Prijzen zijn bekend !!!

elcocheSKODA

Actief lid
Skoda heeft de prijzen van de nieuwe Superb bekend gemaakt, de 1.4 TSI is er al vanaf 26.190 euro.

Superb rijden kan vanaf iets meer dan 26 mille en voor dat geld krijg je een 1.4 TSI Comfort met 125 pk. Een volgende stap is de 1.8 TSI met 160 pk en die is er als Comfort vanaf 28.190 euro. De sterkste benzinemotor, de 3.6 FSI met een 260 pk sterke V6 kun je alleen als Elegance bestellen en dan staat er 45.390 euro op het prijskaartje.
Dieselen kan vanaf 28.690 euro met de Comfort 1.9 TDI (105 pk), er is een 2.0 TDI met 140 pk (pompverstuiver) die minimaal 33.790 euro kost. De topdiesel heeft wel een 2.0 TDI commonrail en die levert dan meteen 170 pk, maar die is nog niet leverbaar. Voor zuinige rijders biedt Skoda de GreenLine aan, een 1.9 TDI met 105 pk die net als de gelijkgemotoriseerde VW Passat Bluemotion zuiniger gemaakt is. Deze versie komt op 28.690 euro.

Drie uitrustingsniveaus
Er zijn drie uitrustingsniveaus: Comfort, Ambition en Elegance. De basisversie heeft onder meer Climatic klimaatregeling, een radio met cd-speler, een knie-airbag, cruise control maar moet het wel met stalen wielen met doppen doen (16 inch). De Ambition voegt daar onder meer chromen accenten aan de buitenzijde, 16 inch lichtmetalen wielen, parkeersensoren achter en een regensensor aan toe. Als Elegance is de Superb fully loaded, je krijgt dan bovenop genoemde zaken onder meer een bandenspanningscontrolesysteem, bi-xenonkoplampen, elektrisch verstelbare voorstoelen, parkeersensoren voor en achter, 17 inch lichtmetaal en verwarmbare voorstoelen.

Alle prijzen Skoda Superb

Comfort 1.4 TSI 26.190 euro
Comfort 1.8 TSI 28.190 euro
Comfort 1.9 TDI 28.690 euro
Comfort 2.0 TDI 30.890 euro
GreenLine 1.9 TDI 28.690 euro
Ambition 1.4 TSI 29.090 euro
Ambition 1.8 TSI 31.090 euro
Ambition 1.9 TDI 31.590 euro
Ambition 2.0 TDI 33.790 euro
Elegance 1.8 TSI 33.890 euro
Elegance 3.6 FSI 45.390 euro
Elegance 2.0 TDI 36.590 euro

Bron: Autoweek.nl

Voor uitgebreide prijslijst zie: http://www.autoinbedrijf.nl/uploads/modelchanges/755.pdf
 

Gieliovd

Forumguru
Top man, doe mij die maar! Die Elegance 3.6 dan maar of die 2.0 CRTDI!

Wat vreemd dat die common rail nog niet leverbaar is, ik dacht toch echt een test te hebben gezien van een 2.0 CRTDI tegen een andere wagen op het forum. Iets van O2 tegen Passat?
 

LenK

Forumguru
Niet duur maar ook niet goedkoop.
Wel goedkoper dan een Passat maar niet goedkoper dan een Mondeo.

En weinig keus in automaten.
 

Gieliovd

Forumguru
Wat ik ff niet snel zie, heeft de 3.6FSi 4-wielaandrijving?
Powering the flagship model, the 3.6-litre V6's torque is split between the front and rear wheels by a 'fourth-generation' Haldex system. Though it sends 100 per cent of the torque to the front wheels most of the time, Skoda defines it as a "permanent" all-wheel drive system. An electronically-controlled clutch system progressively diverts torque to the rear wheels as the system detects slip from the front.

Vrij vertaald als "blijkbaar wel".

Ik vind dit dan wel weer grappig om te lezen:

The base Ambition grade gets Volkswagen-Audi Group's (VAG) excellent 1.8 TSI engine. Yes, you read that right, a 1.8-litre turbo direct-injection engine in a large car.

Australiërs zijn gewend om auto's met 4 liter motoren te rijden.
 

Wiseguy

Actief lid
Hmmmm..... dat wordt nog eens goed kijken of de volgende leasebak niet een S2 gaat worden i.p.v. de O2 Attractive BE 2.0 TDI met heel wat opties..... :D
 

remmie

Lid
Prijzen liggen lager dan de Superb 1. Mijne kostte nieuw incl. acessoires iets van 44.000

Ben benieuwd of dit de definitieve prijzen zijn...
 

Ralph

Lid
Heb de prijslijst ff uitgedraaid en mijn configuratie al samengesteld!
2.0 TDI elegance inclusief alle denkbare opties zoals navigatiesysteem, soundpakket,sportonderstel, 18inch: consuprijs incl btw en bpm € 40.773,--

Doe mij die maar!
In het zwart aub!

ps.: of de 3.0 tdi moet er binnen een jaar komen..... dan wacht ik ff ;)
 

sitechris

Donateur
De auto is zeer scherp geprijsd! Als je een Mondeo 140 pk gaat pimpen op Elegance uitrusting niveau zit je dik over de 40 mille. Sterker, zelfs een aangeklede Octavia gaat al serieus richting de Superb prijs.
 

Dutch4x4

Senior Member
Heb ik 't goed dat geen enkele Superb met DSG ook maar in de buurt komt van een A-, B- of C-label? Lekker slim op de zakelijke markt...
 
Heb ik 't goed dat geen enkele Superb met DSG ook maar in de buurt komt van een A-, B- of C-label? Lekker slim op de zakelijke markt...
Maar is dat energielabel niet alleen voor de nederlandse markt? Dan is het niet zo heel raar. En als je naar de andere types kijkt, zie je dat daar ook weinig rekening mee wordt gehouden. Roomster: Geen motorisering onder D, Fabia: alleen de kleinste motoren een C en uitvoeringen met tiptronic scoren gelijk een E. Was voor mij wel een keertje extra slikken voordat mijn FII 1.6 S werd besteld (label D), maar heb het er uiteindelijk niet om gelaten.
 

remmie

Lid
Laten we ons rijplezier nu echt allemaal vergallen door die labels met bijbehorende kosten? Jammer is dat toch, zo'n nederlandse uitvinding die weer eens gebaseerd is op foutieve gegevens (a-label = niet gelijk aan minder vervuilend dan een B of hoger!)
 
Laten we ons rijplezier nu echt allemaal vergallen door die labels met bijbehorende kosten? Jammer is dat toch, zo'n nederlandse uitvinding die weer eens gebaseerd is op foutieve gegevens (a-label = niet gelijk aan minder vervuilend dan een B of hoger!)
Nee, het gaat helemaal niet om rijplezier, het gaat om het feit dat ik als leaserijder deze auto meer in mijn portemonnee voel dan als hij een A-, B- of C-label had gehad. Dat is nou eenmaal de situatie hier in Nederland. En dat bedoelde Dutch4x4 dan ook met de opmerking over de zakelijke markt.

(En ja, ik weet ook dat het energielabel een nogal verkeerd gekozen naam is en dat het ook nog eens niet alles zegt over de mate van milieuschade die een auto veroorzaakt...)
 

EdK

Forumguru
Nee, het gaat helemaal niet om rijplezier, het gaat om het feit dat ik als leaserijder deze auto meer in mijn portemonnee voel dan als hij een A-, B- of C-label had gehad. Dat is nou eenmaal de situatie hier in Nederland. En dat bedoelde Dutch4x4 dan ook met de opmerking over de zakelijke markt.

(En ja, ik weet ook dat het energielabel een nogal verkeerd gekozen naam is en dat het ook nog eens niet alles zegt over de mate van milieuschade die een auto veroorzaakt...)


Als lease rijder ??
Ben bang dat we er allemaal last van hebben hoor !!
Dus ook ik ,die de wagen dus gewoon prive hebben aangeschaft !
 
Als lease rijder ??
Ben bang dat we er allemaal last van hebben hoor !!
Dus ook ik ,die de wagen dus gewoon prive hebben aangeschaft !
Eeeh, ja, natuurlijk. Had met name mijn bijtelling voor ogen, die ook nog eens afhangt van het energielabel. Was het niet zo dat ik nu dubbel wordt gepakt?
 

EdK

Forumguru
Eeeh, ja, natuurlijk. Had met name mijn bijtelling voor ogen, die ook nog eens afhangt van het energielabel. Was het niet zo dat ik nu dubbel wordt gepakt?


Hou alleen 1 ding altijd in je achterhoofd als lease rijder !
Je bent tot op heden nog steeds stukken goedkoper uit met je bijtelling dan de prive bezitters van een auto !!
En dan wel berekenen met een gelijkwaardig merk cq model !

Ikzelf zou ook in een leasewagen kunnen rijden, maar ik heb weinig zin om in een Citroen Jumpy met een laadruimte vol materiaal en gereedschap te rijden en grote teksten met firmanaam erop !
 
Hou alleen 1 ding altijd in je achterhoofd als lease rijder !
Je bent tot op heden nog steeds stukken goedkoper uit met je bijtelling dan de prive bezitters van een auto !!
En dan wel berekenen met een gelijkwaardig merk cq model !

Ikzelf zou ook in een leasewagen kunnen rijden, maar ik heb weinig zin om in een Citroen Jumpy met een laadruimte vol materiaal en gereedschap te rijden en grote teksten met firmanaam erop !
Dat doe ik ook. Duidelijk een secundaire arbeidsvoorwaarde :)
 
Bovenaan Onderaan