PizzaPieter's Seat

PizzaPieter

Forumguru
Net gelezen bij de RDW dat een gaatje tbv afwatering toegestaan is in je uitlaatsysteem (demper) dus geen probleem en lekker laten zitten. Artikel 5.2.11 uit de APK regelgeving
Hahaha. Serieus?

Jezus jongens, wat een top forum toch weer zo!

Whooop whoop

Ps: ik moet er dan maar vanuit gaan dat t tbv de afwatering is?
 

JeSko

Forumguru
Zoals ik al dacht inderdaad gewoon afwatering, dit gaatje is te perfect om niet zo bedoeld te zijn. Dus geen zorgen om maken, dat gehobbel moet echter wel verdwijnen.
 

EdZ

Donateur
Ook even gekeken bij mijn 1.2TSI 110pk. Moeilijk te fotograferen vanwege lichtinval, maar duidelijk een gaatje te zien. Net alsof dit achteraf - en onlangs - is geboord maar ik heb 'm nu 2 jaar.
 

Bijlagen

  • IMG_20200610_082642_1.jpg
    IMG_20200610_082642_1.jpg
    316,6 KB · Weergaven: 54

Tman0961

Forumguru
Verschilt het hobbelen en trillen met uw vorige voiture? Of komt het overeen?
Zelfde klachten? Zelfde omstandigheden?
 

PizzaPieter

Forumguru
Het principe lijkt hetzelfde.
Verschillende snelheden beter voelbaar.
Denk bijna dat t MQB dingetje is

Straks moet ik ff naar de stad en kan ik beter voelen wat hogere bandenspanning doet
 

Tman0961

Forumguru
Er is binnenkort een meeting, zie poll homepagina. Wellicht dat het helpt daar wat ervaringen uit te wisselen en andere mensen hierover live te spreken.
 

Tman0961

Forumguru
En eerlijk gezegd ik ervaar ook wel eens wat qua trilling of geluid oid. En ik denk dat een hoop ook te maken heeft met de kwaliteit van het wegdek en de variërende omstandigheden hiervan. Dit zal in het ene merk, voertuig, concern, meer/minder “gecommuniceerd” worden richting de berijder dan in andere.

Echter euvels uitsluiten en checken altijd slim.
 

ertromp

Forumguru
Bij mijn Leon ook MQB platform maar dan hatchback herken ik het hobbelen etc. totaal niet. Echt een snaarstrakke wegligging
 

PizzaPieter

Forumguru
20 juni Meppel las ik gisteren.

Ik zal de agenda er eens op naslaan. Idd wel leuk om elkaar eens een keer te zien

Edit: 26juni ipv 20juni
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan