PizzaPieter's Seat

VAG-man

Forumguru
Natuurlijk kunnen we Seat vragen beantwoorden. Het is enkel een ander jasje.:D
Dat laatste zal niet voor alles opgaan, maar er zitten hier meer (ex-) Seat rijders, dus dat komt vast goed.
 

Jewepe

Forumguru
@PizzaPieter

Mooi dat de eerste indrukken positief zijn. Het is je gegund na het Octavia "tranendal". Je opmerking m.b.t. het onderstel kan ik onderschrijven. Ik vind het onderstel van mijn Leon erg prettig en eerder "strak" dan "stug".
 

brepus13

Forumguru
Ik heb al de sneak preview gehad vandaag maar het is echt een mooie kleur, zeker in de zon. Mooie auto met veel leuke extra’s. Veel veilige km’rs !
 

PizzaPieter

Forumguru
Nog even een tussenvraagje toch.
Ik wil de gelige H8 in de mistlampen vervangen door UltraSuperWhite-ish die ik heb van de Skoda.

Nu begrijp ik dat bij de FR je níét het grilletje eraf mag/kan trekken om vervolgens de lampunit los te schroeven om erachter te komen, maar dat dat via de binnenkant van de wielkuip moet en er veel schroeven los moeten.

Vanmiddag ben ik links begonnen en kwam een heel eind met m'n arm (ondanks dat ik dacht alle schroeven los te hebben, kwam er weinig ruimte), maar het reservoir vd ruitensproeier zit in de weg.

Iemand een handige truc? Lukt het Brepus13 morgen mss wel de bochten verlichting te fixen....maar dan ziet t er niet uit.

PS; vanavond rondje met FullLED gereden...... Dat is wel echt geweldig!
 

PizzaPieter

Forumguru
Tnx. Goeie video.
Hele onderplaat eraf dus. Zover was ik nog niet gekomen.
Nu nog een stoepje zoeken...rest heb ik al!
 

PizzaPieter

Forumguru
Haha
Ik zal een verslag doen, maar die kilometers gaan er voorlopig nog niet komen.

Enerzijds vanwege baan in Apeldoorn en helemaal met Corona, dus deze deal kwam goed uit qua kilometrage.

Eerste indruk dan toch:
Voelt allemaal erg Skoda/VW aan. Misschien tikkie 'plasticer' (mn deuren) dan Octavia (was iets zakelijker) maar helemaal niet erg ofzo.
Sportstoelen zitten uitstekend, ik hou van de LEDs in de deuren, de FullLED koplampen (net weer even gereden, gewoon wauw)en de indeling. Styling is gewoon gaaf. Veel sportiever, had deze auto jaar of 20 terug moeten hebben...
Onderstel is strakker, da's ff een switch, zeker in de stad, maar niet onverwacht en ook niet vervelend.
Stuurt strak, rijdt vlot, prima.
Merk dat in de stad het schakelen tussen 4 cil en 2 cil voelbaar is. Heb begrepen dat het codeerbaar is om dat bijv in versnelling 1-4 te deactiveren. Te vroeg om te zeggen of het echt irriteert of dat het even wennen is.
Vooralsnog tevreden! En kids vinden hem ook cool!
 

Jewepe

Forumguru
Mooi man. Geen zoekerig weggedrag meer, maar een strak onderstel. En dat was toch een belangrijke overweging om de Octavia een schop te geven. Stoelen, verlichting en styling onderschrijf ik. Dat "plasticer" herken ik ook, maar mijn vorige auto was een 2013 Passat en dat is een andere auto (overigens zeker niet veel luxer dan een Octavia). Alleen bij mij geen schakelen tussen 4 en 2 cylinders :D

PS. Je kids (en de Pappa uiteraard) hebben smaak. Mevrouw PizzaPieter ook tevreden?
 

Rainesh

Forumguru
@PizzaPieter

Als je de schakelingen voelt van 4 naar 2 cilinders dan moet je je motor software laten updaten. Dit is een bekend probleempje in heel VAG.

Eruit coderen van ACT in bepaalde versnellingen kan alleen een tuner. Ecu moet opnieuw geschreven worden.

Wat is je huidige softwareversie van je navi systeem? Als je mib1 hebt dan is versie 480 de laatste versie.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Joh@n

Forumguru
Mooie auto hoor zo in het rood en met die wielen! Wel uitkijken voor stoeprandjes :) Lijkt mij ook een fijne motor die 1.4 TSI 150pk, de 1.0 vond ik in een Golf 7 al lekker er vandoor gaan. Ruimteaanbod is denk ik wel ietsje minder maar als je daar niet om zit te springen dan is het een prima aanbieding.
 

PizzaPieter

Forumguru
@PizzaPieter

Als je de schakelingen voelt van 4 naar 2 cilinders dan moet je je motor software laten updaten. Dit is een bekend probleempje in heel VAG.

Thanks, is dat iets wat ik gewoon bij Seat kan laten doen? Moet er morgen naartoe voor nieuwe uitlijning NL (uitgelijnd, maar stuur nog scheef).

V.w.b. software stand moet ik straks ff kijken. Voor de kaartupdate stond er 425.
 

PizzaPieter

Forumguru
Mooie auto hoor zo in het rood en met die wielen! Wel uitkijken voor stoeprandjes :) Lijkt mij ook een fijne motor die 1.4 TSI 150pk, de 1.0 vond ik in een Golf 7 al lekker er vandoor gaan. Ruimteaanbod is denk ik wel ietsje minder maar als je daar niet om zit te springen dan is het een prima aanbieding.
Ietsie kleiner idd, maar daarom.ook uitgebreid gepast en gemeten voor aankoop. Oppervlak kofferbak evengroot, inhoud iets kleiner.
Achterbank ietsie krapper, maar als ik mijn stoel uit de NewKidsTurbo-stand haal, dan past het prima
 

PizzaPieter

Forumguru
@Rainesh is dit de software info die je bedoelt?
Is dit de auto software? Of van de radio
df30b7a02df66e13211bf76db236eb78.jpg
 

Rainesh

Forumguru
Dit is software van de radio, je hebt helaas een MIB1. Maar ik zou wel je software updaten naar 0480. Wordt ie stuk sneller mee :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

PizzaPieter

Forumguru
Ik vond een how to op SeatOnline, maar zorgde ook voor foutmelding in systeem. Heb jij een goeie how to?

V.w.b. Motorupdate mbt ACT...is dat iets speciaals? Heb morgen afspraak bij Seat Zwolle en heb hen net mail gestuurd.
Is dat een betaalde dienst? Of een update die moet van de fabriek? Of hoe werkt dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan