PizzaPieter's Seat

Jewepe

Forumguru
@Rainesh

Ik ben ook geïnteresseerd in diezelfde update (van 425 naar 480). Kan jij me hierbij helpen?

PS. Hebben wij niet via Marktplaats een keer contact gehad?
 

catch me

Forumguru
@PizzaPieter Is zoiets als onderstaand misschien iets? Had vergelijkbaar in mn Ibiza 6J En daarvoor in een focus, beviel goed, navigeren via Google Maps, liet mn tel hosten voor internet , verder leuke dingen om op te downloaden, is een kleine tablet in je auto een soort van, stuurbediening etc werkte allemaal, geluid ook goed, weet natuurlijk niet hoe deze zijn wat kwaliteit betreft maar er is genoeg te koop

€ 206,07 54%OFF | Junsun Android 9.0 Dsp 4G + 64G Voor Seat Leon MK3 2012 2013 2014 2015 2016-2018 auto Multimedia Speler Radio Gps Dvd Carplay Fm Rds
https://a.aliexpress.com/_d8LTlfy
 

Rainesh

Forumguru
@PizzaPieter

De foutcode is makkelijk op te lossen als je vcds of obd11 hebt.

Instructies voor updaten:
- Windows gebruiken
- downloaden
- uitpakken
- snel sd kaartje nemen, max 32gb, fat32 formatteren
- de mappen en txt file naar root van sd kaartje toe kopiëren.
- contact aan, menu knop drukken en vasthouden tot je service menu ziet.
- andere sd kaartje eruit en enkel update erin
- softwareversie kiezen en dan update, 0480 kiezen
- overzicht scherm, update starten, gewoon laten gaan. Gaat paar keer herstarten etc.
- als het klaar is moeten bepaalde items op Ok staan. Daarna op terug drukken
- je ziet dan een scherm met Diagnose stekker etc. Druk op Annuleren.

Vervolgens gaat het rebooten en is het klaar.

Om foutcode (die komt pas na een paar minuten in 5F) op te lossen heb ik de twee hex waarde nodig die in 5F - adaptiekanalen - confirmation installation change nodig. Ik reken dan een nieuwe uit voor je.

@Jewepe oef geen idee, zou best kunnen. Heb jij mib1 of 2?




Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

PizzaPieter

Forumguru
@PizzaPieter

Als je de schakelingen voelt van 4 naar 2 cilinders dan moet je je motor software laten updaten. Dit is een bekend probleempje in heel VAG.

Vandaag dus bij dealer geweest. Laatste versie zat er al op.

Het is niet dat de auto schokt ofzo, maar in sommige gevallen merk ik het op.
Dealer gaf aan dat interne vervuiling (voorzichtig rijden) het er niet beter op maakt. Dus een keer een Wynns additief je toevoegen oid?

Heb je daar een tip voor?
 

brepus13

Forumguru
Tip? Lekker rondje Duitsland doen en kijken hoe hard dat ding kan? :-) en dan best een langer stuk hogere snelheid zodat hij echt goed moet werken :D
 

Jewepe

Forumguru
@Jewepe oef geen idee, zou best kunnen. Heb jij mib1 of 2?

Ik heb (ook) een MIB1 en die is inderdaad erg traag. Dus een update naar 480 versie klinkt goed. Resteert de vraag "Hoe?". Kun jij dat voor mij regelen? Ik kom met alle plezier naar Den Haag (mijn geboortestad trouwens :-)). Reageer eventueel via een PB/conversatie.
 

PizzaPieter

Forumguru
Waarom?

Omdat t kan...
975ab1cfbb00557d76bbabc4f343ad85.jpg
f041be4c84c9820bbe8378207b6e1c9f.jpg
 

PizzaPieter

Forumguru
Heb je dat zelf ingebouwd @PizzaPieter ?
Dat is teveel credits! Ik vind t al tof als ik m'n mistlampjes kan vervangen, een fellere led in de kofferbak kan 'inbouwen' of de Navi kan updaten.

Het is inderdaad een standaard feature in sommige FR uitvoeringen, zoals @ertromp zegt.

In Sportmodus is het licht in de deur rood, in de andere wit.

(Kids vinden t superstom overigens dat t alleen in de voordeuren zit. Wat ik jammer vind is dat er geen lampje onder t spiegeltje of onderin de deur zit)
 
Bovenaan Onderaan