Plasticdip

djmshell

Senior Member
Vandaag maar eens even een stukje proef gespoten (op een wit frontje van mijn draagbare game console) om te kijken wat het effct KAN zijn.

Ben erachter dat de metallizer zijn werk erg goed doet en ik deze denk ik maar 1 keer hoef te doen om een lichte goud sparkle in het zwart te krijgen zoals ook op de originele monte carlo neus

Voor alle duidlijk heid dit is 2 lagen plastid zwart. 2 lagen metallizer goud en 2 lagen glossifier.

Wat vinden jullie.... goed gelukt ????

Ps.. Ik hoor graag nog tips. Dit is namelijk de eerste keer dat ik iets verf door te spuiten........

Bijlagen

• 20120428_201246-1[1].jpg
    20120428_201246-1[1].jpg
    55,1 KB · Weergaven: 208

djmshell

Senior Member
vandaag maar aan de neus van de faab begonnen:

20120429_093816[1].jpg
Eerst neus eraf en vet en stofvrij maken en logo af-tapen
20120429_124510[1].jpg
Daarna 3 lagen plastidip zwart en een lichte coat metallizer goud om de goude vlok erin te krijgen

20120429_124523[1].jpg

Nu nog paar lagen Glossifier om de glans terus te krijgen. ( Ben ik nu mee bezig :) )

djmshell

Senior Member
Zo.......... net klaar met alles en weer alles teruggemonteerd:)

20120429_131249.jpg

20120429_162758.jpg 20120429_162742-1.jpg 20120429_173248.jpg
Ben best tevreden over het resultaat.;)
20120429_174342.jpg

EdK

Forumguru
ben erg benieuwd hoe het zich houd op de langere duur ??
Vooral met steenslag en kamikaze vliegjes

Antera

Donateur
ik ben ook benieuwd inderdaad op de langere duur hoe het zich houd. En of het zich inderdaad zo makkelijk laat verwijderen als gezegd en gezien op filmpjes.

djmshell

Senior Member
Vandaag maar verder gegaan met de onderlip. heb de grill makkelijk kunnen verwijderen en hierdoor kon ik goed zien hoe de chrome sierstrip op de gril bevestigd zat. toen ik dat eenmaal wist was hij makkelijk te verwijderen.

20120430_184302[1].jpg
De Zalm zonder neusje :grin:
20120430_174853[1].jpg
De boel netjes zonder schade uit elkaar.
20120430_183522[1].jpg

djmshell

Senior Member
Misschien dat de mods dan de titel van dit topic kunnen aanpassen in HOW TO Plastidip A Nose of iets dergelijks.

Zo niet laat het dan even weten dan zal ik een nieuw topic starten How to .......

SileX

Senior Member
Mooi resultaat.

Mijn 'dip' zit er al weer 2 maanden op ofzo. Geen last van steenslag (nog) en vliegen kan je er zo afhalen. Ook is het bestendig tegen HD reiniger en wasstraat (lappen, niet borstel).

En je kan het gewoon verwijderen hoor, het is gewoon een laagje rubber.

djmshell

Senior Member
Met het laatste beetje plastidip de achterbumper ook meegenomen waar je de Diffuser kunt laten monteren.

Graag jullie mening. geslaagd of Blegh.... ik twijfel namelijk erg
Alvast bedankt voor jullie eerlijke mening...
20120501_180547[1].jpg

Ps. sleep oog is ook swart alleen op deze foto nog niet:)

Antera

Donateur
omdat deze vlak is vind ik het minder mooi. MAar je bent goed los geslagen met de plasticdip

darkprojectx

Forumguru
Aangezien ik vandaag een "nieuwe stijl" kofferbak logo heb gekregen van de dealer,
was het een perfect moment om het "oude" logo eraf te halen en te inspecteren wat betreft de plasticdip.
De plasticdip heeft een goede 3 maanden op mijn kofferklep logo gezeten, heeft diverse scenario's moeten incasseren zoals de zon, regen, vogelpoep, hogedrukspuit, bumperklevers :grin:

Beetje onhandig om zelf te filmen en te peuteren, maar oke :rolleyes:
Leek me wel leuk om in dit topic mee te nemen.
Het verwijderen van plasticdip van mijn Skoda logo:

3 minuut 26, maar wel met 1 hand! :super:

[video=youtube;hpvbMlKCAbM]http://www.youtube.com/watch?v=hpvbMlKCAbM[/video]

Cordoba

Forumguru
@djmshell: zoals piair ook al zegt, ik denk dat het diepe randje ook in de zwarte plasti-dip een mooier resultaat geeft, maar wil eigenlijk ook wel een foto van de hele achterkant zien, om het goed te beoordelen.

@darkprojectx: ik heb ook wat proefjes gedaan met plastidip en het verwijderen viel me niet tegen. Wel ik het van belang dat je voldoende laagjes hebt (totale laagdikte is van belang) om het er netjes af te krijgen. Overigens gaat het verwijderen makkelijker als je gewoon ergens begint te wrijven, en net zolang wrijft tot het laagje plasti-dip begint op te rekken en los te rollen. Dan heb je een beginnetje en is het in een paar seconden gepiept.

EdK

Forumguru
tja wie gaat peuteren met zijn linkerhand ?
peuter dan met je rechterhand en film met je linkerhand had je de helft in tijd gescheeld

darkprojectx

Forumguru
@EdK, in mijn geval niet. Ik ben links, en rechts heb ik een aandoening aan mijn pols waarvoor ik in het ziekenhuis vaste klant ben geworden. Vandaar dat ik het met links doe.

Bovenaan Onderaan