PizzaPieter's Seat

PizzaPieter

Forumguru
Kleine update: zondag op flashbezoek bij @Rainesh voor een ECU update (en dan door naar t strand met de familie).

Hopelijk de ACT schijfjes eruit.

Edit: schijfjes moet schokjes zijn
 
Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Forumguru
Heren, ik word beetje loco. Ik lig al anderhalf uur onder m'n Seat om de mistlampen te vervangen (moet bij FR van binnenuit) en wat ik ook doe, ik krijg die bodemplaat niet aan de kant.

Ik heb rechts 4 boutjes, vóór 3 en links óók 3.

Aan de voorkant zit de grote bodemplaat nog 'vast' aan een smaller zwart stuk. Soort flapjes die er boven en onder zitten. Op 2 punten zit er ook een soort vergrendeling.

Nu kan ik de grote plaat (denk ik) met veel kracht naar beneden trekken, maar het kunststof buigt dan echt behoorlijk door en ik denk ik iets kapot maak.

Met veel gepiel en pijne armen kom ik,als ik de bodem buig, met m'n hand bij de fitting, maar krijg dan nondeju de stekker niet los. Bij de linker kom ik er zo nooit bij.

Wat
Doe
Ik
Fout?

Anders dan dat ik het een ander laat doen?

Wwhhhaaagghhh

PS: achteruitrijled lukte wel
73d8574b6a343129d71ddfc0c49ec930.jpg
c3f0da1fdc305bd800a61d9cab6d3e01.jpg
6e77ce31d319ed001a6568833b998b3b.jpg
 

JeSko

Forumguru
Lijkt mij dat je het inderdaad naar beneden moet trekken en dan met een schuivende beweging de binnenste plaat van achter uit de buitenste plaat moet uitschuiven. Althans zo'n systeem lijkt mij het afgaande op de foto's.
 

Ruittie

Forumguru
Waarom krik je de auto niet op?

Wiel eraf
Spatkuip los/weghalen (kan je gelijk de wielkasten schoonmaken)
En dan kan je er zo bij volgens mij.

Je heb 2 verschillende bodemplaten bij deze modellen 1 die helemaal onder de motor door loopt dan heb je 8x torx 25 en 3x torx 45
En je heb er 1 die niet helemaal onder de motor door loopt die zit vast met 8x torx 25

En bij beide bodemplaten heb je de plastic klippen waar hij in blijft hangen die je op de foto heb gezet.
 

PizzaPieter

Forumguru
Omdat je bij de linker, tenzij je Chinese kindermaat handjes hebt en je arm op 5 plaatsen kan scharnieren, niet voorbij de ruitensproeiertank komt.

Op internep vind ik genoeg filmpjes (paar boutjes en klaar.

Paar boutjes lukt, maar klaar niet.
 

PizzaPieter

Forumguru
Ps: Heb t idee dat er achterin (veel verder achterin) nog 2-3 bouten zitten.

Had auto BTW op stopgezet, waardoor motor overstak. Kon er met hoofd redelijk goed onder (ik vind mijn minikrik niet veilig genoeg om onder te gaan liggen).
 

JeSko

Forumguru
@Canon-Eye

Zo is er volgens mijn oudere mechanica leraar iemand gestorven op mijn school tijdens de avondschool, man die bijles auto volgde is toen onder een grote SUV geplet, had ook geen steunen gebruikt.
 

brepus13

Forumguru
Je mag mijn krik en as steunen wel gebruiken maar dan moet je nog even geduld hebben totdat ik weer thuis ben :-)
 
Bovenaan Onderaan