Prijzen zijn bekend !!!

smg

Lid
De diesel is al te calculeren bij ING Carlease:
40.000 km, 4 jaar, incl. brandstof en vervangend vervoer
1.9TDI DRF 77kw Ambition, incl volgende extra's:
Autom.dimm. binnenspiegel
Dimmende spiegels
Metaallak
Parkeersensor voor en achter
Privacy Glass
Verwarmde voorstoelen
Winterbanden (heeft verder niks met Superb te maken)
En de prijs is.... 1.039!
Een Greenline is met dezelfde opties (plus ESP en regensensor) voor 1.009 te krijgen. Al met al goed te doen dus. De enige vraag voor mij is nu: vind ik de Superb nu een fijnere auto dan een Passat Variant? Ik vind de S2 vooral van achteren niet echt mooi, hoe zeer ik ook mijn best doe. Maar misschien ga ik live nog overstag, b.v. omdat de ruimte achterin wel heel prettig is.
 

smg

Lid
Dit wordt dan de vergelijking:

Type Superb 1.4 TSI 92kW Ambition
Carrosserie Hatchback (5)
Cons. prijs (inclusief opties) 31,062.00
Leasetarief incl. brandstof 1,060.69
Metaallak
Parkeersensor voor en achter
Autom.dimm. binnenspiegel
Verwarmde voorstoelen
Trekhaak
Winterbanden

Type Passat 1.4TSI 90kW Comfortline variant
Carrosserie Stationwagon
Cons. prijs (inclusief opties) 33,810.00
Leasetarief incl. brandstof 1,053.09
Metaallak
Parkeersensor voor en achter
Trekhaak
Zonwering
LICHT EN ZICHT II
Licht En Zicht Pakket Automatisch Dimmende Buitenspiegels Elektrisch Inklapbare Buitenspiegels Verlichting Aan Onderzijde Buitenspgls
SECURE PAKKET
Ultrasoon Alarm Met Back Up Hoorn Verwarmbare Voorstoelen Verwarmbare Voorruit En Sproeiers Auto Hold Functie/Tyre Leak Indicator
Winterbanden

Moeilijk, moeilijk...
 

Pendragon

Forumguru
Weet iemand ook de reden waarom de 2.0TDI CR (170PK) niet direkt in Nederland leverbaar zal zijn? Op de car configurator van Belgie en Duitsland kun je die versie wel gewoon kiezen, maar in de NL prijslijst staat hij niet. Ik zie de logica niet.
 

Pendragon

Forumguru
Net vernomen van m'n dealer dat de CR 2.0TDI aan het einde van dit jaar komt, dus komt het voor mij wel goed :)
 

EdK

Forumguru
Dit wordt dan de vergelijking:

Type Superb 1.4 TSI 92kW Ambition
Carrosserie Hatchback (5)
Cons. prijs (inclusief opties) 31,062.00
Leasetarief incl. brandstof 1,060.69
Metaallak
Parkeersensor voor en achter
Autom.dimm. binnenspiegel
Verwarmde voorstoelen
Trekhaak
Winterbanden

Type Passat 1.4TSI 90kW Comfortline variant
Carrosserie Stationwagon
Cons. prijs (inclusief opties) 33,810.00
Leasetarief incl. brandstof 1,053.09
Metaallak
Parkeersensor voor en achter
Trekhaak
Zonwering
LICHT EN ZICHT II
Licht En Zicht Pakket Automatisch Dimmende Buitenspiegels Elektrisch Inklapbare Buitenspiegels Verlichting Aan Onderzijde Buitenspgls
SECURE PAKKET
Ultrasoon Alarm Met Back Up Hoorn Verwarmbare Voorstoelen Verwarmbare Voorruit En Sproeiers Auto Hold Functie/Tyre Leak Indicator
Winterbanden

Moeilijk, moeilijk...


Sorry maar een hatchback met een stationwagon vergelijken ??
Waarom niet gewoon de passat hatchback als vergelijk
En anders even wachten tot de SuperB 2 station uitkomt en dan weer een vergelijk maken met de VW station
 
Afhankelijk van waar je werkt (hoeveel leaseauto's) en je wensenpakket zeker wel. Bij mijn werkgever (wagenpark 30-40 auto's) kost een Fabia 1.9tdi je 700 euro, een Octavia 900, en een Superb rond de 1100 per maand.
 

___JC___

Forumguru
Die leaseprijzen zullen inclusief benzine zijn want mijn Octy kost mn baas net iets meer dan 700 eutjes bij ING carlease..
 

nemo

Senior Member
Maar wordt dat bedrag dan van je salaris ingehouden of is dat gewoon het budget wat je 'namens de baas' mag uitgeven?
 
Dit gaat offtopic, maar ik zal je vraag beantwoorden. Dit kan overigens voor iedere werkgever anders zijn. Ik krijg een mobiliteitsbudget van een x bedrag, dat ik mag gebruiken voor een leaseauto. Ik kan er ook voor kiezen om per gereden zakelijke kilometer 19ct netto uit te laten betalen, en het eventueel resterende bedrag uit het budget bruto.
 

smg

Lid
@Nemo: het bedrag is de kostprijs per maand voor mijn werkgever, en inclusief brandstof. Voor mij betekent het een eigen bijdrage van ca. 15% van dat bedrag plus de bijtelling. Komt neer op ongeveer € 375 netto per maand. Auto vd baas is dus niet gratis, wel voordeliger dan het hebben van een eigen auto (tenzij je veel km-vergoeding krijgt).

De vergelijking met een passat variant gaat voor mij wel op: ik moet per januari weer een andere auto, dan is de superb nog niet in stationvariant verkrijgbaar. Eigenlijk wil ik een station (gebruiksgemak voor gezin met 3 kinderen), maar omdat de Superb een 5e deur heeft mag hij toch de concurrentie aan. De passat sedan is geen optie vanwege z'n kleine achterklep. Het staat iedereen uiteraard vrij een andere afweging te maken.

Vandaag overigens proefgereden met een passat 1.4 TFSI, ik moet zeggen een prima motor. Vanwege z'n maximaal koppel bij 1.500 toeren een motor met dieselgemak en krachtig genoeg om die auto goed van z'n plek te krijgen. Ik ga er van uit dat dit ook voor de superb zal gelden. Die ga ik 5 september proefrijden, ik ben erg benieuwd!
 

EdK

Forumguru
Maar wordt dat bedrag dan van je salaris ingehouden of is dat gewoon het budget wat je 'namens de baas' mag uitgeven?

Baas ?? een hond heeft een baas , of je moet een halsbandje hebben ?? :923: :D


Je werkgever bepaald hoeveel je aan een auto mag besteden !!
Jij mag indien je deze ook prive gebruikt opgeven aan de belasting waarna je 25% van de nieuwwaarde behoort op te geven
Dit moet je bij je salaris optellen , hierna gaat er een rekensom overheen waar dan een bedrag uitkomt wat jij mag betalen aan de belastingdienst !!

Wat en hoe die rekensom is zou misschien een mede skodarijder die misschien ook nog belastinginspecteur is verder kunnen uitleggen in een nieuw topic !

Maar ondanks dat die leaserijders klagen rijden er tegenwoordig wel erg veel mensen in een leasebak !! Toch fiscaal goedkoper ??
 

___JC___

Forumguru
HEE een 1.8 TSI met 4x4 alleen de prijs is nog niet bekend !! En met chip komt die straks op 200pk MET garantie. Die Superb wordt op eens een stuk aantrekkelijker !!
 

sitechris

Donateur
HEE een 1.8 TSI met 4x4 alleen de prijs is nog niet bekend !! En met chip komt die straks op 200pk MET garantie. Die Superb wordt op eens een stuk aantrekkelijker !!

Vooral de Elegance is imo een erg aantrekkelijke auto. Mooie uitrusting, mooi interieur. Helemaal super. De ambiente vind ik minder aantrekkelijk, zeker ook vanwege de tweekleurige stoelbekleding.
 

Selwin

Nieuw lid
Welk pakket is het interessantst? - Even een excelletje maken

Hallo allemaal,
Het wordt sowieso een S2 1.8TSI-DSG7. En een Combi. De vraag is alleen: welk pakket en welke opties?
Ik heb daarvoor een excelletje gemaakt voor mijzelf, met daarin de opties die ik zelf zou kiezen en vervolgens per pakket welke opties daar al in zitten en hoeveel het eventueel kost om de resterende gewenste opties erbij te kopen. De kosten voor bijvoorbeeld Bi-Xenon koplampen zijn op een comfort 1570 Euro, op een Ambiente 1212 Euro en standaard op een Elegance. Dan kom ik tot verrassende uitkomsten. Een Elegance lijkt erg compleet maar kost 2800 Euro meer. Neem ik een Ambition met als extra opties:
Bandenspanningscontrole (65), Bi-Xenon (1212), parkeerassistent (434), Parkdistance V/A (413), verwarmbare voorstoelen (304), Schakelpaddles op het stuur (466), Radio bolero (390), sound system (500), electr.verst.bestuurdersstoel met geheugen (100!), LM velgen Trifid (381), alarm (325) en ik reken 1500 Euro voor de combi, dan kom ik op 41556 Euro uit. Dezelfde opties op een Comfort komen op 43287, omdat ik daarop ook ESP, Parkdist en nog zo'n paar dingen bij moet tellen. De Elegance komt uit op 41306 en dat is dus zo'n 250 Euro minder en dan krijg je er ook nog de overige extra's bij. Zo'n sommetje is erg verhelderend, kan het iedereen aanbevelen.
 

Gieliovd

Forumguru
Tja heren jullie maken erg aantrekkelijke rekensommetjes. Een dergelijke auto is voor veel leasers dan ook best bereikbaar heb ik het idee.

Voor mij blijft het de komende jaren (decennia?) nog erg veel geld denk ik zo maar, tenzij ik er een kan leasen.

Benzine leasen wordt ook weer al interessanter straks dus een 1.8T 4x4 Elegance Combi... dat wordt hem dan maar!
 

Bakkertje

Forumguru
Ik had bij mijn keuzes voor een nieuwe leaseauto een S2 greenline (met alleen metallic lak als extra optie) laten calculeren door ING en Leaseplan, bij beide maatschappijen komt de auto rond de 1050 per maand uit inclusief brandstof obv 40 dkm/jaar 48 maanden. In vergelijk met de O2 combi in Elegance Attractive Business voor 938 per maand is een S2 toch een stuk duurder dan een O2 en veel minder compleet. Voor mij te duur zelfs. Oke, hij is in aanschaf iets goedkoper waardoor je minder aan de boeven in Den Haag betaald, maar dan nog. Het hoge lease bedrag heeft te maken met de vaste lasten (een S2 is zwaar, dus duurdere verzekering en belasting) als klap op de vuurpijl een lagere restwaarde een grote auto schrijft meer af dan een goedkopere.
 
Bovenaan Onderaan