Premium brandstof...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rosinfield

† In Memoriam
Best mogelijk, alleen geldt ook hier wat ik even terug heb opgemerkt. Dergelijke beweringen of ervaringen zeggen helemaal niets indien jij wist welke brandstof er in de tank zat en niet exact dezelfde condities waren gecreeerd voor de gereden ritten.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb het al heel vaak gezegd: ik merk (zeker na het chippen) een duidelijk verschil tussen de gewone euro 95 brandstof van diverse merken en de BP-Ultimate die ik altijd tank. BP-Ultimate geeft een duidelijk betere performance dan de V-Power. Dit wordt ook onderstreept door de ervaringen van JD op de rollenbank. En als ik in Duitsland de Aral 102 erin gooi, is het helemaal feest. :grin:

Juist bij (gechipte) turbomotoren is het verschil merkbaar, zowel qua prestaties als qua verbruik als qua loopcultuur. Dat zie je niet terug in de meeste tests, omdat daar vaak gewone standaard-motoren worden gebruikt.

Ik zou zeggen: doe allemaal lekker waar je je goed bij voelt, elkaar overtuigen van de zin of onzin van premium-brandstoffen lukt toch niet. Dat is al in tig draadjes over dit onderwerp bewezen...:1761:
 

VEEJAY

Forumguru
Marco voor president.

Zoals eerder gezegd het zijn de slowmotions die zich dit afvragen, de mensen met snelle auto's weten wel beter.
 

Captain Hook

Forumguru
... de mensen met snelle auto's weten wel beter.
De mensen die zo snel mogelijk de tank weer leeg willen hebben en zo snel mogelijk de winst van de oliemij-en willen bevorderen... :489: Die toch? :D

Het ging mij er om, voor de gemiddelde rijder, schiet die wat op met zogenaamde premium brandstof? Waar zie/merk ik (of hij/zij) die 5% meerprijs in terug?
 

EdK

Forumguru
De mensen die zo snel mogelijk de tank weer leeg willen hebben en zo snel mogelijk de winst van de oliemij-en willen bevorderen... :489: Die toch?


Neeee, CH zijn die mensen die altijd denken dat pasfoto's op de openbare wegen gemaakt worden en dan klagen over die hoge prijzen van die foto's ! :1761::crazy:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik begrijp in elk geval dat het voor ons "slow motion people" niet relevant is, des te beter.
Wat ik me wel afvraag is hoe de "snelle jongens" aan hun gerief komen, afgezien van het snellere accelereren, wat ik kan begrijpen. Om echt hard te rijden moet je toch naar een circuit dan wel de Autobahn.
 

Multi1100

Actief lid
....Wat ik me wel afvraag is hoe de "snelle jongens" aan hun gerief komen, ...

Daar hebben ze een begrip voor bedacht..self fulfilling nog iets..

En als ik snel wil accelereren doe ik dat wel op die 2 wielen..geen premium voor nodig..

Overigens nog nooit van een loopcultuur gehoord..en toch al aardig wat culturen ontmoet :crazy:
 
ach iedereen moet denken wat hij of zij wil
en de een vind goede brandstof belangrijk en merkt er iets van (kan zijn dat hij zij het zich verbeeld) de ander tankt zo goedkoopmogelijk en rijdt zo zuinig mogelijk

ieder zijn ding en ik zeg persoonlijk merk ik verschil tussen 95 en 98

als je dat niet merkt wil niet zeggen dat of jij of ik het goed heb
het is vaak heel persoonlijk
 

VEEJAY

Forumguru
Ik zeg toch al dat het op een rollenbank bewezen is. De discussie gaat niet over waar mensen hun gerief van krijgen maar zoals CH zegt of het bij een gemiddelde auto verschil maakt. Ik denk dus van niet. Alleen mensen met bovengemiddelde auto's zullen het merken.

Dus wees blij als je een individu bent die het niet merkt want je hebt niet voor niets een auto gekocht waarbij prestaties waarschijnlijk ondergeschikt is aan functionaliteit of prijs (belastingvoordeel). Kan je ook dat prijsverschil lekker in je zak houden en andere leuke dingen voor doen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
O, maar dan heb je het verkeerd begrepen. Dacht dat het wel voor zich zou spreken:
slow motion people = simpelen van geest. Bedoelde daarmee dus juist mijzelf en mede slomo's.
He, maar dat had je waarschijnlijk net zelf ook door, want die bewuste opmerking heb je blijkbaar intussen alweer weggehaald.
 

Constant

Erelid
Wie herinnert zich deze reclame nog uit mijn jeugd (en zo te zien waren ze al begonnen voor mijn geboorte). Al heel errug lang zijn de oliemaatschappijen dus bezig om "betere" brandstof te verkopen.

http://www.reclamearsenaal.nl/index.php?id=47&detail=1&type=res&resid=29

img
 

MarcoO2

Forumguru
Overigens nog nooit van een loopcultuur gehoord..en toch al aardig wat culturen ontmoet :crazy:
Toch iets vaker de autobladen lezen!

De mensen die zo snel mogelijk de tank weer leeg willen hebben en zo snel mogelijk de winst van de oliemij-en willen bevorderen... Die toch? Het ging mij er om, voor de gemiddelde rijder, schiet die wat op met zogenaamde premium brandstof? Waar zie/merk ik (of hij/zij) die 5% meerprijs in terug?
Wat een beperkte blik, Captain.... Natúúrlijk gaat het mij niet om die lege tank, en natúúrlijk gaat het mij niet om de winst van de oliemaatschappij... 't spreekt toch voor zich dat ik maar één doel heb: meer freebees...........

Premium brandstoffen zijn ook niet bedoeld voor de gemiddelde rijder (dat is m.i. al inherent aan het woord "premium"), dus als die er niets van zien of merken vind ik dat niet zo spannend. Juist de (motorisch gezien) meer-bedeelden hebben er voordeel bij, en die zullen ook genegen zijn er meer voor te betalen.
 

Neptukker

Forumguru
De gehele (zinloze?) discussie doet me enigzins denken aan die over winterbanden. Mensen die niet (willen) geloven in het nut van winterbanden die blijven hierbij ondanks alle glibberpartijen van afgelopen winter. Bij brandstoffen is het veel lastiger om te bepalen of het in de dagelijkse praktijk voordelen levert en of het vervolgens de meerprijs waard is. Er zijn ontelbaar veel factoren die de prestatie en het verbruik beinvloeden dat het nagenoeg niet te bepalen is of er voordelen zijn.
Ook de stratiegie van bradstofleveranciers zijn vrij bedenkelijk door de brandstof op te fluffen met aditieven en allerlei claims. Beter doen ze er aan door bijvoorbeeld pure RON 98 brandstof te leveren die door raffinage die waarden verkregen heeft (en dan eentueel nog wat additieven toevoegen) en niet middels lapmiddelen. Het lijkt nu wel alsof ze eerst een sinasappel uitpersen, deze naar de verkoper brengen, weer wat mengen met water en dan zeggen dat ze een sinasappel hebben. Ik heb mij laten vertellen dat Enkel BP echte RON 98 benzine verkoopt en ik ben geneigd dat te geloven. Je mag denk ik stellen dat die brandtof de uitzondering op de regel is dat alle premium? brandstoffen géén meerwaarde hebben.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben helemaal niet zo pessimistisch over de zin van dit soort discussies. Kan me best voorstellen dat er ten aanzien van beide onderwerpen door mensen die de discussie volgen en de quintessens eruit kunnen halen, uiteindelijk mede op grond daarvan een beslissing wordt genomen. Het is als met het leven zelf, het heeft geen enkele zin, die moet je er zelf aan geven.
 

EdK

Forumguru
Nog ff één ding meegevende.
Wordt geopperd dat het wel degelijk je motor schoonhoudt en bevordelijk is etc
Maar als ik hem inlever met 200K op de teller zal het niets extra opleveren bij de inruil als ik zeg , ja maar hij heeft altijd Vpower gereden. Maw het heeft alleen maar gekost !
En met hoge snelheden merk je het wel !
Oke als ik dan 1 keer per jaar naar duitsland ga dan zal ik er V power indoen omdat hij dan harder en zuiniger rijdt !!??
En rollenbank cijfers is leuk en zegt wat over verbruik op dat moment , maar zijn voor mij Lab metingen net als shell doet om ons treuzelaars op de weg wijs te maken.

Maar zoals met veel dingen, een ieder heeft een eigen mening die we hier met zijn allen respecteren.
Maar op één lijn komen kwa gedachte is en blijft een utopie.

En net als Veejay mening over nu maar sluiten van dit topic zit ik wel op één lijn met hem , en mag er van mij ook wel een slotje op !
 

Captain Hook

Forumguru
En wat 'leren' we van dit topic?

  • Blijkbaar ben ik geen premium rijder, want ik 'snap' het nut niet van premium brandstof (ik snap alleen m'n eigen portemonnee)
  • oorspronkelijke vraagstelling of marketingblabla de waarheid is, komen we waarschijnlijk nooit uit. Dat enige mate van overdrijving en aanspreken op 'er bij horen, bij de premium rijders' werkt, is wel duidelijk.
  • bij het overgrote deel v.d. auto's levert het geen aantoonbaar voordeel op.
  • freebees, airmiles, rocks, whatever-spaarpunten zijn een belangrijk koopargument voor premium brandstoffen.
  • de ene super-turbo-deluxe-brandstof is de andere nog niet.
  • al tig jaar wordt geprobeerd snelle roofdieren in je tank stoppen.
  • wat een bovengemiddelde auto en een bovengemiddelde berijder is, snap ik nog steeds niet.
  • voor een paar centen extra per liter kun je blijkbaar aan je gerief komen.
  • ...en nog steeds staan we met premium brandstof in de tank, in de file...
:yeah::cheer::yeah:
 

corsaar

Senior Member
Klopt als een bus wat daar staat C.H. vooral marketring bla bla
is nooit de waarheid dat begint al bij de fabrieks gebruiks opgave.
 

VEEJAY

Forumguru
haha CH, skitterend hoe je 8 pagina's in 1 grappige post weet samen te vatten! Vooral die laatste bullet.. :grin:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan