Prijs Citigo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Wij hebben er over zitten dubben of wij onze huidige Swift (7 jaar oud, wordt weinig meer mee gereden ivm de Fabia Combi GL) in zouden ruilen voor een goedkoper autootje. De Swift doet met een sportieve rijstijl slechts 1:12. En er zat wat extra onderhoud aan te komen in de vorm van nieuwe schijven/blokken, airco opnieuw op druk laten zetten, 4 nieuwe banden, etc. Perfecte auto qua betrouwbaarheid overigens! Dit tov een Citigo of ander klein autootje incl de andere lasten als MRB, verzekering en normale onderhoud heeft ons besloten hem in te gaan ruilen.

In eerste instantie zou het dus een Citigo gaan worden. We hebben verschillende auto's gereden (Aygo, Pixo, 107, Picanto, etc.) , maar waren beiden erg positief over de Alto in de exclusive uitvoering (oa standaard ESP). De Citigo werd onder aan de streep toch wel duur met een volledig aangekleed pakket. 2e hands zijn ze niet beschikbaar en dit samen vattende, is het een 2e hands Alto geworden. 3 jaar oud met 20Dkm op de teller. Als we kijken naar wat we nu bij moeten betalen op de Alto tov het extra onderhoud wat er aan zat te komen hoeven we maar erg weinig bij te leggen. En weer 12 mnd BOVAG garantie..

Helaas dat een Citigo in een zeer uitgebreide uitvoering teveel geld moet kosten bij de dealer. Dit vind ik over het algemeen wel gelden voor alle kleine autootjes overigens. Dus niets ten nadele van de Citigo. En als ik heel eerlijk mag zijn kan geconcludeerd worden dat Suzuki betrouwbaarder is als een Skoda. Dat speelt natuurlijk ook mee als je een andere auto koopt die je nog heel lang wilt blijven rijden. De Swift hebben wij ook 7 jaar gereden zonder enig mankement of maar een storing. Dat kunnen wij helaas niet zeggen van de Fabia GL.
 

Tones

Actief lid
Dat klinkt als een weloverwogen keuze Noord26. Hier was de prijs niet van doorslaggevende aard. Wel dat het een A segment wagentje moest zijn die duits aanvoelde, dat hij veilig (5 sterren NCAP) & zuinig moest zijn, geen dashboard moest hebben met een "Bart Smit" uitstraling en verder wel liefst zoveel mogelijk toeters en bellen. Ik heb er het volste vertrouwen in dat hij probleemloos van A naar B rijdt, al besef ik dat een ketting net zo sterk is als de zwakste schakel. Al deze eisen, plus het elektrische panoramadak (leuk om mee te spelen) en de goede inruil prijs voor de 9 jaar oude, altijd werkende Lupo, heeft mevrouw Tones wederom voor VAG doen laten kiezen.
 

Noord26

Forumguru
Ik begin alle kleine autootjes van tegenwoordig steeds meer te waarderen, zeker de wat aangeklede versies. Dat segment heeft veel grotere stappen gemaakt als grotere auto's de laaste jaren. Waarom een (2e) belasting-spekker op de stoep hebben staan als er toch in feite nooit iemand achterin zit of er geen boodschappen in hoeven? Schrok elke keer weer als ik een relatief kleine Swift weer vol moest gooien met 40 liter benzine elke 450km..

Citigo rijdt overigens nog net een stukje volwassener als een Alto. En ten opzichte van een Aygo/C1/107 rijden beiden een stuk volwassener. Rijkwaliteit van de Citigo kan ik helemaal onderstrepen en dat wij er niet voor gekozen hebben komt puur omdat er nog geen 2e hands modellen zijn. Met 5-8Dkm per jaar is een splinternieuwe kopen een beetje overbodig in onze optiek. Wij gaan liever op rondreis ergens op de wereld van de bespaarde centen..

Maar goed als iedereen hetzelfde overal over zou denken en hetzelfde zou willen, zou het maar een saaie wereld zijn toch? :rolleyes:
 

EdK

Forumguru
Ach over een jaartje of drie is er nog hoop !
En veel plezier met de nieuwe niet skoda aanwinst !
Maar ook die brengt je van A naar B mag ik aannemen
 

Ronnie

Forumguru
Ik heb zojuist de laatste update van ETKA uitgevoerd, (446/63), Ik heb wel een bestelnr. maar er wordt geen prijs bij vermeld.
Bestelnr.: 1ST 601 025 8Z8, Auriga- Brillantsilber.
 

