Premium brandstof...

Status
Niet open voor verdere reacties.

FredV

Banned
merkte ik bij mijn vorige auto echt wel een verschil in verbruik (T***l). Bij een volle tank kon ik tussen de 50 en 100 km meer rijden dan met de gewone diesel.
Das giga veel meer dan 5%...als je al 5,9l/100 km rijdt en met dat verbruik nog 100 km meer? Das gauw 10-20% minder verbruik...

Rolle

Senior Member
Voor ik bij T***l tankte reed ik ong 650 km op 1 tank en dan ging er ong 47liter in. Bij T***l reed ik iets meer dan 700km en dan ging er ook ong. 47 liter in.

Multi1100

Actief lid
Ik begrijp dat Rolle nu 5.9/100 rijdt...wat z'n vorige auto deed weten we volgens mij niet?

Even los van V-power en al die andere premium's, ik weet uit ervaring dat er wel wat andere verschillen tussen pompstations (en dan heb ik het over merkloze) kunnen zijn.
Ik ken er eentje die oude (lang opgeslagen, bijv. van noodstroom installaties die vrijwel nooit hoeven te werken) diesel voorraden opkoopt en zonder te filteren (of zonder het te separateren) in z'n grondtank gooit en vrolijk verkoopt. Daar kun je dus wel problemen door krijgen, zoals een verstopt filter, omdat de verouderingsvlokken en vocht (condens) er nog in zit.

Premium oplossingen geloof ik in de praktijk ook niet zoveel in..

Constant

Erelid
Maar als er inderdaad 1 litertje additief op 10.000 liter brandstof gaat, waarom moeten we dan bijbetalen? Waarom verkoopt men dan gewoon niet de Premium als standaard product?

Elk bedrijf doet aan product innovatie, eigenlijk is het gewoon kolder dat je bij moet bijtalen voor goede brandstof (als natuurlijk die marketingsprookjes toch waar blijken te zijn).

FredV

Banned
das net als met de inktcartridges, als je een nieuwe koopt, dan kost die haast evenveel als de printer... de literpijs is schrikbarend hoog.

Multi1100

Actief lid
Duurder dan goud als je het terugrekent naar kilo's, en dun als water..zou daar het spreekwoord vandaan komen?

Rosinfield

† In Memoriam
Ja en als je ziet wat een giga winsten die oliemaatschappijen maken. En als het wat minder gaat moet je eens kijken wat dat de facto betekent aan minder winst en hoeveel winst dat dan toch nog is. Maar dan gaat de prijs wel direct omhoog natuurlijk.

hemi24

Forumguru
Ik rijd alleen maar op V-power diesel, kun je nagaan wat zo'n 1.6 TDI verbruikt als je er standaard diesel ingooid..! ;)

piair1982

Forumguru
Nog nergens gelezen, maar v-power van shell is dat octaan 98 of 95?
Kan het ook niet vinden. In mijn instructieboekje staat dat een tsi motor hoger vermogen krijgt en zuiniger verbruik.
Wie kan hier meer over vertellen? Ofwel weegt de meerwaarde tegen de meerprijs op.

hemi24

Forumguru
... zou zomaar kunnen oplopen naar 5,802..!

Serieus; de één tankt premium; de ander loopt met een kastanje in z'n linker broekzak tegen weet ik veel wat...

Op de korte termijn bekeken, kun je niet zo rekenen dat je de meerprijs kunt rechtvaardigen.
Ik hoop dat de toevoegingen doen wat ze moeten doen en ervoor zorgen dat mijn TDI'tje ook na 2 ton nog soepel loopt en niet overmatig inwendig vervuild.

Constant

Erelid
En getuned auto met premium brandstof, is daar nog iets over bekend?

Heeft er nog iemand een kastanje over?

VEEJAY

Forumguru
JD heeft verschillende malen auto's getest met en zonder premium brandstof. Race eend kan dat toelichten met de resultaten.

Zelf gisteren weer premium getankt en het motortje gaat er tevreden van snorren. Duitse gewone diesel vind ik overigens beter of gelijk dan de premium hier in NL. Er zit in Duitsland meer cetaan in heb ik begrepen.

Vpower benzine is 97 Octaan, BP ultimate 98. Die geeft dan ook meetbaar betere resultaten bij high performance auto's. Ik denk dat het qua prestaties niets uitmaakt voor de slowmotion rijders onder ons.

ik heb zelf wel vaak het verschil gemerkt tussen "gewone" euro 95
en "super" 98

omdat ik al ca 10 jaar met getunde wagens rijd (van chipje tot andere nokkenassen etc)

mijn ervaring is dat een mild getunde wagen zoals mijn vorige seat leon 20v/t op een tank 98 ca 50 km verder komt met een onveranderde rijstijl

in mn rs komt alleen maar 98

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan