Prijs Citigo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny

Senior Member
Het Tour aktie model is inderdaad alleen leverbaar als 3-deurs uitvoering, wel is het mogelijk deze
extra aan te kleden met bijvoorbeeld het Travel pakket (cruise control, boordcomputer)
Het Leder stuurwiel en mistlampen zijn al standaard op de Tour.
 

Phaedros

Nieuw lid
Bedankt! Helaas alleen 3-deurs dus... Op de landelijke Skoda-site kon ik zo snel niet informatie daarover vinden en ook is daar - zover ik kan zien - alleen de normale prijslijst beschikbaar. Maar op een dealersite ben ik zojuist de aanvullende prijslijst tegengekomen. Het enige wat aan de optielijst van de Tour dan nog ontbreekt is stoelverwarming. Voor mij niet van het allergrootste belang, maar vind het wel een leuk extraatje. Ook valt me op dat de Tour gebaseerd schijnt te zijn op de Ambition, maar de bekleding van het basismodel Easy/Active heeft (dus 'Haydn Black' i.p.v. 'Club Reverse'). Weet niet of er ook verschil is in de kwaliteit van de gebruikte materialen of dat het alleen andere kleuren zijn.

In het persbericht van Skoda staat overigens een fout: de Tour wordt in die tekst aangeboden met 75 pk-motor voor € 9.790, maar dit bedrag mag - volgens de prijslijst - neergelegd worden voor de 60 pk-variant. 15 paardjes extra vragen 550 euro meer. Verder valt me op dat de 15-inch 'Auriga'-velgen helemaal ontbreken in de Nederlandse prijslijsten, terwijl deze velg juist vrijwel elke persfoto van de Citigo siert. Ook vind ik het vreemd dat gesproken wordt over 'in hoogte verstelbare gordels vóór'. Bij de VW Up is dit niet mogelijk en ook op foto's van de Citigo kan ik niets ontdekken wat hier op wijst.

Gelukkig maar dat ik alles wat met auto's te maken heeft leuk vind, uitzoeken en vergelijken is een flinke klus :grin: Op de site van Skoda Tsjechië is trouwens een leuke 3D-configurator te vinden voor zowel de 3-deurs als de 5-deurs. Leuk om een beetje een indruk te krijgen, alleen de uitrustingen zijn daar mogelijk wel net een klein beetje anders dan hier (om over de taal nog maar te zwijgen ;))
 

Tones

Actief lid
Mevrouw Tones is ondanks de Tour actie uitvoering toch voor de reguliere 1.0/75PK Elegance gegaan. Voor iets meer geld toch lichtmetalen velgen en verwarmbare voorstoelen.

Bestelde opties:
5 deuren, zwart metallic, elektrisch bedienbare panoramadak, all season pakket, travelpakket, reservewiel en een rokerspakket om het kleine parkeergeld in te stoppen. Zwart interieur.

Besteld 5-5-2012 en de levertijd is 4 maanden.
 

Phaedros

Nieuw lid
Gefeliciteerd! Dat is een mooie luxe uitvoering.
Is die vier maanden een gemiddelde levertijd of in dit geval mogelijk wat langer i.v.m. vijf deuren of bepaalde extra's?
 

Tones

Actief lid
Hoi Phaedros,

Dank je! We kregen ook een goede inruilprijs voor de Lupo b.j.2003. Mevrouw Tones heeft straks veel auto voor een scherpe prijs. De 4 maanden levertijd komt omdat het de vijfdeurs uitvoering betreft. Die komt volgens de verkoper iets van 2 maanden later dan de 2 deurs uitvoering.
 

Danny

Senior Member
Ook valt me op dat de Tour gebaseerd schijnt te zijn op de Ambition, maar de bekleding van het basismodel Easy/Active heeft (dus 'Haydn Black' i.p.v. 'Club Reverse'). Weet niet of er ook verschil is in de kwaliteit van de gebruikte materialen of dat het alleen andere kleuren zijn.

Uitvoering is inderdaad op basis van Ambition. Wat betreft de bekleding dit klopt niet,
bekleding is identiek aan die van de Ambition en te kiezen in zwart of Ivory.
 

Phaedros

Nieuw lid
Uitvoering is inderdaad op basis van Ambition. Wat betreft de bekleding dit klopt niet,
bekleding is identiek aan die van de Ambition en te kiezen in zwart of Ivory.

Oké, wederom bedankt! Er staat namelijk wel 'Haydn' aangegeven in de speciale Tour-prijslijst, maar dan ga ik er maar vanuit dat dat inderdaad niet juist is. Vond het al merkwaardig :)
 

Tones

Actief lid
Leuke opties heeft die Tour, "value for money" zal ik maar zeggen. Als ik geen 5 deurs eisen had dan wist ik het wel ;)
 

Phaedros

Nieuw lid
Leuke opties heeft die Tour, "value for money" zal ik maar zeggen. Als ik geen 5 deurs eisen had dan wist ik het wel ;)

Klopt! In eerste instantie had ik ook een 5-deurs in gedachten, die ziet er voor een auto in deze klasse erg goed uit en ik vind het mechanisme om de stoel naar voren te klappen in de 3-deurs Up (en dus ook de Citigo) niet zo prettig werken. Maar er zit sporadisch iemand achterin en ik heb ook niet vaak spullen op de achterbank liggen, dus die extra deuren heb ik niet nodig. Voor 300 euro meer zou ik ze wel hebben genomen, maar in het geval van de 'Tour' is het prijsverschil bij gelijkwaardige uitrusting me net iets te groot.

Zonder Tour zou ik inderdaad ook voor de Elegance gaan. Voor slechts 750 euro meer (in vergelijking met de Ambition) standaard o.a. lichtmetalen velgen, radio, mistlampen, elektrisch bedienbare spiegels en lederen stuurwiel. Zaken die ik allemaal anders apart bij zou bestellen en dan ben je wel meer kwijt dan die 750 euro. En in vergelijking met de Ambition ook een net iets mooier interieur met chromen deurgrepen en chromen randje langs de tellers en de bedieningsknoppen op het dashboard en in mijn ogen net iets mooiere kleuren van de bekleding, dat moet ik met de Tour dan missen (evenals stoelverwarming), maar ach... die luxe heb ik nu ook niet in m'n ouwe brik ;)
 

Tones

Actief lid
Hoi Phaedros,
Dat klinkt als een weloverwogen keuze! Geen opties nemen waar je niets aan hebt. Mevr. Tones gaat bewust van een kale VW Lupo 2003 met als enige optie een klein lederpakket naar de Elegance 5 deurs met elektrisch dakje + all season en travel pakket. Het dakje voor de weloverwogen fun en 5 deuren zodat een jasje en andere kleine zaken wat makkelijker op de achterbank gelegd kunnen worden. De lupo heeft overigens 6 jaar lang probleemloos gedaan waar hij voor was aangeschaft!

Je hebt helemaal gelijk, die climatronic optie miste wij ook al!
 

Phaedros

Nieuw lid
Mevr. Tones gaat bewust van een kale VW Lupo 2003 met als enige optie een klein lederpakket naar de Elegance 5 deurs met elektrisch dakje + all season en travel pakket.

Dat wordt dus genieten over vier maanden! Zelf ga ik ook een flinke sprong maken vanuit een ruim 15 jaar oude Opel Corsa 1.4. Mijn eerste auto, direct na het behalen van mijn rijbewijs tweedehands gekocht. Officieel met airco, maar die is al enige tijd niet meer koel te krijgen vanwege een lekkage. Daarnaast heerlijke sportstoelen (hoop niet dat ik die heel erg ga missen, maar ik hoor gelukkig niemand klagen over de Up-zetels). Verder - naast lichtmetalen velgen, stuurbekrachtiging en klein lederpakket - geen poespas. Zit nog strak in de lak en motorisch ook geen vuiltje aan de lucht. Beleef er dagelijks nog veel plezier aan, maar het trouwe beestje wordt me te oud. Tot nu toe ook nooit problemen mee gehad, het grootste ongemak bestond enkel uit een lege accu.

Dat schuifdak zit ik ook nog aan te denken. Aantrekkelijke optie met een prijskaartje dat nog te overzien is. Maar eens wat plaatjes van opzoeken...

Overigens jammer dat ik niet in de Libelle-doelgroep val... :crazy:

[video=youtube;_rLwAgzi8D4]http://www.youtube.com/watch?v=_rLwAgzi8D4[/video]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan