PizzaPieter's Seat

EdK

Forumguru
In mijn Yeti zat ook een 1,4 TSI en heb hiermee nooit olie problemen gehad.
Ging alleen nieuw in bij de service beurten, en tussen de beurten van 30K hoefde er nooit bijgevuld te worden.
Dus de gevallen die jij hebt gelezen zal wel een rijstijl probleem geweest zijn
 

hemi24

Forumguru
Ik heb begrepen dat deze generatie 1.4 een stuk minder problemen heeft dan de oudere versie met ketting.

Auto heeft z'n onderhoud/olieverversing gehad bij 30-55-85-112dkm.
Er komt nu géén oliebeurtje bij van Alphabet, dus ik dacht eraan op eigen initiatief een oliewissel + flush te laten doen bij een VW specialist. Better safe than sorry.

Waarom niet gewoon bij een Seat-dealer?
Dan hou je ook gewoon je mobiliteitsservice én krijg je de eventuele updates.
 

ertromp

Forumguru
Ik heb zeker wel 1.4 TSI gezien met olieproblemen. Klopt minder dan de 1.8 en 2.0, maar zeker niet gevrijwaard.......
De EA211 1.4 blokken kennen geen olieproblemen. De CAXA blokken idem. Waar jij waarschijnlijk op doelt waren de 1.4TSI’s zo bj 2007-2010 die Volkswagen gebruikte met de gecombineerde turbo en compressor. Dat is inmiddels weer 10 jaar terug en in die 10 jaar is er gelukkig weer veel veranderd bij de 1.4 TSI blokken
En met een verkeerde rijstijl kun je van ieder blok een wrak maken
 

PizzaPieter

Forumguru
Waarom niet gewoon bij een Seat-dealer?
Dan hou je ook gewoon je mobiliteitsservice én krijg je de eventuele updates.
Bij aflevering krijgt hij nog een 'inspectiebeurt' bij de stealert, zonder oliewissel. Hopelijk wel de updates (welke je bedoelt, snap ik nog even niet)

Ben geen fan van de dealer, veel geld voor hetzelfde en heb liever een fanatiekeling die zich specialiseert in VAG in een schuur, dan een bling bling showroom en peperdure uurtarieven, waar ook (niet uitsluitend) gasten werken die hoppen tussen merken en dealers.
De 'expert' bij Skoda die mijn auto moest diagnosticeren werkte al zeker 3 maanden bij Skoda en kwam van Toyota vandaan.

Seat zit nog geen 500m hemelsbreed bij me vandaan en toch zal ik daar denk ik geen beurten laten doen.

En volgens mij kan ik best tussen de 'officiele' oliewissels door een oliewissel doen elders, met gewoon de goeie olie, zonder dat de mob.garantie vervalt.
 

Desperado

Forumguru
Ik ben ook geen fan van de dealer maar dat is vooral omdat ze veel duurder zijn als universeel en omdat de chef werkplaats veelal de verkeerde monteur aan bepaalde problemen zet.
 

Jewepe

Forumguru
Ik wil geen spelbreker zijn, maar volgens mij hebben de 1.4 TSI motoren last van een oprekkende distributieketting ..................:pieker:
 

PizzaPieter

Forumguru
In the pocket! Blij mee.

Morgen ff langs @brepus13 om wat VCDS dingetjes aan te passen.
c8b5abdf26160a2df3c6e4a3935ee0b4.jpg
f2080a18391efe1d09bb4e381cb2a264.jpg
269c4677622977255ba480fac05c1b92.jpg
 

PizzaPieter

Forumguru
Haha
Strak! En het hobbelt een beetje op oneffen wegdekken, maar dan op de manier zoals t heurt.
Mijn Octavia hobbelde ook op de meest strakke wegen!
 
Bovenaan Onderaan