Porsche Cayman 718

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Als het voor jouw job is kan ik het verstaan. Zelf ook nog paar jaar rond de 50-60.000km gedaan en dan sta je om de paar dagen aan het tankstation maar als je dat bedrag per week privé betaalt om naar jouw werk te gaan en wat privé ritten … :nono::nono::nono:
 

hemi24

Forumguru
Allemaal voor het werk inderdaad, maar mij hoor je niet klagen!
Ik moet er juist niet aan denken dat ik zo dicht bij m’n job zou moeten wonen!
Zo merk je maar weer: we zijn allemaal verschillend (gelukkig)!!!

Trouwens, de Porsche is al weer aardig lang in je bezit…
 

leon-cupra

Forumguru
Moet wel zeggen, vroeger werkte ik meestal op 20-25min van thuis. Waren wel 20-25min ontstressen, leuk muziekje op, beetje cruizen , … je kwam dan relaxed thuis. “Mis” dat ergens wel een heel klein beetje.
Nu is het na 5min thuis, van de ene hectische plaats onmiddellijk naar de andere hectische plaats.
Maar voorlopig geen behoefte om terug een beetje verder van thuis te werken. Het verkeer wordt er ook niet leuker op met de dag en de verplaatsingskosten stijgen ieder jaar.

“Aardig lang” ?? Voor mijn doen wel zeker ?:arghh: Sinds maart in bezit zeker. Wel de wagen waar ik in die tijd het minst mee gereden hebt. Sinds mei amper buiten gekomen. Denk dat er sinds aankoop geen 1000km bij gekomen zijn. Ergens spijtig. Zou eigenlijk daar redelijk wat rondritten mee moeten doen. Dan zou je het plezier uit zo een wagen kunnen halen maar het ontbreekt mij aan tijd (en weinig interesse bij partner).
 

leon-cupra

Forumguru
Geef ze ook geen ongelijk, maar het budget even 40.000€ optrekken … dat zit er niet in en dan zal de madam zeker een dikke stok tussen de wielen steken.

Met een leasing is het een ander verhaal, maar daarvoor is mijn onderneming nog te jong en financieel niet sterk genoeg. Zal sowieso een wagen worden betaald met eigen kapitaal.
 

leon-cupra

Forumguru
Rijden ze misschien eens allemaal mee met de mestwagen......
In een 530e kunnen de koters ook mee :arghh:

Alleen … geen groen beschikbaar in een 5.
Wel mooi blauw , alleen na 5j blauwe Superb is de madam daar geen fan meer van :pieker:

Dit heeft ondertussen een lichte voorkeur :love:
DE34CCF3-93ED-4FCD-9360-2901C86D5577.jpeg 13E98A64-844C-4289-B6D5-030A89FF27DF.jpeg AD271676-129C-4E5E-9044-2322149C8A41.jpeg
 

leon-cupra

Forumguru
Ze gaat nooit met mijn wagen op pad. Met de Mazda heeft ze nooit gereden , met de C-cabrio nooit een ritje gedaan, met de M2 wel omdat ik daar een filmpje van het geluid wou maken en het zelf van buitenaf wou horen (wel serieus moeten aandringen) en met de Cayman zelf nog niet letterlijk achter het stuur gezeten :arghh: Maja, als je haar Superb na 5j bezit beziet, is het mss best dat ze niet met mijn/onze wagen rijdt … :pieker:

Eigenlijk is een BMW een no-go voor haar. Om één of andere reden is het “haar” merk niet, te patserig denk ik :arghh:
Ze heeft het meer voor Audi. Maar een A6 55tfse is veel duurder en dan meestal nog kariger uitgerust dan een 5 en ik heb het meer voor “the 5”. Ben meer voor “sportievere” designs. Daarnaast … achterwielaandrijving , ook niet onbelangrijk :jaja:

Kans bestaat er wel in dat mijn volgende wagen binnen 5 jaar haar wagen wordt. Haar bedrijfswagen inleveren, verder laten rijden met mijn wagen en ik iedere keer iets nieuws :D
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxN

leon-cupra

Forumguru
En jij denkt dat je dán nog vrije keuze hebt? :nono:


:deuk:
Heb altijd (rekening houdend met een budget) mijn zin mogen doen op autovlak. Heeft nog nooit haar eisen gesteld op vlak van type wagen, kleur , opties, … dat interesseert haar niet.

Nu ook, geen bmw … tja 99% zekerheid als de Cayman vervangen wordt, dat het een 5-reeks wordt. En wilt ze er binnen 5j niet mee rijden , tja , geen probleem. Dan wordt de wagen verkocht en behoudt ze haar bedrijfswagen maar.
 

leon-cupra

Forumguru
Sinds 2014 … valt best nog mee dan: Superb - Octavia RS - Mazda MX5 - MB C cabrio - BMW M2 - Porsche Cayman :pardon:

Maar weet inderdaad niet of we 5j gaan volhouden. Feit is dat wel dat haar Passat die volgend jaar komt, 5j in contract zit. Dus een wagen van mij overnemen zal pas na 5j kunnen als de bedrijfswagen ingeleverd kan worden.

Met de opvolger van de Cayman gaat het wel iets vervelender worden. Zal een eigen bedrijfswagen worden dan en dan telt fiscaliteit. Als bedrijf is het in BE nog 6 maanden interessant om een hybride te kopen. Na juni ‘23 ben je als onderneming “verplicht” om EV te kopen. Om thuis te kunnen laden zouden we 3 fasen moeten leggen , verplicht nieuwe (slimme) meter maar dan zijn we onze voordelen van onze oude meter icm zonnepanelen kwijt (terugdraaiende teller). Vanaf ‘25 is iedereen verplicht in Be om een slimme meter te hebben, dan vervallen onze voordelen en vanaf dat moment is een EV eventueel aan de orde.

Dus er zijn de komende tijd de volgende scenario’s (en wss nog veel meer,situaties kunnen steeds veranderen) :
1) we kopen bedrijfsmatig een hybride en dan kan pas ten vroegste in ‘25 de wagen vervangen worden door een andere bedrijfwagen, maar dan wel een EV.
2) de bedrijfswagen wordt ingeruild voor een privé wagen maar een bedrijfswagen is financieel gezien een stuk interessanter dan een privé wagen
3) mijn partner verandert van werk , vraagt geen bedrijfswagen meer, rijdt dan met de eigen bedrijfswagen en ik koop mij privé iets anders


:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan