereden met die mens, hij wilde wel spelen :-)

edit: Ik heb een 1.9TDI
 

___JC___

Forumguru
In België is er wel een configurator beschikbaar op de Skoda site. Luiheid van de invoerder lijkt me.

Die Mondeo is trouwens ook niet vooruit te branden, vorige week reed ik achter een TDCI (neem aan dat het de traagste 1.8 was van 125pk), veel zwarte rook maar ik reed er altijd rondjes rond, zowel in het hernemen als sprintjes aan het stoplicht.
Heb een tijdje samen gereden met die mens, hij wilde wel spelen :-)

edit: Ik heb een 1.9TDI

Das gek want de 1.8TDCI Mondeo doet 0 - 100 ruim een seconde sneller dan een 1.9TDI Octavia.
Hij was dus zeker niet aan het spelen maar ging waatschijnlijk halfgas... :laugh:
 

TL@

Forumguru
Das gek want de 1.8TDCI Mondeo doet 0 - 100 ruim een seconde sneller dan een 1.9TDI Octavia.
Hij was dus zeker niet aan het spelen maar ging waatschijnlijk halfgas... :laugh:

Tja, hij kreeg toch dik op z'n bek, telkens opnieuw en als je tot 160km/u volgt in een zone 90 speel je volgens mij toch mee (na die 160 liet ik hem maar voor om nadien aan het licht er terug voorbij te gaan)
 

___JC___

Forumguru
Tja, hij kreeg toch dik op z'n bek, telkens opnieuw en als je tot 160km/u volgt in een zone 90 speel je volgens mij toch mee (na die 160 liet ik hem maar voor om nadien aan het licht er terug voorbij te gaan)

Cijfers liegen toch echt niet dus of hij kan geen gas geven of hij deedt dus niet mee. Of je hebt stiekum een Audi V12 TDI blok in je Octavia liggen...
:D
 

nemo

Senior Member
Nou ik ben alvast aan het sparen! Over 3 jaar zal mijn Fabia aan zijn eind zijn, en wil ik wel een S2 (occasion) van 2008. Het liefst een met DSG-bak.
 

Pendragon

Forumguru
Mijn volgende auto wordt ook een S2. Dit zal Februari 2009 worden. Ik mis alleen in die lijst de CR 2.0 diesel. Op de site van Belgie en Duitsland kan ik die wel kiezen in de car configurator (iets wat ik echt super mis op de site van NL). De 3.6 lijkt me ook wel wat :grin:
 

vdijk

Lid
Mijn volgende auto wordt ook een S2. Dit zal Februari 2009 worden. Ik mis alleen in die lijst de CR 2.0 diesel. Op de site van Belgie en Duitsland kan ik die wel kiezen in de car configurator (iets wat ik echt super mis op de site van NL). De 3.6 lijkt me ook wel wat :grin:

de site van Skoda Nederland is het echt een goed voorbeeld van het bijhouden met informatie.
De site van belgie ziet er inderdaad mooier en completer uit
 
Mijn volgende auto wordt ook een S2. Dit zal Februari 2009 worden. Ik mis alleen in die lijst de CR 2.0 diesel. Op de site van Belgie en Duitsland kan ik die wel kiezen in de car configurator (iets wat ik echt super mis op de site van NL). De 3.6 lijkt me ook wel wat :grin:

Ik plaats de bestelling van mijn nieuwe S2 eind augustus.
Een mocca-brown 1.9tdi ambition, sensoren achter, cruisecontrol, bolero-radio, bluetooth + multifunctioneel stuur...
Just can't wait...
 

higgy

Forumguru
Hm, die samenstelling komt behoorlijk in de buurt van 'mijn ideale auto'.
Heb dit weekend eens op zitten tellen, en een 1.9TDI Greenline vergeleken met een ditto Ambition, waarbij de eerste fors goedkoper is, maar als je dan kijkt wat er op de Ambition zit wat niet standaard op de Greenline zit, of wat niet eens aan opties bestelbaar is op de Greenline, dan is de Ambition toch de meest interessante auto.

Alleen (en nee, niet hier antwoorden ;) ) komt die verrekte S2 Combi nou over een jaar? Mijn dealer zegt: 99,9% zeker. Da's geen 100% :)
Skoda heeft ons eerder een S1 Combi-worst voorgehouden...
 
Hm, die samenstelling komt behoorlijk in de buurt van 'mijn ideale auto'.
Heb dit weekend eens op zitten tellen, en een 1.9TDI Greenline vergeleken met een ditto Ambition, waarbij de eerste fors goedkoper is, maar als je dan kijkt wat er op de Ambition zit wat niet standaard op de Greenline zit, of wat niet eens aan opties bestelbaar is op de Greenline, dan is de Ambition toch de meest interessante auto.

En uiterlijk zijn er ook wel wat verschillen vanaf de ambition.
Deze beschikt wel over de chroomlijsten op radiator, voorspoiler, rond zijvensters en op de koffersluiting.

Ik vind de ambition prima uitgerust, alleen neem ik de fleetpack (in belgie beschikbaar) erbij, dwz sensoren achter, cruisecontrol en nog wat kleinigheden.
En ik had bij mijn testrit van een tijdje geleden een S2 getest met bolero radio, en daar kwam de visualisatie van de nadering tot een opstakel prachtig op het scherm, dus daarom zou ik nog de Bolero boven de Swing verkiezen...
 

Pendragon

Forumguru
De Common-rail 2.0 TDI 170 pk volgt in NL wat later, volgens mij pas begin 09

Af en toe snap ik er niks van. Waarom is ie in Belgie en Duitsland dan wel direkt beschikbaar? :(

Ik zal wel met m'n dealer praten of er dan niet iets te regelen is via Duitsland ofzo, want mijn lease houdt op per begin Februari 2009, dan wil ik de S2 hebben met CR. Als dat nu echt niet kan ga ik denk ik voor de 3.6 :D
 

Roel

Lid
Ik vind de S2 een mooie auto en heb de brochure inmiddels al gehaald bij de dealer. Mijn voorkeur gaat uit naar een 1.8 Elegance in het zwart of Storm Blue met 18". Maar dan zit je al snel boven de 35000€.
Eerst maar eens in het echt bekijken (vanaf 5 september) en rijden!
 
Bovenaan Onderaan