Prijs Citigo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chatslet

Forumguru
Half juli bij de dealert, dan rij je er eind julie mee weg. Das inderdaad snel. De levertijd van een Fabia is rijkelijk lang. Half maart besteld, wordt deze week pas bij de dealer afgeleverd en half juni kan ik hem pas halen.
 

Phaedros

Nieuw lid
Mooie kleur, leuke opties en lekker veel voordeel die "Tour" uitvoering.

Inderdaad een leuke aanbieding, maar een Tour die extra aangekleed is met min of meer een gelijkwaardig uitrustingsniveau als de Elegance met wat opties, scheelt geen honderden euro's in vergelijking met die Elegance. Ik heb het een tijdje geleden uit zitten vergelijken en ik kwam op een prijsverschil van zo'n 400 euro, alleen had de Elegance in dat geval nog stoelverwarming en chromen accenten in het interieur (niet te bestellen op de Tour). Dus uiteindelijk is het voordeel wat lager dan de 670 euro die voorgespiegeld wordt (al hebben ze die berekening gebaseerd op de standaarduitrusting van de Ambition en dan komt het meer in de richting), maar ach... ik zal niet klagen ;)

Chatslet zei:
Half juli bij de dealert, dan rij je er eind julie mee weg. Das inderdaad snel. De levertijd van een Fabia is rijkelijk lang. Half maart besteld, wordt deze week pas bij de dealer afgeleverd en half juni kan ik hem pas halen.

Ik hoop het! Kan ik in augustus al lekker rondtoeren. Voor jou nog maar twee weken dus. Je hebt er al een week of elf opzitten, dus het einde komt in zicht! :cool:

Vind het overigens reuze spannend om 'm op te halen. Heb alleen een rode Citigo gezien en die zag er prima uit in het echt, maar het is toch altijd even afwachten hoe het uitpakt als je bestelt n.a.v. enkel foto's en video's op internet.
 
Inderdaad een gave kar!

Ben 2 week terug naar de dealermeeting geweest. (intro Citigo)
Ook even een stukje kunnen rijden met de Citigo J
Wat een fijne auto zeg! Had niet verwacht dat een auto uit deze klasse gewoon prima rijd!
Veel ruimte, ben zelf 2meter, en kon prima zitten in de auto!

Alvast veel goede kilometers!
 

Phaedros

Nieuw lid
Inderdaad een gave kar!

Ben 2 week terug naar de dealermeeting geweest. (intro Citigo)
Ook even een stukje kunnen rijden met de Citigo J
Wat een fijne auto zeg! Had niet verwacht dat een auto uit deze klasse gewoon prima rijd!
Veel ruimte, ben zelf 2meter, en kon prima zitten in de auto!

Alvast veel goede kilometers!

Bedankt, dat laatste zal ongetwijfeld lukken!

Da's goed om te horen, het is voor mij een grote verrassing. Heb in januari even in een VW Up gezeten en de ruimte voorin is inderdaad behoorlijk riant voor een model uit deze klasse. Geen proefrit gemaakt in die Up, dus ik ga puur af op verslagen van journalisten die zeggen dat dit trio tot de beteren van dit segment behoort. Neem aan dat zij het wel kunnen weten ;)
 

cvegreen

Forumguru
De prijze van de citigo heb ik nog niet gevonden in belgië, maar wat mij wel is opgevallen is dat ze bij skoda belgië de fabia modellen hebben hernoemd en dat de prijze een flink stuk duurder zijn geworden. Waarschijnlijk omdat de citigo een bestaan zou kunnen hebben in belgië. Als de prijzen tussen de citigo en de fabia te klein zijn gaan de mensen makkelijker voor een fabia gaan in plaats van voor de citigo te kiezen.
 

Tones

Actief lid
Voila cvegreen, hier vind je de Citigo prijzen voor België. Selecteer "een Citigo configureren" en de prijs wordt opgeteld en aan het eind van je configuratie samengevat.
 

cvegreen

Forumguru
Bedankt, de reden waarom ik het niet vond is omdat mijn tablet pctje geen bruikbare java bevat(chinees spul he) . Vandaar dat ik niets vond.
 

