Plasticdip

Ik ben ook maar eens met plasti dip aan de slag gegaan, en voor een 'eerste keer' ben ik best tevreden.

Alleen omdat ik die plasticpalletjes van de gril niet lost kreeg (kan iemand me uitleggen hoe het moet?), heb ik maar alles afgeplakt.

Zie hier het resultaat:

IMG_1462.2.jpg IMG_1466.jpg IMG_1467.jpg IMG_1473.2.jpg

O ja, nieuw type logo's zijn besteld. Zoals je op de foto kan zien, zijn de huidige aan het verweren.
 

EdK

Forumguru
O ja, nieuw type logo's zijn besteld. Zoals je op de foto kan zien, zijn de huidige aan het verweren.

Tsja dan denk ik alleen , had je niet beter kunnen wachten tot de logo erop hadden gezeten
Zometeen heb je beschadigingen of toch nog blanke stukken en kun je opnieuw beginnen


Voor ressie ziet t er strak uit .
 
Je trekt dit spul er zeer gemakkelijk af.

Ik ben in eerste instantie begonnen met het gedeelte waar de logo is zat en zodoende de 'vinger oefening'. Het onderste gedeelte van de grill zal niet worden beinvloed door het plaatsen van een nieuwe logo en zodoende wat permanenter.
 

lucbis

Lid
Net binnengekregen van Conrad, weet iemand toevallig hoe je je grill eruit kunt halen zonder de plastic clipjes af te breken? Skoda octavia 01-2008
 

djmshell

Senior Member
Eerst de bovenkant van de gril losmaken van de motot bay. Vervolgens goed kijken waar de clips zitten en hoe ze geklikt zitten. Neem hier wel de tijd voor.......
zo heb ik mijn gehele grill met sierstrip er ook uitgehaald. Daarna kun je goed zien hoe sierstrip vast zit en deze losmaken van de grill.

zie ook post #28.

maar zoals fabia-tdi gedaan heeft kan ook.
 

lucbis

Lid
Heb ik geprobeerd, maar het zijn een soort wigjes
En ik ben bang dat als ik ze indruk ze afbreken, is het chromen gefeelye niet appart los te halen van de grill? Dank voor je reactie, je auto ziet er mooi uit zo
 

djmshell

Senior Member
Is wel te doen maar heb al van meerdere gehoord dat die toch afgebroken klipjes/ wigjes hebben of beschadigingen aan sierstrip.

De wigjes kun je aardig manipuleren met een kleine schroevendraaier om ze los te krijgen. En wigjes van grill zijn ook zwaarder uitgevoerd bij mijn faab dan de wigjes van sierstrip. ( was mijn ervaring ......)

Maar ik weet ook niet of montage gril van je octavia identiek is aan mijn faab.

Succes ermee.

PS.
Inmiddels ook gril zelf, ondergrill en zwarte onderlip ook op in de dip gezet. 3 coates black, 1 coat gold metallizer en 3 coates glossifier.
dit omdat de gril en de rest niet uniform vond met monte Carlo look. ( kleur verschil). en onderkant spiegels ook behandeld met 3 lagen zwart. en na wrappen van spiegel. hier nog 4 lagen gloss overgezet. geeft de spiegel net die glinstering i.p.v Dof
 

EdK

Forumguru
Is dat dip pekelbestendig ?
maw hecht het zo goed aan het oppervlak dat er geen pekelwater tussen kan komen en zodoende dus een beschermende werking kan hebben op de LM velgen ?
 

djmshell

Senior Member
@ edK zeker wel velgen vooraf goed schoon droog en vetvrij maken en voldoende lagen aanbrengen.

"Plasti Dip kan tegen elk type weer waar wij in de Benelux mee te maken hebben. Hete zomers en koude winters vormen geen obstakel voor Plasti Dip. Plasti dip zorgt in de winter zelfs voor een optimale bescherming tegen pekel."
 

djmshell

Senior Member
reken voor 4 lagen ongeveer 1 spuitbus per velg. mochtt je ook binnekant van je velgen mee willen nemen denk ik dat je met 1 spuitbus niet toe gaat komen.

Ik meen ook dat er een komplete kit is te koop voor je velgen . Hier zitten 4 spuitbussen in..
 
Bovenaan Onderaan