Plasticdip

darkprojectx

Forumguru
Na wat ervaringen van vrienden met Plasticdip nu zelf ook maar eens een busje aangeschaft.

Plasticdip is eigenlijk niet meer als plastic uit een spuitbus. Vaak wordt er geheimzinnig over gedaan alsof het alleen in grote partijen vanuit weet ik waar te bestellen valt. Allemaal kletskoek, de betere elektronica zaak heeft het ook gewoon staan a 12,95 per busje.
Het mooie van het spul is dat je er iets mee kunt spuiten/beschermen, en als het je niet meer bevalt dan kun je het er gewoon weer als een vel vanaf trekken.
Te denken valt aan mooie velgen beschermen met een paar laagjes voor de winter. Zo kun je in de winter gewoon met dezelfde velgen rijden (alleen ff winterbandje erop leggen).

Te krijgen in blauw, rood, wit, zwart, blank, gloss, gold etc.

Een vriend van me heeft er zelfs zn velgen mee wit gespoten!

15032012161.jpg

zelf heb ik nu de zwarte bus gekocht en een busje gloss om het plastic nog wat te laten glimmen.
Dit heb ik eens op het achterlogo gespoten. (helaas heb ik geen garage dus het moest ff buiten). GroteFoto-6ZT8QO7A.jpg

GroteFoto-U3GO63GD.jpg GroteFoto-74CHOPI6.jpg
 

Noord26

Forumguru
Ideaal spul om het huis van een maat van mij binnenkort eens mee te bewerken als blijk van waardering voor zijn trouwfeest!
 

Cordoba

Forumguru
Heb je een idee, hoeveel oppervlak of volume er in zo'n busje zit?

Ik denk er over om de naafkappen van mijn velgen er mee te behandelen, en misschien ook de achterbumper als 'anti-kraslaag'.
 

darkprojectx

Forumguru
@cordoba, dan heb je aan 2 busjes meer dan genoeg! (2e busje is zelfs als standby)
Het fijne van het spul is dat je alleen je materiaal even hoeft te ontvetten, en daarna gewoon spuiten.
Zoals op de site ook aangegeven wordt is een laag a 4 laagjes toch wel benodigd. Maar het dekt lekker!
 

SileX

Senior Member
Ik heb mijn gril ermee gedaan :


Photo%2019-02-12%2017%2000%2057.jpg
 

darkprojectx

Forumguru
het product is inderdaad een boomertje :grin: vooral omdat je er zoveel mee kunt en het relatief niet duur is.

spijt van wat je gespoten hebt? dan haal je het er even makkelijk weer af zonder iets te beschadigen.

ik heb mijn spul in Roermond (limburg) gehaald bij;

Classic International BV
Experts in Wireless Communication
Zuidhoven 9G
Roermond

hier hebben ze allerlei leuke dingen ervan:

PLASTIDIP - Classic International - Experts in Wireless Communication
 

michelover

Forumguru
Van de week besteld bij Conrad.nl, en al binnen nu nog even wachten op ongeveer 20 plus om het op de wagen te spuiten.
Op de conrad site links boven naar de Business shop, daar zoeken naar plasti dip.
 

Cordoba

Forumguru
Ik overweeg om mijn dak tussen de dakrails aluminiumkleurig te spuiten met plasti-dip.
Vandaag gebeld met een leverancier hier in de buurt, en ik kreeg te horen dat er over een maandje ook een nieuwe kleur uitkomt: 'smoke' dat zou antraciet/donkergrijs moeten zijn.
 

djmshell

Senior Member
Vandaag spullen binnen gehad.

Als het van het weekend weer is ga ik proberen een Monte carlo gril te creeren.

Omdat er in de originele montecarlo neus een metal glinstering zit ook een bus Plastidip Metalizer meebesteld.

Zodra het gelukt is post ik ff plaatje:)

jep, en mijn leverancier wist te melden dat er ook cammoflage kleuren aan zitten te komen
Klopt word verwacht in mei aldus de verschillende sites
 
Bovenaan Onderaan