Phaedros

Nieuw lid
Voor wie binnenkort nog een keus moet maken:

Goed nieuws! In zeer beperkte oplage komt de Skoda Citigo Tour uitvoering als 5-deurs versie! Wees er snel bij, want op is op! #LetsCITIgo
Kan het nieuwtje alleen verder nergens terugvinden, maar ik kwam het zojuist tegen in dit Twitterbericht.
 

pvaken

Lid
Voor wie binnenkort nog een keus moet maken:


Kan het nieuwtje alleen verder nergens terugvinden, maar ik kwam het zojuist tegen in dit Twitterbericht.

Het nieuws klopt, vorige week een 5 deurs tour besteld in deep black metallic met travel pack, sunset en een reservewiel.
Optie is nu ongeveer 2,5 week beschikbaar vertelde de dealer.
 

cali05

Forumguru
Heb vrijwel dezelfde besteld alleen dan in Candy White. Uit ervaring kan ik aangeven dat de deuren van de driedeurs enorm zijn. De B-stijl zit daardoor erg ver naar achteren waardoor je ver moet reiken om je gordel te pakken. Daarnaast vond ik het walkin systeem niet erg handig. Je moet de hendel naar achterin duwen en de stoel naar voren. Dus altijd 2 handen nodig om achterin te stappen.
Kortom voor €300,- biedt een vijfdeurs veel gebruiksgemak voor relatief weinig geld meer. Daarnaast is die Tour erg leuk uitgerust
 

pvaken

Lid
De meerprijs voor de 5 deurs bedraagt 320 Euro.
Wellicht een tip voor een ieder die een tour in 3 deurs heeft besteld en alsnog een 5 deurs wil.
Mijn dealer gaf aan dat ze tot 3 weken voor de productie datum de gehele auto nog konden wijzigen.
Dus als je nog een 5 deurs wil in de tour uitvoering zou ik snel je dealer even bellen en vragen of hij er een 5 deurs van kan maken.

(Dit is op basis van wat mijn dealer mij heeft verteld, biedt dus geen 100% zekerheid).
 

Fabia

† In Memoriam
Heb vrijwel dezelfde besteld alleen dan in Candy White. Uit ervaring kan ik aangeven dat de deuren van de driedeurs enorm zijn. De B-stijl zit daardoor erg ver naar achteren waardoor je ver moet reiken om je gordel te pakken.

Dat viel me gelijk op met de proefrit, het zijn echt megadeuren. Je zal maar parkeren in een parkeer garage.
 

Eline

Nieuw lid
Het gekke is dat als je chat met een medewerker van Skoda via de site dat zij beweren dat de Tour er niet in 5-deurs versie te krijgen is. Maar ik moet erbij zeggen dat ze me ook niet kon vertellen wanneer de 5-deurs demo's naar de dealers gingen....
 

EdK

Forumguru
Die medewerkers moeten nog op cursus en hebben oude folders, net zoals met de navi kaarten moeten eerst de oude folders op
 

RefleCs

Forumguru
Dat viel me gelijk op met de proefrit, het zijn echt megadeuren. Je zal maar parkeren in een parkeer garage.

Ik heb dat gehad met een Polo. Sindsdien voor mij geen 3 deurs meer! Die deuren zijn zo groot dat je bij een normale plek al een slangemens moet zijn om normaal uit je auto te komen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Uit ervaring kan ik aangeven dat de deuren van de driedeurs enorm zijn.
Geldt eigenlijk voor elke 3- (c.q. 2-)deurs auto en is ook logisch: je moet toch achter de voorstoel langs om achterin te komen, ook al klap en schuif je die een beetje naar voren.

Maar de gemiddelde Skodarijder kent dit fenomeen waarschijnlijk niet omdat er vrijwel geen 2-/3-deurs Skoda's in omloop zijn. Ruim 10 jaar geleden heb ik proefgereden in een Fabia 1 sedan (!) die, als ik me goed herinner, wel 2 deuren had. Ik vind het niet zo vreemd dat er van die versie maar weinig verkocht zijn; heb toen zelf ook voor de combi gekozen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan