Prijs Citigo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Darkside

Forumguru
Ben wel benieuwd. Al denk ik dat Skoda een luxere positie heeft dan seat.
Seat heeft het moeilijker de laatste jaren. Waardoor 4 jaar garantie me iets lijken als een USP voor seat.
En dat skoda dat niet nodig heeft. Dus gewoon 2 jaar biedt.
 

MarcoO2

Forumguru
@ bobby: dat verhaal is inmiddels twee jaar oud en was de persoonlijke mening van Winterkorn. Tot op heden zie ik er weinig van terug... ik denk dat Skoda eerder op twee paarden zal wedden: enerzijds goedkope, min of meer basic auto's aanbieden (zoals de Citigo en de Fabia), en anderzijds ook het midden- en hogere (zakelijke) segment bedienen met de Octavia/ VisionD/ MissionL/ Superb, en dan heb je ook nog niche-auto's zoals de Yeti. Lijkt mij een solide positie.
 

bobbie

Senior Member
Aahaa wist niet dat het een persoonlijke mening was... Wat denk jij dat de Citigo gaat kosten? Denk niet dat Skoda ook 4 jaar garantie geven... de kans dat men voor een Skoda zal kiezen ipv VW Up wordt dan misschien wel te groot (kannibalisme in VAG-groep)?

Een volgepropte Citigo kost in Tsjechie maar +/- € 8000! Toeval bestaat niet laat ik deze zomer nou weer naar Tsjechie op vakantie gaan.....
 

pozor

Nieuw lid
Vergeet je niet dat als je hem mee terug neemt naar Nederland je ENORM veel extra moet bij betalen? Je kan dan beter een kale citigo kopen en alles achteraf laten inbouwen. Nu ben ik zelf ook even bij de dealer geweest en die kan mij 1 aanbieden voor 7100 euro mits ik in Euro's en Contant betaal
 

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat je nog ff geduld moet hebben want de prijzen voor de Citigo zijn nog niet bekend.
 

Chatslet

Forumguru
Hello all, is dr heute al wat bekend over de meerprijs van de 5-deurs? Check nu op de citigo pagina van skoda, maar ik heb het idee dat die site nog niet echt af is ofzo... Je kan niet je eigen bak samenstellen zoals dat bij de rest wel kan... Kijk ik verkeerd of moet ik nog even geduld hebben? Cheers

Ik denk dat je hier even moet kijken
 

Phaedros

Nieuw lid
Inderdaad... Het wordt nu toch wel een keertje tijd dat er een prijslijst komt. Ik ben me aan het oriënteren op de aankoop van een auto in dit segment en de Citigo staat nog altijd hoog op het lijstje, maar binnenkort wil ik wel graag een knoop door gaan hakken. Zit al vanaf september allerhande foto's en video's te bekijken en ja, wachten duurt altijd lang, maar iets meer duidelijkheid over prijzen en uitvoeringen zou wenselijk zijn. Al vind ik het uiteraard prima als die tijd gebruikt wordt om een zo goed mogelijke aanbieding te kunnen presenteren, dan is het het wachten wel waard ;)
 

Noord26

Forumguru
Is idd jammer dat het zo lang moet duren. Heb inmiddels in een fully-loaded Up! gereden, en dat is mij positief bij gebleven. Echter sloeg ik steil achterover van het prijskaartje. Daarvoor koop je ook een aardig aangeklede Kia Rio (formaat Golf!) met 7 jaar garantie..
 

Phaedros

Nieuw lid
Een beetje zitten rekenen en vergelijken en daaruit geconcludeerd dat de Citigo een prima prijs heeft. De vanafprijs is weliswaar iets hoger dan die van de Mii, maar daar staat een licht betere uitrusting van de Citigo tegenover (o.a. ESC). Het goedkoopste model is wat mij betreft echter sowieso al geen goede keuze, gezien het ontbreken van stuurbekrachtiging, een hoedenplank en radiovoorbereiding/speakers. De Active heeft dit wel en is dan ook de betere keuze voor iemand die een no-nonsense budget-auto zoekt. Voor nog eens 600 euro meer heb je een Ambition met heel wat meer standaarduitrusting en ik vermoed dat dit de meestgekozen uitvoering zal worden.

Al met al is een beetje aangeklede Citigo onderaan de streep aardig wat voordeliger dan een vergelijkbare Up of Mii. Daarnaast zijn er opties verkrijgbaar die niet op de twee zustermodellen te bestellen zijn, zover mij bekend: in hoogte verstelbare passagiersstoel, opbergnetten aan de achterzijde van de stoelen en in de bagageruimte, haakjes en en klemmetjes voor bijv. parkeerkaartjes en tassen, stoelverwarming (niet op alle uitvoeringen van de Up bestelbaar). Daarnaast zijn de adviesprijzen voor de afleverkosten ook beduidend lager. Daar waar de Mii een aantrekkelijke basisprijs heeft, loopt dit met wat accessoires gauw op richting de prijs van een Up en komt deze er in dikkere uitvoeringen zelfs overheen, heeft de Citigo uiteindelijk een veel schappelijker prijs. Seat zet daar wel 4 jaar garantie tegenover, maar bij Skoda is twee jaar extra garantie bij te kopen voor 199 euro en daarmee is de Citigo alsnog voordeliger.

Het tijdelijke actiemodel 'Tour' vind ik een mooie aanbieding. Ik vraag me echter af of dit een vastgesteld 3-deurs model is, die je moet nemen met de specificaties zoals hij aangeboden wordt, of dat de Tour gewoon een aantrekkelijk actiepakket is bovenop de Ambition en dat er daarnaast nog meer opties bij te bestellen zijn. Zo heb ik graag een auto met lederen stuurwiel, cruisecontrol en mistlampen, maar dat zit normaal gesproken niet op de Tour. Kunnen zulke zaken dan toch nog af-fabriek meebesteld worden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan