PizzaPieter's Seat

CDK

Forumguru
@PizzaPieter, over het trillen / hobbelen.... Ik vertelde je dat ik daar ook allergisch voor ben en dat ik het ook bij mijn nieuwe RAM weer geconstateerd had. Ik heb 1000km op 3.5 bar gereden (en dat is niet lekker) geen trilling meer te bekennen. Bandjes daarna weer afgelaten naar de voorgeschreven 2.6 bar en het probleem is weg, nu weer 200 km gereden en nog steeds trillingsvrij. Wellicht is het voor jou ook een optie om even fors meer druk er in te pompen en daar even mee te rijden? Als het op de hoge druk weg is dan weet je meteen dat het 100% aan de banden ligt. Daarna kan je na het druk aflaten zien hoe het daarna gaat. Succes!!!
 

VAG-man

Forumguru
Verhoging van bandenspanning heeft wel degelijk invloed op niet geheel ronde banden die na een tijdje stilstand zijn afgevlakt.

Persoonlijk zou ik een tijdje op een hogere bandenspanning rijden, 2.8 of liever hoger. Weet niet wat maximaal is. Maximaal hoeft ook niet. Rij minimaal 30-50 km en zet ze terug op 2.5.
Dit kan verschil maken tenzij de band gecupt is.

Zoals ik vorige week al zei hoef je echt niet op maximaal te rijden. Ergens tussen 2.8-3.0 is voldoende tenzij je door elkaar getrild wilt worden.:rockon:
 

CDK

Forumguru
@VAG-man, bij mij voelde ik het toen nog wel licht, vandaar dat ik naar maximale druk gegaan ben. Belangrijkste is dat het wel degelijk kan helpen op voorwaarde dat de reden van de hoogteslag verkeerde opslag van de band of lange stalling bij lage druk is geweest. Fabricagefouten ga je er niet mee fixen, bij een band die na productie al niet 100% was ga je hier geen winst mee behalen.
 

PizzaPieter

Forumguru
Vandaag bij Steverink geweest. Wilde advies of schokbrekers vernieuwd moesten worden, o.a. omdat ik hulpveren wil voor de caravan.

Ik begrijp dat iedereen nu gaat roepen dat dat zonde is, want Eibach=beter en kont omhoog en wegligging. Kan allemaal kloppen, maar ik wil hulpveren, geen verlaging en geen lege portemonnee. Had ze op m'n oude Passat ook en reed comfortabel.

Schokdempers waren niet kapot, maar deden niet meer wat ze moesten doen. Aangezien ik vnl alleen in de auto rij, gewoon B4 (geen B6, ondanks de goeie recensies). Dubbel zo duur en m'n Octavia werd en niet comfortabeler van.

Maar goed, ook even gehobbel besproken en daar hebben ze direct naar gekeken. Bij ronddraaien wielen kwam links achter (band uit 2019 die er al op lag toen ik hem kocht) eruit als veroorzaker. Hoogteslag zichtbaar (iets met 7 na meting) en door starre as voelbaar links en rechts.

Dus hoogste punt bepaalt, velg gemeten zonder band en laagste punt velg bepaalt. Deze bij elkaar gevoegd en toen kwam we op '3' uit. Niet 100% rond, maar voelt en rijdt beter/minder slecht dan eerst. (2.7bar). Buitenkant band zie je het, binnenkant band niet.
Ik ga voor mezelf uitvinden of ik dit acceptabel vind of niet.

Dat was de update. Bijna.

M'n bekerhouderonderzetters van Ali pasten natuurlijk niet, alsook het bumperafplakstripding.
Wacht nog op LED H8 voor de mistlampen, want ondanks dat Philips Ultra White beter is, is het niet wit genoeg.
De lelijke Franse milieusticker zit er wel in.
 

Jewepe

Forumguru
@PizzaPieter

Goed om te horen dat er (wellicht) tóch een objectieve oorzaak voor het "hobbelen gevonden is. Enne bij de weg, ik heb zo'n "bumperafplakstripding" liggen voor de Leon ST en ik gebruik 'm niet. Stuur maar een PB/open een conversatie als je geïnteresseerd bent. Mag weg voor weinig.

PS1. Als je tenminste met "bumperafplakstripding" een transparante achterbumper beschermfolie bedoelt :jaja:
PS2. Moet je de Duitse milieusticker eens zien
 

PizzaPieter

Forumguru
Dankje voor je aanbod.
Maar nee, ik zoek géén transparante, maar juist een dichte. Had er nog één met Seat logo/carbon onderweg, maar die ligt denk ik in een Belgisch Bos.

Ik heb redelijk wat lelijke krassen op de bumper én @brepus13 heeft geconstateerd dat ik niet écht een kei ben in t bijwerken van lelijke krassen met een simpele lakstift...

Mss dat zo'n dichte echt superlelijk is, maar daarom Ali. Veel voor weinig. Althans, normaliter.. nu weinig vóór niks
 
Laatst bewerkt door een moderator:

brepus13

Forumguru
Hahaha @PizzaPieter het lag uiteraard niet aan jou maaar ik heb nog nooit mooi herstel gezien bij gebruik van het meestal bijgeleverde kwastje. Het is simpelweg te groot en grof voor delicaat werk. Zelfs een saté prikker is al grof voor het vullen van krassen. Ik vind zelf de lakstiften op kleur van nonpaints.com erg fijn. Hier zit een soort metalen naald aan.
 

Bijlagen

  • 554B1899-2000-42FE-887D-51289D23E430.jpeg
    554B1899-2000-42FE-887D-51289D23E430.jpeg
    268,5 KB · Weergaven: 27

Canon-Eye

Forumguru
...omdat ik hulpveren wil voor de caravan.
Ik begrijp dat iedereen nu gaat roepen dat dat zonde is,
Veel mensen (zoals ik) die al hulpveren hebben, roepen dat echt niet, hoor...
Integendeel, die zullen dit ook een verstandige keuze vinden.
Ik heb ze nu voor de tweede keer en zou het bij een derde auto zó opnieuw doen. :jaja:

Nog los van het feit dat ik dat verlagingsgedoe in het algemeen helemáál niet mooi vind - maar da's persoonlijke smaak.
 

Cordoba

Forumguru
In plaats van kwastje van een lakstift gebruikte ik altijd een klein penseeltje zoals hieronder, dat ik voor gebruik schuin afknipte zodat ik nog veel fijner kon werken:
2866.jpg
Touch-up-Paint-Stick-Set-Suitable-for-BMWColor.jpg

Sinds een paar jaar gebruik ik zogenaamde "touch-up sticks", daar zit aan het uiteinde iets wat het midden houdt tussen een sponsje en een wattenstaafje, en deze sticks zijn er in verschillende maten. (zie plaatje naast het penseel, met een plaatje van een BMW-set)
 
Bovenaan Onderaan