Premium brandstof...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rosinfield

† In Memoriam
Ed, jouw gedachten gaan vaak sneller dan je vingers, heb ik de indruk. We zijn trouwens weer aardig op het randje bezig. Hier zie je hoe moeilijk het is te bepalen wanneer je moet gaan afhaken vanwege te hoog kantine-gehalte.

Captain Hook

Forumguru
Btw, Capt. Hook, je hebt de RR zeker aardig de sporen gegeven, gezien je verbruik?
Ik denk niet dat de garage er vpower in gekiept heeft... :smirk:

Heb gisteren voor het eerst zelf getankt en dan merk je dat bij de eerste keer afslaan van het vulpistool er nog bijna 8 liter bij kan voordat 'ie echt vol is.
Geloof nooit dat een garage de auto echt goed voltankt, dus of het allereerste verbruik representatief is, is maar de vraag.

Captain Hook

Forumguru
Het is eigenlijk heel simpel met al dat zogenaamde 'premium', 'hoogwaardig' en whatever voor een marketing blabla ze nog meer verzinnen. Ik vraag gewoon, toon het maar eens op of garandeer mij maar dat ik er beter mee af ben.

En dan wordt het stil, akelig stil...
Heb ooit eens een notitie naar Shell gestuurd over vpower diesel. "kunt u mij garanderen dat ik zuiniger rijd, geld bespaar, minder milieu vervuil, e.d.?" En wat denk je? Juist ja, je krijgt een folder toegestuurd met het zelfde marketing riedeltje. Maar een concreet, inhoudelijk antwoord krijg je niet.

Blijkbaar kunnen ze het niet waarmaken of durven ze de uitdaging niet aan. Dat zegt mij genoeg. :ahum:

FredV

Banned
een getunede brandstof en een getunede motor...tsja t is premium...
Net als ledjes een premium uiterlijk geven:)
Alleen die zijn zichtbaar een verbetering:)

Captain Hook

Forumguru
@FredV: sorry hoor, maar dat slaat als de bekende l*l op een broodplank. :)

Ik zou best meer willen betalen voor brandstof als ik daar daadwerkelijk verder mee zou komen. M.a.w. als de prijs/prestatieverhouding van het product goed zou zijn, vind ik het geen probleem. Maar nu zijn het vage beloftes en het is niet significant (om maar eens een mooi wasmiddelenreclame woord te gebruiken) aantoonbaar.

Met die binnenverlichting had ik een probleem. Ik vond dat het te weinig licht gaf. Gezocht naar een oplossing en die bleek LED verlichting te zijn. Heeft niks te maken met 'premium', maar met een praktisch probleem waar ik een oplossing voor zocht. En dat was wel aantoonbaar een verbetering; het bewijs zijn de foto's!

FredV

Banned
@Captain Hook,
Ik val je niet af hoor...

Vpower is premium, vpower is verbeterde brandstof, lees getunede brandstof.
Je hebt t nagevraagd, en toen bleef t stil....
Dus...met enig sarcasme getunede premium brandstof broodje aap.

En met de led, dat staat toch hartstikke mooi? Dat is juist premium:)

inir

Lid
in dit draadje het woord Ultimate niet tegengekomen. is al wat langer op de markt en als je internet raadpleegt dan zijn de meningen omtrent Ultimate redelijk positief te noemen tegenover al de vraagtekens bij V-power, moet ik zeggen.

inir

Lid
Oh, ultimate kost 5% meer, maar levert 10% brandstofbesparing op? :koffie:

Dat misschien ook weer niet, maar als je een nieuwe auto hebt aangeschaft dan wil (zeker in het begin) toch het beste van het beste?
Ik merk aan mezelf dat je bij een nieuwe auto toch eerder geneigd bent om (iets) meer uit te geven, ook v.w.b. accessoires. Kijk maar naar andere forumgangers: kleine antennes, schotjes voor de kofferbak etc....

Captain Hook

Forumguru
@inir: tuurlijk wil je het beste.
Maar de voorbeelden die je noemt zijn, voor mij tenminste, concrete tastbare verbeteringen.

Een kleine antenne, omdat je auto dan makkelijker door de wasstraat kan c.q. niet meer tegen het plafond van een lage parkeergarage knalt.
Een schotje in de kofferbak om spullen vast te zetten, die anders gaan slingeren. LED verlichting, omdat als je al een dagje ouder bent, behoefte hebt aan meer licht om je spullen te pakken. :winkie:

Maar alleen maar duurdere brandstof; wat heb ik daar aan? Schiet ik daar wat mee op? Behalve dan dat ik de aandeelhouders van de oliemij sponsor...

FredV

Banned
Moet je in een gloednieuwe motor extra dure reinigende brandstof indoen die iets gaat reinigen wat al schoon is?
De bestaande brandstoffen bevatten die reinigende werking ook al...

Dat een vervuilde motor na reiniging minder verbruikt is ook logisch, maar dat doet die ook zonder die reinigende brandstof

EdK

Forumguru
Er is al eerder gezegd RTFM , en als dus de leverancier van je wagen opgeeft dat de brandstof diesel is of euro95 dan hoe je je daar toch lekker aan !
Of je moet de geldpest hebben en de benzineboeren extra winst wil geven....

En een kleinere antenne , LED verlichting etc heeft meer te maken met pimpen van een wagen
Maw een persoonlijk tintje geven aan je eigen wagen.
Maar mbt die power brandstoffen, CH heeft het al gezegd een paar berichten terug
Hij krijgt zelfs bij navraag geen open en duidelijk antwoordt van die gasten.
Wel dan blijft het voor mij een zeer twijfelachtig gegeven of de kosten de baten wel dekken.
Nu is mijn conclusie alleen maar dat het de baten van de leveranciers vult in de winstcijferrs en niets meer.

Maar uiteraard is een ieder vrij en blij in deze maatschappij om zijn eigen conclusie te trekken en te kopen verbruiken wat hijzelf wil

FredV

Banned
ik heb geen geldpest en ik ga de dieselboeren ook niet spekken, dus gewoon tanken zonder ultimate of premium of weet ik niet welke andere merken.Gewoon wat erin moet en mn auto onderhouden zoals t moet!

Ultimate?
Het zal wel maar het is wel goed voor de freebees....
En ik hoor de leasemy er nooit over dus ik denk dat zij gewoon 1 prijs betalen..
Maar misschien is het niet helemaal onzin.Wat mij wel opvalt; 4 collega's, allen binnen een maand een nieuwe greenline combi business. 2 met treksjaak en 2 zonder. verdr alles het zelfde.
Toen hebben we zelf een test gedaan. 2 gingen Ultimate tanken en 2 gewone diesel.
We hebben het goed verdeeld wat betreft trekhaken en rijstijl. Conclusies;
Met Ultimate; 2 ltr minder olie op 30000km
Met Ultimate; 1 op 19.6
Zonder Ultimate; 1 op 19.4

Dus wij tanken allemaal Ultimate, reden; EXTRA FREEBEES:baby012:

FredV

Banned
hoeveel meer kost ultimate?
en dat voor 1% minder verbruik...
Dat valt nagenoeg onder de meettoleranties...
Maar oke, leasemaatschappij betaalt ehhh sorry, de klant betaalt..

Rosinfield

† In Memoriam
Tsja, Fred heeft gelijk. In het statistisch onderzoek is zo'n test al direct gediskwalificeerd vanwege te weinig waarnemingen. En het zeer kleine verschil is zeker niet significant, dwz de kans dat er werkelijk een verschil bestaat is praktisch nihil. Bovendien kun je zo natuurlijk nooit de gereden kilometers echt standaardiseren. Dan moet je meerdere chauffeurs exact hetzelfde traject laten rijden met de twee verschillende condities en er daarbij ook voor zorgen dat zij geen kennis hebben van het soort brandstof. Klinkt misschien allemaal wat miereneukerig, maar goed onderzoek stelt nu eenmaal methodologische eisen.

Darkside

Forumguru
wij mogen de premium brandstoffen niet eens tanken van de LM. volgens hun onderzoek levert het niet de winst op tov normale brandstof. Maar verder ben ik er ook heel sceptisch over. Temeer omdat er destijds een test was met een VAG auto en shell dat het beter was voor deze motoren. Leuk zo.n Pomp verstuiver terwijl in CR heb. Ik hou het lekker bij de non premium brandstoffen.

Rolle

Senior Member
Zoals ik in een andere draad al eens geschreven heb merkte ik bij mijn vorige auto echt wel een verschil in verbruik (T***l). Bij een volle tank kon ik tussen de 50 en 100 km meer rijden dan met de gewone diesel.
Nu met mijn O2 ben ik gewoon de premium blijven tanken dus kan ik niet zeggen of het hier ook het geval is.

Just my 2 cents

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan