Pimp your Kodiaq

Teek

Lid
Ik heb een reservewiel met subwoofer. Voor de vakantie wil ik toch maximaal ruimte in de Kodiaq. Omdat het een leaseauto wilde ik niet te veel geld uitgeven hiervoor. Er is een plank van Skoda maar die is toch nog 100,-- euro.
Ik heb het volgende gedaan:
1) het reservewiel verwijderd en de piepschuim delen er omheen.
2) bij de Gamma een mdf 4 mm plank op maat laten zagen. 100cmX90cm
3) de plank op maat gezaagd met een decoupeerzaag volgens de lijntje die ik gevolgd heb in de achterbak.
4) Bij de Hornbach een rubbermat per meter laten afsnijden.
totale kosten 5 + 13.
plank.jpg

dicht.jpg
Afgewerkt met de rubberlaag. Met kit vastgeplakt.
afgewerkt.jpg
Eronder ligt nog een piepschuim blok voor de steun. Daaromheen kan je dan nog het campingsnoer kwijt en een paar handdoeken o.i.d.

Zelf tevreden met het resultaat. In het pinksterweekend uitgetest in de Ardennen.
BrandweerKodiaq.jpg
 

massis

Senior Member
Een kodiaq, een dakkoffer en dan nóg extra ruimte nodig hebben? Wat neem jij allemaal mee op vakantie man :deuk:

Ik gok met de gewone koffer wel toe te komen gezien de dakkoffer van 610L die ik op't dak kwijt kan...
Wel mooi gedaan verder, ga ik zeker onthouden :)
 

Teek

Lid
Tja, twee opgroeiende kinderen en een koelkast.
BTW Mijn dakkoffer is 560 liter. Ik dacht dat dat wel één van de grootste was. Waar haal je een 610 l vandaan?
 

massis

Senior Member
Tja, twee opgroeiende kinderen en een koelkast.
BTW Mijn dakkoffer is 560 liter. Ik dacht dat dat wel één van de grootste was. Waar haal je een 610 l vandaan?

Excuseer, 't is een 410 liter. Verwarring vanwege de naam, een Hapro Traxer 6.6...

Hapro maakt overigens wél een 610L:
https://www.haprodakkoffers.nl/nl/dakkoffer-bagagebox-hapro-Cruiser-10.8-610-liter-anthracite.html

En ik heb al mensen véél spullen weten meenemen op vakantie, maar een hele koelkast??? Zelfs met 4 volwassenen voor 2 weken op camping kwamen wij prima toe met een elektrische koelbox als koelkast... Nuja, moet je lekker zelf weten natuurlijk :-)
 

De Ridder

Senior Member
Je hebt er alleen geen r.. aan want de maximale dakbelasting van de Kodiaq is maar 75kg.
Daarom vind ik mijn Hapro Carver met een inhoud van 550 voldoende voor de zooi die mee moet op vakantie.
 

massis

Senior Member
Je hebt er alleen geen r.. aan want de maximale dakbelasting van de Kodiaq is maar 75kg.
Daarom vind ik mijn Hapro Carver met een inhoud van 550 voldoende voor de zooi die mee moet op vakantie.

Mee eens, al is 550 ook al een flink grote. Die van mij is dus 410 (geen 610 zoals ik dacht, zie hierboven) en dat vind ik al een gigantisch ding, zeker op't dak van mijn octavia combi.
 
Bovenaan Onderaan