Tones

Actief lid
Ik had gehoopt dat er ook een chromen strip in de lijst zou staan voor op de voor spoiler, achterklep en portieren.
 

vinshi

Lid
wat kost deze uitvoering tones mijn vrouw heeft namelijk 1 move up met executive paket en drive paket deze kost net geen 11000 euro en mist aleen het panoramadak en mistlampen lichtmetaal heb ik er zelf onder gezet.staat ook bij mijn fotos als je hem wil zien.
 

Tones

Actief lid
Zit daar net iets boven Vinshi. Wat dat betreft liggen de prijzen van het kleine VAG trio niet ver bij elkaar vandaan.
 

Phaedros

Nieuw lid
Ik ben er aardig uit wat het moet gaan worden, een 60 pk Tour met enkele opties. Alleen de kleur nog... weet iemand of de gekozen kleur kort na het bestellen eventueel nog te wijzigen is? Bij VW kan dat wel, uiteraard tot een bepaald moment.

Het panorama-schuifdak ziet er mooi uit, maar zal ik niet veel gebruiken, dus die optie is afgevallen. Wel het travelpakket en waarschijnlijk ook de lichtmetalen velgen. Nu rest alleen nog de vraag: Wel of geen sunset?... In combinatie met zilvergrijs staat het zeker van achteren wel mooi, maar opzij vind ik het verschil tussen de voorste en achterste ramen wat groot. Op foto's althans, misschien valt het in het echt reuze mee. Twijfel twijfel...

Ik heb hier drie offertes, het valt me op dat de kosten voor het rijklaar maken procentueel wel aanzienlijk zijn op zo'n kleine auto. In de folder staat 555 euro, plus dan nog zo'n 100 euro voor het kentekenbewijs en verwijderingsbijdrage, daarnaast komt er nog een tank benzine en zaken als matten en lampjes bij. Dan kom ik aardig in de buurt van de 795 euro die dealer A noteerde, dealer B zit daar net iets boven met 820 euro, maar dealer C spant de kroon: daar nadert dit bedrag op een paar euro na de grens van 1000! Staat bij die laatste dealer wel expliciet 'waxen' vermeld. Is dit aan te raden? Een beetje googlen leert mij dat voor waxen vaak een bedrag van 150-200 euro in rekening wordt gebracht, dus dat zou het prijsverschil wel verklaren, maar is dit te verkiezen boven een normale afleverpoetsbeurt of is het vooral gebakken lucht?
 

Noord26

Forumguru
Vandaag bij de dealer geweest voor wat garantie-puntjes. Vriendin heeft de Fabia er af gegooid en ik pikte haar even op met de Alto. Stond toevallig langs demo geparkeerd van de Seat variant: Mii. Dan ziet een Mii er echt uit als een opgevoerd invalide karretje.. Vooral de achterkant viel mij enorm tegen in het echt. Interieur is wel zeer fraai. Maar ik vermoed dat dit geen verkooptopper gaat worden puur op uiterlijk..
 

Canon-Eye

Forumguru
maar is dit te verkiezen boven een normale afleverpoetsbeurt of is het vooral gebakken lucht
Ik kan alleen spreken over de wax-oil behandeling die mijn huidige (én de vorige) auto gehad heeft in Spijkenisse.

Het bevalt mij uitstekend; de eerste 2 jaar kun je 'm prima schoon krijgen met alleen water. Daarna moet je eigenlijk een controle/bijwerkbeurtje laten doen, maar ook als dat niet gebeurt houd je de wagen heel makkelijk schoon.
 

Phaedros

Nieuw lid
Besteld! Het is geworden een Citigo 1.0 60 pk in Tour-uitvoering met daarbij:

- metallic lak (Brilliant Silver)
- lichtmetalen velgen (Apus)
- sunset
- travelpakket (cruisecontrol, extra luidsprekers, boordcomputer, etc)
- reservewiel


citi.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan